Permalänk
Medlem

Css vs 8600GTS

Hej hopp så här på fredags morgon.

Har ett rätt trist problem. Bytade till ett 8600GTS nu i veckan. Allt var frid och fröjd allt funkade fint. Men igår när jag ville testa att köra css på högsta i allt så går det inte äns en minut i spelet innan datorn hänger sig totalt. Men när jag kastar in min gamla cfg så går det igen.

Har ett 650w nätagg så det är ingen brist på ström. Inga värme problem så vitt jag kan se. Burken står öppen och det är bara nordbryggan som är skitvarm som alltid.

Hoppas att ni kan hjälpa mig.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på att tempen flyger upp.
Rikta en fläkt rakt på flänsen och sedan dra igång spelet.

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk

Klarar en 8600GTS CSS på 1280x1024 grafik?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

Mitt 7600GT klarar 1280x1024i Css. Dock hade jag liknande problem i Supreme commander men då var det cpu-tempen som spökade.

Jag löste mitt problem genom att gå in i bios och ändra intällningarna för cpufläkten, att den skulle blåsa lite mer på processorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Klarar en 8600GTS CSS på 1280x1024 grafik?

Mitt gamla Geforce 4 Ti 4600 klarar det... fast då i DX8.

Permalänk
Medlem

på din trådtitel såg det nästan ut som om du skulle jämföra ett 8600gts och CSS...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Har precis samma fel, fast i Battlefield 1942 och Vietnam. Kan spela upp til 5 min, sen låser det sig och jag får trycka crtl+alt+delete och stänga av. Battlefield 2 och 2142 funkar däremot helt prima =S
Har kollat tempsen, och de är helt ok.
Någon som vet vad det kan vara? Min dator står i nedan=)