Permalänk
Medlem

BF2 Startar inte:'(

Hej! Nu är det såhär att mitt bf2 inte vill starta.
Bf rutan kommer upp,sen så blir det svart och blinkar ett par ggr och sen så tillbaks till skrivbordet. Har fått något om något memory error en gång när datorn skulle stängas av men då han jag ju inte anteckna det så:/.

Jag har blåst hela datorn,provat att installera bf på annan hdd än xp,jag har tagit bort bf2 mappen i mina document och jag har har provat att patcha till 1,41 eller va det är(senaste) och jag har dom senaste drivrutinerna till mobo och graffe och jag har provat äldre drivrutiner med men INGET funkar!

Är det någon som vet vad det kan vara för fel?

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

har du testat olika upplösningar?
Ligger dina inställningsfiler kvar i mina dokument, om du nu sparade dom?
Ta bort dom i sånt fall.
Det kanske hjälper.
Knepigt fel alltså

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
har du testat olika upplösningar?
Ligger dina inställningsfiler kvar i mina dokument, om du nu sparade dom?
Ta bort dom i sånt fall.
Det kanske hjälper.
Knepigt fel alltså

Ja,det har jag gjort men det hjälper inte heller:/.
Nej dom togs bort samtidigt som jag avinstallerade senast och innan det så var hddn helt nyformaterad,så då kan det inte ha varit något kvar heller.
Ja, knepigt är det allt.

Tack iaf.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Har du även uppdaterat ljudkort? Stängt av ev. virusprogram? Testa och ta bort settingsfilen ändå, för ibland kan den få för sig att stanna kvar när man avinstallerar. Funkar det inte så rekommenderar jag att du skickar igenom någon av dessa trådar, http://www.bf2.se/plug.php?e=simplesearch&a=search&sq=Startar...

Visa signatur

| Intel Core2Duo 6420 : 4GB DDR2 PC5400 : 730 GB HDD : C3D 8800GTS 320MB : Soundblaster X-FI ExtremeGamer | XFX Nforce 680i SLI | Scythe Infinity Fanless | Windows Vista Ultimate x64 | 3DMark05 Score: ._._._._.

Permalänk
Medlem

Funkar nog inte eftersom du tagit bort filerna i mina dokument men du kan ju testa...

Samma sak hände med mitt BF2, körde det ena dagen och sedan fungerade det inte andra dagen. Blev kastad tillbaka till skrivbordet efter ett par blinkningar.
Efter några andra försök(tror jag ominstallerade) kom jag på att gå in i settings filen och ändra uppdateringsfrekvensen för skärmen i BF2, det funkade.

Mina Dokument>Battlefield2>Profiles>001>Video> ändra A i "xxxxXxxxx @ A" till något lägre.

Permalänk
Medlem

Varken KiethR eller Klockans förslag funkade heller:(.
Men tack iaf:).

Börjar bli ganska så trött på att det inte funkar nu:/.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Vad är det för grafikort?

Permalänk

Ladda hem dom senaste patcharna! :D..

Kanske måste få en ny version som dina bf filer åker på plats!

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hitta detta på Bf2.se så hoppas att det är det som krånglar

Citat:

Fråga:Tjena! Satt och lirade bf2 här på eftermiddagen. Funkade perfekt då.. men sen lite senare plockade jag ihop datorn och skulle dra på lan med ZeebbZ.... Sen när jag var hemma hos han och hade kopplat in datorn ioch sånt så funkade inte battlefield!!!!! Jag startar upp bf och då kommer den där rutan som det står "battlefield 2" i.. Sen blir det svart,blinkar till några gånger och sen kommer man tillbaka till skrivbordet :S Någon som vet vad man kan göra?? någon som haft/har samma problem?? Plz svara!

/// Racerb0y.

Citat:

Svar: Kopplade du in en ny skärm då?? i så fall är det ett Hz problem och det löser du genom att sänka Hz:en manuellt!!!!

C:\Documents and Settings\Thomas\Mina dokument\Battlefield 2\Profiles sen så går du igenom alla profiles och klickar dig in i Video.con och sänker Hz:en till 60

Källa: http://bf2.se/forums.php?m=posts&q=21043

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

Det sjuka med detta är att jag hade samma problem och har haft kompisar som har haft samma problem, efter ett tag så funkar det bara.

offtopic: Jag fick ju blåskärm ett varje gång jag startade spelet ett tag. Borta nu

BF-serien har alltid varit lite småskum

Visa signatur

Intel Core i7 920 - P6T Deluxe V2 - 6gb Corsair Dominator 1600 mhz - XFX Radeon 5870 - Corsair 800D - Corsair H50

Permalänk

Det är inte Battlefield seriens fel, det är era datorer, kanske nya drivrutiner / virus / spyware. finns mycket, om det var fel på spelet hade dom ordnat det direkt..

Permalänk
Medlem

Hej jag hade problem med att starta Battlefield efter uppgradering av drivrutiner på ATI Radeon X300, det blev svart blinkade och gick tillbaka till skrivbordet.
Gick igenom och satte 60Hz i alla video.con filer.
Sökvägen:
C:\Documents and Settings\HP_Ägaren\Mina dokument\Battlefield 2\Profiles\0002
Jag hade många profiler.
Problemet löst

Permalänk
Medlem

Hade samma problem. Men i mitt fall var det hårdvaran det var fel på. Körde då med gammla burken som hade ett grafikkort som preccis missade grännserna för minimum kraven. Detta ledde till exakt samma symtom. Men det löstes igenom ett nytt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johanis
Hej jag hade problem med att starta Battlefield efter uppgradering av drivrutiner på ATI Radeon X300, det blev svart blinkade och gick tillbaka till skrivbordet.
Gick igenom och satte 60Hz i alla video.con filer.
Sökvägen:
C:\Documents and Settings\HP_Ägaren\Mina dokument\Battlefield 2\Profiles\0002
Jag hade många profiler.
Problemet löst

Vart gick du in nånstans och ändrade till 60 hz, kör Windows Vista 32-bit kan de bidra till andra problem än bara de?

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad @ 2.4 Ghz | GPU: Gainward 8800 GTS 512 mb | PSU: Corsair 550 W | Moderkort: Asus P5k Premium | Minnen: Corsair XMS TWIN2X 2048 mb | HDD: Seagate Barracuda 250 GB | Övrigt: Windows Vista Home Premium 32 bit

Permalänk
Medlem

BF2 FUNGERAR INTE PÅ VISTA!!!

(BF2 FUNGERAR INTE PÅ VISTA)
****EVENTUELL LÖSNING?**** (för windows XP)

installera om battlefield2... tar bara någon minut... sedan patcha o sen klart!

Ganska vanligt fel... men iofs vanligaste fel är när grafikkortet är trasigt eller inte orkar (längre?) starta bf2...

***ORSAK / SYMPTOM****
EDIT: OBS!!!: Såg nu att du körde Vista!!! Det förklarar allt.

Jag spelar bf2 jätte mycket och har både windows XP och Windows VISTA 32bit installerat.

bf2 fungerar väldigt dåligt på vista. Memory error är ett av felen jag får heeela tiden... ungefär på slutet av varje runda.
Även har jag fått det felet som du har att det öppnas och stängs ner. Och sedan brukar jag få hela tiden att spelet bara crashar till skrivbord och grejjen skicka felrapport kommer upp.

Felet förekommer endast i Vista och har sätt samma problem på flera datorer.

***LÖSNING****
En BRA lösning på detta är att högerklicka på bf2.exe i skrivbordet och sedan välja "kör detta program i win.XP läge"
Och sedan varje gång högerklicka på bf2.exe och välja Kör som adminsitratör.

OBS: DET ÄR VIKTIGT annars startar inte spelet alls! Inte för mig iaf. Man MÅSTE varenda gång när man ska spela högerklicka på bf2 och välja "kör som administratör"
EFTER att man valt "kör detta program i win.XP läge"

****INTE SÄKER LÖSNING DOCK****

Detta löser inte problemet helt, spelet fungerar myycket bättre nu, men dock är inte perfekt. Samma symptom förekommer men är sälsyntare. Vid detta läge förekommer Crash to Desktop oftare.

***SÄKER LÖSNING?****
Windows Vista är buggit och fungerar INTE bra för spel, tex. Need for speed: Carbon fungerar inte alls på Vista, den startar inte. Och det är kännt fel.

Enda lösningen på dessa fel med Vista är att hoppas att microsoft har hittat dem och lokaliserat felen, däremed får vi hålla tummarna att det fixas i nästa Service Pack för Vista som skulle ju komma snart!!

***ÅTGÄRDER?****

---- reg. Microsoft ---

För privatpersoner är enda åtgärdern för att lösa problemet att byta Till Windows XP 32bit som jag gjorde, ny flyter allt PERFEEKT!!

-----KÄLLOR???--------

Haha det är fullt känt dessa fel!! Ikke tror mig?

Se www.bf2.se forum och bara sök lite grann på vista så ser du

-----HÅLLA UT MED DET-----

Om man gjort som jag sagt så är bf2 dugligt att spela, det verkar fungera som den skall några dagar... kanske t.o.m några veckor.

Men vid någon punkt så ser du att det är något som inte stämmer

Men det är dock möjligt att spela om man kan hålla ut några spel crasher osv... Det är upp till dig själv.. testa!

-----FÖREKOMMER FELEN VID WINDOWS XP------

Efter du bytt till windows XP (32bit) och samma fel återstår och du är säker på att ha installera windows rätt och installerat alla nyaste drivrutiner/patchar kan man börja misstänka fel i komponenterna/drivrutinerna till dem.

Finns ett kännt fel och det är om du har Creatives X-Fi ljudkort och då kan dessa symptom förekomma, testa då att avinstallera ljudkortet och se om det hjälpt. Finns ingen känd lösning till detta dock. Även ett kännt fel som orsakas av X-Fi är blåskärm vid spelande om man har EAX aktiverat och ultra hög ljudkvalite i bf2.

1. Släng ut drivrutinerna tillsammans med ljudkortet och testa igen

2. Möjligen kan det vara system fel, Flasha BIOS till nyaste och testa igen!

3. Släng ut alla onödiga program och ha endast en ny fresh installation av Windows XP tillsammans med nyaste drivrutinerna och BF2.

4. Kör memtest och se om det finns fel i minnet.

5. Kör 3Dmark06 och se om allt stämmer, kolla även till temperaturerna i alla komponenterna.

6. Testa andra spel, förekommer detta ENDAST vid bf2?
Om det förekommer endast vid bf2 är det möjligt att någon drivrutin knasar sig med spelet, möjligen grafikdrivrutinerna, testa äldre drivrutiner eventuellt ett annat grafikkort.

7. Om andra spel inte fungerar kan någon komponent vara skadad, däremed om du själv byggt datorn starta hårdvara felsökning och reklamera delar & byt ut delar & testa med andra delar.

Om datorn var färdigbygd kontakta tillverkaren och reklamera datorn.

(tips: Finns mycket hjälp man kan få från microsofts support hemsida, gå till www.microsoft.com eller .se och sök på blåskärmens fel nummer eller de symptom du har så kan du t.o.m hitta lösning till felet!!)