Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penix.se
Här har ni min pärla!

En Peugeot 206 RC,

(180Hk. Riktigt rolig bil, går som ett skott och ligger som ett strykjärn på vägen)...

http://img154.imageshack.us/img154/6194/98778454rx6.jpg

http://img168.imageshack.us/img168/1329/35745481qt2.jpg

vilken snygg pegga! Har du "stylat" den? vad finns under huven på den? 1.8,2.0T?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Tack!
Inte stylat den så mkt, bara tagit bort alla fula reklam klistermärken, lack-konserverat den,satt i xeon-look lampor och bytar reg hållaren till en kråmad bak. Men jag ska sänka den 50mm fram nån gång, och kanske tona rutorna.

Motorn är en 2,0 L, fyrcylindrig, 16 ventiler, 1 997 cc.
EFFEKT: 180 hk vid 7 000 rpm.
VRIDMOMENT: 202 Nm vid 4 750 rpm. PRESTANDA: 0-100 kmh på 7,1 - 7,4 sekunder, toppfart 220 kmh.

Ingen turbo, det är fusk.

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Lekbilen

Bruksbilen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Då är det bara ett fel, att båda är lekbilar:)

Den ena har ett högt bruksvärde medans den andra är totalt olämplig för vardagskörning.

Dvs, lekbil och vardagsbil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penix.se
Tack!
Inte stylat den så mkt, bara tagit bort alla fula reklam klistermärken, lack-konserverat den,satt i xeon-look lampor och bytar reg hållaren till en kråmad bak. Men jag ska sänka den 50mm fram nån gång, och kanske tona rutorna.

Motorn är en 2,0 L, fyrcylindrig, 16 ventiler, 1 997 cc.
EFFEKT: 180 hk vid 7 000 rpm.
VRIDMOMENT: 202 Nm vid 4 750 rpm. PRESTANDA: 0-100 kmh på 7,1 - 7,4 sekunder, toppfart 220 kmh.

Ingen turbo, det är fusk.

Cleant är fint=), har inte heller någon turbo i min bil (vr6). När märker du att piggheten kommer? måste dra upp min till 3800varv+ innan den sticker iväg rejält. Sen vid 5000+ så vaknar den verkligen till liv:D

Fast din borde reagera lite snabbare än min iom 4 cylindern?

Hade varit intressant att möta en pegga rc på strippen:)

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr0bz
Du, är de där verkligen fälgar för e36? Ser ut att vara helt fel ET på dem, ser ut som 5-serie fälgar.

Jo de är 5-seriefälgar.

Har bättre bilder på bilen nu.

(Klickbara)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Cleant är fint=), har inte heller någon turbo i min bil (vr6). När märker du att piggheten kommer? måste dra upp min till 3800varv+ innan den sticker iväg rejält. Sen vid 5000+ så vaknar den verkligen till liv:D

Fast din borde reagera lite snabbare än min iom 4 cylindern?

Hade varit intressant att möta en pegga rc på strippen:)

Jag tycker inte att det en sån skillnad på när den drar, tycker att den drar jämnt ut hela tiden(alla växlar). den där "knuffen"kommer aldrig riktigt.
Men det e klart, mellan 4500 och 7000rpm går det ju som bäst.
Så e den väldigt högt utväxlad med, hade vart skönt o haft en 6 växel ibland.

Du får väl leta upp nån RC, o räjsa lite då.
Själv har jag aldrig riktigt kört mot nån annan.

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av suck

Bruksbilen
*Bild på en Subba*

Helt rätt!

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Hoppas film är ok också?

http://www.bleh.se/typera/media/donuts.avi

De va drag i den kärran!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Här är då två snabbtagna bilder.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Avstängd

Tämligen vanlig sossecontainer för min del, inhandlad för ca:1 vecka sedan.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Någon som kan identifiera?

Får en ny på försäkringen snart...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Någon som kan identifiera?
http://www.cyd.liu.se/~chrek453/ma.jpg

Får en ny på försäkringen snart...

det var inte så att du hade lånat ut bilen till en kvinna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd

bla bla

.

välkommen i gänget ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
[B]Någon som kan identifiera?

Ford? Scorpio?

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brand
Men vänta nu, det går ju inte riktigt ihop. Har själv NU3 och min landade på 290/400. Tror knappast avgaset mitt bidrar med så mycket.

Vilken motor är det nu har?

Hmm, jag har 2,3T...

Menar du att jag skrivit för mycket? Jag har inte mappat den, men det går jämt med en S60 T5. (jag drar ifrån i starten, men jämt sedan)

Jag har 2,5" avgas.

I helgen rasade turbon iofs, så nu kör en epa nästan ifrån mig

Nya fälgar btw:

http://pr0p3r.no-ip.org/img/95.jpg

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNsT€R
Ford? Scorpio?

Chevrolet (Daewoo) Matiz, omöjligt att gissa så skrev.
Vadå änglavakt att överleva en krasch med den.
Men nu ska jag inte OT:a med. Kommer med bild när jag får den nya.
Kommer va äppelgrön så jag kommer lätt att ha högst gayfaktor på bilen av alla här.

Jagade hjort med den om ni undrar, fick en!

Permalänk
Medlem

Var bara tvungen att uppdatera ett par bilder på våran Opel Calibra med nya motorn.

Om det är någon som verkligen vill kan jag nog skaffa fram bilder från meckning också, vi har kört sönder en del denna säsong. 8 kolvar, 3 vippor, stötstänger, 8 vevstakar, en kamaxel etc.

Bättre lackjobb kommer till nästa säsong, hade inte tid att motivlacka och fixa flammor till denna.

Någon här som har sett den IRL? Vi har varit på Gardemoen (Norge), Sundsvall och Västerås. I helgen är vi i Sundsvall igen och nästa helg Vansbro. Eventuellt Malmö sen.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

Och där blev alla andra pojkräcers tysta
Hur fort går den egentligen, eller snarare hur lång tid tar det för den att ta sig dit?

Permalänk
Medlem

Vi körde 4.21(201m), 6.44 (402m) i norge en runda, kommer inte ihåg hastighet (typ 330+). En annan runda körde vi 1.01 i 60-fot och 4.17 på 201m, sen gick motorn sönder.

Men våra söndriga delar säljer som smör, 100kr per del och alla kolvar/vevstakar/ventiler är nästan slut

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Kanske inte min bil men.. ja den jag kör runt i dagarna i ända nu för tiden iaf:

http://bergman.hatet.se/bilder/DSC01532.JPG

Äntligen en riktig bil! Scania T Cr19 6x2! Vad är det för motor? 12, 14 eller 16liters? Eller t.om 11 eller 9?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
det var inte så att du hade lånat ut bilen till en kvinna?

Du kanske inte vet att absolut flest olyckor vållas av unga män, som du själv?

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Du kanske inte vet att absolut flest olyckor vållas av unga män, som du själv?

Det är en myt!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Och där blev alla andra pojkräcers tysta
Hur fort går den egentligen, eller snarare hur lång tid tar det för den att ta sig dit?

Och för oss som inte gillar att ha rattlåset i konstant? Hur fort kör den superstage?

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk

Volvo V50 T5 Automat -05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Och för oss som inte gillar att ha rattlåset i konstant? Hur fort kör den superstage?

Kan säga att jag inte skulle vilja testa, då jag vet hur lite man kan svänga. Men om du hade kollat på den sporten kan jag säga att det nästan aldrig är som rattlås i dessa bilar Men den bromsar inför en kurva iaf.

När vi var i norge förra helgen gjorde en bil som inte var lika snabb en 90 graderssväng och klotade bilen.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
Kan säga att jag inte skulle vilja testa, då jag vet hur lite man kan svänga. Men om du hade kollat på den sporten kan jag säga att det nästan aldrig är som rattlås i dessa bilar Men den bromsar inför en kurva iaf.

När vi var i norge förra helgen gjorde en bil som inte var lika snabb en 90 graderssväng och klotade bilen.

Jo, jag har sett dragracing ett antal gånger, det där med rattlås är mer ett uttryck / skämt om rakt-fram-åka, jag menade inte att det satt rattlås på bilen på riktigt

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andykidden
Hmm, jag har 2,3T...

Menar du att jag skrivit för mycket? Jag har inte mappat den, men det går jämt med en S60 T5. (jag drar ifrån i starten, men jämt sedan)

Jag har 2,5" avgas.

I helgen rasade turbon iofs, så nu kör en epa nästan ifrån mig

Nya fälgar btw:

http://pr0p3r.no-ip.org/img/95.jpg

Nejnej, menar att det låter lite lågt. Jag med min 2,0T och NU3 landar på ~290/~400 men och tror knappast att mitt avlopp (3") till avgassystem bidrar med så mycket.

Nää, satan va trist med turbon. Dags att byta upp dig mot en grövre kanske? Fälgarna såg för övrigt riktigt stiliga ut. Skulle nog passa fint på min bil... var bor du?

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Någon som kan identifiera?
http://www.cyd.liu.se/~chrek453/ma.jpg

Får en ny på försäkringen snart...

volvo v40?

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."