Permalänk
Medlem

Phew, var lite nervöst att slita upp lådan och direkt slänga ett falk-öga mot prollen. Givetvis stod det SLACR :D:D:D Whiii...nu kanske jag kan överleva lidandet denna helgen iaf

EDIT: L727A963, undrar om det är en bra batch

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Grattis till G0:an!
Ang. SATA-portarna. Kablarna som följer med moderkortet är ju bockade 90 grader i ena änden. bara att sätta en sån där och ha den raka delen i disken.

Ja jävlar! det har du rätt i! Jag behöll mina 3 satakablar som redan satt i burken. Det var ju coolt med vinkeln. Men nu river jag inte för att byta

Permalänk
Medlem

Kan meddela att datorbutiken också, som någon sa tidigare, nu har G0 i lager. Fick ett mejl från dem idag om det. Jag vet inte om de bara har G0 dock.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk

Mottog 2 st. Q6600 med G0 stepping (SLACR) från datorbutiken(.com) idag. Ordern packades/skickades den fjärde.

Visa signatur

"Can the maker repair what he makes?"

C2Q Q6600 (G0) @ 2,997 GHz (tills vidare) | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2 PC6400 4096M | MSI GeForce 8800GTX 768M | Corsair HX 620W | Antec P182B

Permalänk

Japp fick hem paketet från DB och det var en G0:), håller på att bygga ihop min dator nu (första gången jag bygger) och det är fan mkt svårare än jag trodde alltså, önska mig lycka till..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Japp fick hem paketet från DB och det var en G0:), håller på att bygga ihop min dator nu (första gången jag bygger) och det är fan mkt svårare än jag trodde alltså, önska mig lycka till..

Äsch då, det kommer gå bra

Jävlar vad lik din na rigg är lik min i specifikationerna, samma prolle, gfx och minne, bara att jag har DS3R som mobo. Må bäste man vinna prestandakriget

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Jaha, så har jag fått min G0:a från DH

Bygget är färdigt och jag saknar bara grafikkortet. Jag får nöja mig med att köra på mitt gamla 7800GTX tills vidare.

Min stepping är 727A840

Jag provade direkt att klocka den och kör nu in 367*9Mhz / 1.375V
Jag har bara testat att boota i windows än så länge, men ska tanka hem lite prog för testning.

Vilket program ska man använda om man vill stressa datorn och speciellt processorns alla kärnor, och vilket program kollar mest rättvist core-tempen?

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av börnen
Vilket program ska man använda om man vill stressa datorn och speciellt processorns alla kärnor, och vilket program kollar mest rättvist core-tempen?

Nyaste Prime95 med "Small FFTs" och Coretemp 0.95.4.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Äsch då, det kommer gå bra

Jävlar vad lik din na rigg är lik min i specifikationerna, samma prolle, gfx och minne, bara att jag har DS3R som mobo. Må bäste man vinna prestandakriget

Haha :), jodå allt gick bra men har ingen slags adapter som man sätter fast på hårddisken där man bestämmer vilken som är master och vilken som är slave, trodde man skulle få med sån men icke, får dra ner till lokala datorbutiken imorgon och köpa en sån då kan ju inte kosta mer än en 5:a.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Haha :), jodå allt gick bra men har ingen slags adapter som man sätter fast på hårddisken där man bestämmer vilken som är master och vilken som är slave, trodde man skulle få med sån men icke, får dra ner till lokala datorbutiken imorgon och köpa en sån då kan ju inte kosta mer än en 5:a.

Du vet väll att SATA diskar behöver inget sådant?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk

Till datorbutiken:
Har ni fått in Intel Core 2 Quad Q6600 med g0 stepping, alltså den nyare versionen med lägre värme utveckling?

Svar:
Ja, det har vi. Var och kollade på lagret igår och det var fullt av sådana cpu:er.

> Med vänlig hälsning
> Rikard/Kundservice

/ /Lade nyss in min beställning, så den kommer nog efter helgen:
Jippee!

Visa signatur

Life is too short to listen to slow music!
GA-P35-DS4 l Q6600 @ 3,6ghz l Ultra 120 l 3x2048mb PC6400 CL4 900mhz
| Sp. HD4870 512MB

Permalänk
Medlem

Some CazeW sa, det är ordningen (sata 0,1,2,3) som bestämmer default bootdisk. Men i mitt gamla mb kan man spara vilken som är default bootdisk och även välja vid boot (bootmenu från tangenttrycking vid boot). Jag som har 2 diskar satte dem på 0,2 så jag kunde stänga av ett interface helt (0,1 t.ex.). Det var till fördel när jag testade vista på andra disken. Ville inte att den skulle fixa med dual-boot och gå in på min orginaldisk och ändra bootblocket. Sen kunde jag välja Vista/XP från biosets bootmeny istället. Blev lite långt offtopic utlägg.

Men kul att det verkar som G0 finns hos flera nu, jag kommer nog att beställa snart, måste bara bestämma vilket moderkort jag ska ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CazeW
Nyaste Prime95 med "Small FFTs" och Coretemp 0.95.4.

Men använder Prime95 flera kärnor eller måste man köra fyra instanser?

Och var hittar man senaste versionen?

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

Tror detta är senaste Prime95, har stöd för quad också
http://www.pcgameshardware.de/?article_id=603915

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av börnen
Men använder Prime95 flera kärnor eller måste man köra fyra instanser?
Och var hittar man senaste versionen?

Om du ska köra officiella versionen så får du köra flera instanser.

Står om det i tråden här:
http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=28&threadi...
Finns också länkar till downloads från officiella sajten där, dvs http://www.mersenne.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Om du ska köra officiella versionen så får du köra flera instanser.

Står om det i tråden här:
http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=28&threadi...
Finns också länkar till downloads från officiella sajten där, dvs http://www.mersenne.org

Det där är en gammal guide, version 24 stöder flera kärnor.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

http://www.mersenne.org/freesoft.htm

Där hittar man senaste versionen av Prime95.

Rättning: tydligen gör man inte det... Trodde det var den rätta hemsidan, men jag hade fel.

/J

Permalänk
Medlem

Fan va trött jag blir, först gick allt så bra när man fick hem en G0 osv från dustin.

Nu har alltså datorbutiken fått hem egna G0 vilket jag skulle tjänat 300 spänn på att beställa från dem. Sedan beställde jag ju resten av datorn från komplett där deras lagar fortfarande var segt.. Så vips avbeställer jag från dem och drar in min leverans hos datorbutiken.com i Tisdags där min leverans nu har legat klar sedan Onsdags men fortfarande inte skickats. Nu ringde jag dem och efter närmare en timme i telefonkö får jag som svar "Njaee, det är mycket nu på lagret och dem kommer sannolikt inte skickas föränns nästa vecka"

Förstår inte problemet, om dem redan packat ihop den ska det då vara så svårt att skicka den? Skulle jag hållt kvar min beställning hos komplett skulle jag med största sannolikhet sitta med en ny dator nu.

Istället får jag sitta här och titta på min extra dyra processor en vecka till... Någon som är bra på att knyta rep? Börjar fundera på vilken knop man ska göra när man ska hänga sig...

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keepan
Fan va trött jag blir, först gick allt så bra när man fick hem en G0 osv från dustin.

Nu har alltså datorbutiken fått hem egna G0 vilket jag skulle tjänat 300 spänn på att beställa från dem. Sedan beställde jag ju resten av datorn från komplett där deras lagar fortfarande var segt.. Så vips avbeställer jag från dem och drar in min leverans hos datorbutiken.com i Tisdags där min leverans nu har legat klar sedan Onsdags men fortfarande inte skickats. Nu ringde jag dem och efter närmare en timme i telefonkö får jag som svar "Njaee, det är mycket nu på lagret och dem kommer sannolikt inte skickas föränns nästa vecka"

Förstår inte problemet, om dem redan packat ihop den ska det då vara så svårt att skicka den? Skulle jag hållt kvar min beställning hos komplett skulle jag med största sannolikhet sitta med en ny dator nu.

Istället får jag sitta här och titta på min extra dyra processor en vecka till... Någon som är bra på att knyta rep? Börjar fundera på vilken knop man ska göra när man ska hänga sig...

Detta är en tråd om Q6600 G0, inte ett forum för gnäll över leverenstider.
Jag tror inte någon är intresserad över ditt strul. Försök hålla dig till ämnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Detta är en tråd om Q6600 G0, inte ett forum för gnäll över leverenstider.
Jag tror inte någon är intresserad över ditt strul. Försök hålla dig till ämnet.

Så sant, vart så mycket off topic att man börjat glömma bort ämnet

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Detta är en tråd om Q6600 G0, inte ett forum för gnäll över leverenstider.
Jag tror inte någon är intresserad över ditt strul. Försök hålla dig till ämnet.

haha word!1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Har precis hämtat ut mitt fina paket från DustinHome.
SLACR (G0) såklart

Kan du uppdatera oss när du får delarna, kanske bäst (för att vara on topic) att skriva i tråden om moderkortet i fråga, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
Det jag vill veta är om det är revision 1.x eller 2.0 du får. Identifiera 2.0:an som att den har 8 USB-portar på baksidan och saknar LPT och COM där (headers för dem finns). Vill så gärna ha 2.0 men alla specifikationer på butiker jag läser tyder på 1.x förutom DH, men de har inte i lager.
Sitter med allt utom moderkort nu alltså, lite jobbig väntan.

Det blev inget från Komplett då de inte kan leverera till en hämtbutik på 2 dagar! Mupparna meddelade inte mig att de har lagerproblem när jag ringde o beställde sen svarade inte min kontaktperson när jag ringde för att kolla om de kunde få iväg ordern i tid..."han var tvungen att gå ett ärende" sa hans kollega som först sa att han var ledig. Hela ordern är flyttad till Dustin.

Visa signatur

Intel E6600 | Antec P150 | Artic Freezer Pro 7 | 4GB Crosair6400C4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CazeW
Det där är en gammal guide, version 24 stöder flera kärnor.

Sista officiella är 24.14 från August 9, 2005. Guiden skrevs 07/30/2006.

Du får gärna ladda ner och testa Prime95 från officiella sajten som jag också länkade till och testa. Prime har en dialog för affinity där man kan ställa den manuellt, och där det också står att man ska köra programmet i flera instanser och ställa olika affinity.

Om du har info om andra versioner/sajter så ge gärna info och länka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Sista officiella är 24.14 från August 9, 2005. Guiden skrevs 07/30/2006.

Du får gärna ladda ner och testa Prime95 från officiella sajten som jag också länkade till och testa. Prime har en dialog för affinity där man kan ställa den manuellt, och där det också står att man ska köra programmet i flera instanser och ställa olika affinity.

Ah, förlåt mig. Versionen jag pratade om var 25, dvs den pellen länkade till.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Jag har bara kört 24, får kolla upp den andra versionen. Vore smidigt att sätta up typ fyra fönster i programmet som kör på olika cores.

Bra sugen på att beställa nu, men måste vänta ett par veckor till. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Jag har bara kört 24, får kolla upp den andra versionen. Vore smidigt att sätta up typ fyra fönster i programmet som kör på olika cores.

Det är exakt vad den gör.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.WooLand
Det blev inget från Komplett då de inte kan leverera till en hämtbutik på 2 dagar! Mupparna meddelade inte mig att de har lagerproblem när jag ringde o beställde sen svarade inte min kontaktperson när jag ringde för att kolla om de kunde få iväg ordern i tid..."han var tvungen att gå ett ärende" sa hans kollega som först sa att han var ledig. Hela ordern är flyttad till Dustin.

Se mitt inlägg här http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=765...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Hämtade ut en SLACR (G0) från DH idag! yeey, synd att jag måste vänta typ 1-2 veckor innan DB får in dom förbannade minnena som datumet skjuts upp hela tiden på!

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk

Någon som vet om det finns något benchmark test ute med Bioshock där man kan se om man får prestanda förbättring med tanke på att det skall stödja 4 kärnor.
Annars kan jag kolla skillnaden mellan min nuvarande e6600 och min quad jag skall installera om ett par timmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NympH
Hämtade ut en SLACR (G0) från DH idag! yeey, synd att jag måste vänta typ 1-2 veckor innan DB får in dom förbannade minnena som datumet skjuts upp hela tiden på!

Sorry för lite OfT nu här, men vilka minnen är det du väntar på? Själv väntar jag också på ett par minnen som nu skjutits upp till nästa vecka..

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2