Permalänk
Medlem

hehe. Stort tack.

Permalänk
Medlem

Jahopp då är man med i Q6600 klubben igen.

Ska bli kul o se hur denna Setup går (blev less på min bärbara) så det blev P35-ds4 och en Quad.

Den förra pallade ju 4200mhz i windows och 4050mhz stabilt

Visa signatur
Permalänk

Var länge sen jag själv skaffade min Q6600 nu och i början kämpade jag länge och väl med att klocka den men lyckades aldrig komma upp i mer än typ 3.6 och kanske 3.8 någon gång men måste ner på 3.4 för att den ska rulla 100% stabilt och det är vad jag kör den på nu.

Känner dock varje gång den här tråden vaknar till liv igen att det skulle vara kul att veta vad som är orsaken till att jag inte kan köra min snabbare...ifall det kanske bara är någon enkel eller billig grej jag skulle kunna fixa för att komma upp i runt 4 som många andra verkar göra. När jag höll på i början provade jag både att vrida upp volten och skruvade och vred på i princip allt jag kunde, läste guider för överklockning etc etc men lyckades ändå aldrig komma upp i de riktigt höga farterna stabilt vilket kändes lite trist eftersom jag tillsammans med CPUn även köpte ett nytt schysst moderkort, nya minnen, vattenkylning, schysst grafikkort etc...kanske borde göra ett nytt försök igen...det som hände förut när den inte var stabil var att burken ofta inte startade över huvud taget när jag gick för högt eller så blådumpade den redan under start av Windows.

Finns det någon med typ samma uppsättning hårdvara vore det kanon med lite tips på vilka de viktigaste sakerna är att kolla på och vilken komponent det troligen är som gör att jag inte kommer högre...ifall det är CPUn i sig som är ett "måndags-ex" eller ifall det är något annat typ minnena.

Min burk består av ett ASUS Maximus Formula, Corsair DDR2 Extreme (har jag för mig att mina minnen heter), ett eVGA 8800GT 512 SSC Edition och Corsair Nautilus 500 vattenkylning som kyler både CPU, grafikkort och nordbrygga.

Tack för era tips!

Permalänk
Medlem

tjena!
vet inte om jag ska välja e8440 lr Q6600 ???

kommer använda datorn till spel, multitasking, cad och photoshop

mest spel, men även multitasking

kan inte bestämma mig för Q6600 elr intel e8400...vill höra fler åsikter?

btw, finns de några spels om stödjer 4 kärnor idag, kommerde finnas inom 1 år ?

Visa signatur

CPU: Intel Q6600 Moderkort: Gigabyte p45 DS3r GPU: Sapphire HD4870
A- data 4gb ram