Tiberium wars LAN problem

Permalänk

Tiberium wars LAN problem

Har sökt runt både här och på andra forum men hittar inget..

Vi e tre personer som ska köra C&C 3 över lan, vi ser alla varandra i lobbyn men när en av oss startar ett game så kan vi inte joina.. ibland hinner vi komma in i spelet men blir kickade innan vi hinner starta.. meddelandet vi då får upp är:

"Connection timed out. Join failed"

Någon som råkat ut för samma sak? Fattar inte varför de inte vill funka..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Re: Tiberium wars LAN problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
Har sökt runt både här och på andra forum men hittar inget..

Vi e tre personer som ska köra C&C 3 över lan, vi ser alla varandra i lobbyn men när en av oss startar ett game så kan vi inte joina.. ibland hinner vi komma in i spelet men blir kickade innan vi hinner starta.. meddelandet vi då får upp är:

"Connection timed out. Join failed"

Någon som råkat ut för samma sak? Fattar inte varför de inte vill funka..

Se till att ni har samma version på ert spel annars så kan de bli såna saker

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk

vi har alla version 1.08 eller va den senaste nu e.. dock så provade en av oss att byta från svenska till engelska o då fick han plötsligt version 1.04.. o när han försökte uppdatera fick han bara meddelande om att det inte gick..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
vi har alla version 1.08 eller va den senaste nu e.. dock så provade en av oss att byta från svenska till engelska o då fick han plötsligt version 1.04.. o när han försökte uppdatera fick han bara meddelande om att det inte gick..

Hmmm . verkligen mysko ,, de har jag aldrig råka ut för då jag o en polare lana förut

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem

Det fanns en skum bug på den tiden jag spelade CC3 på lan. Man var tvungen att skriva nåt var 15'e sekund eller så i lobbyn för att inte bli "kickad" med en timeout. Vet inte om dom patchat bort den eller om det är den buggen ni har råkat ut för.
Prova att spamma lite i chatten när ni väljer bana och sånt.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Det här spelet har så många nätverksproblem att det är en del av gameplayet.
Avinstallerade nyss på två datorer, jag tänker sälja det pga den skitiga online/nätverkskoden.

Kan rekomendera World In Conflict som istället verkar ha gjort allt rätt. Laggfritt, inga router/portproblem eller disconnects. Bara att tuta och köra.

Permalänk
Avstängd

koppla samman datorerna utan switch eller router,