Permalänk
Medlem

Använda skärm från bärbar?

hallå, har en gammal bärbar som har gått sönder i vecket mellan datorn och skärmen, och undrar om man kan koppla loss skärmen och använda den till en vanlig dator? Vad är det för koppling osv?

Permalänk
Medlem

I stort sett omöjligt, om du inte vill löda styrkretsar och grejer själv, eftersom det sitter på laptopens moderkort och inte i skärmen som på en stationär.

Räknar man på tid och pengar blir det iaf. i slutändan billigare att köpa skärm...

Visa signatur

Utvecklare med f-skatt. http://www.andreasbergstrom.com

Permalänk
Sötast

Finns en adapter att köpa någonstans på nätet. Den kostar mer än en sprillans ny LCD skärm, vill du alltså göra en själv så kan du gissa hur omöjligt det är

NEJ. Är svaret

Permalänk
Medlem

ah, okej. Fan vad surt vad fan ska man göra med datorn dårå :/

Permalänk

sälj den som reservdelsdator på tradera .. går nog o få någon hundring eller två!

Permalänk

OK, jag återupplevar den gammala tråden då jag är inne på lite samma spår. Bear with me tills jag är klar. Jag har en laptop som INTE är trasig, men som jag skulle vilja ha möjlighet att bruka som någon form av utökat skrivbord till min stationära. Jag har resonerat kring fjärrskrivbord eller netbus, men det blir ju liksom inte samma sak.

Går det att koppla en bärbar dator så att skärmen visar materialet från en annan dator?

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
OK, jag återupplevar den gammala tråden då jag är inne på lite samma spår. Bear with me tills jag är klar. Jag har en laptop som INTE är trasig, men som jag skulle vilja ha möjlighet att bruka som någon form av utökat skrivbord till min stationära. Jag har resonerat kring fjärrskrivbord eller netbus, men det blir ju liksom inte samma sak.

Går det att koppla en bärbar dator så att skärmen visar materialet från en annan dator?

http://www.maxivista.com/

Permalänk
Medlem

Det där kan jag göra med hjälp av catalyst control center, så det är onödigt med ett extra program. Hans fråga var dock inte om man kan ha en sekundär skärm utan om man kunde koppla en dator till den bärbara och använda den bärbara som skärm/mus/skrivbord.

Jag har tyvärr inget svar på det men antar att det kan bli svårt då bärbara alltid/ofta(?) saknar ingångar för extern hårdvara(USB, Firewire och LAN borträknat)

Kan hända att du kan trixa med LAN kontakten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ionit
Det där kan jag göra med hjälp av catalyst control center, så det är onödigt med ett extra program. Hans fråga var dock inte om man kan ha en sekundär skärm utan om man kunde koppla en dator till den bärbara och använda den bärbara som skärm/mus/skrivbord.

Jag har tyvärr inget svar på det men antar att det kan bli svårt då bärbara alltid/ofta(?) saknar ingångar för extern hårdvara(USB, Firewire och LAN borträknat)

Kan hända att du kan trixa med LAN kontakten.

vems inlägg svarar du på? För är det mitt har du missförstått allt..eller så har jag gjort det..men hursom kan du inte göra vad maxivista kan med catalyst control center..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pro
http://www.maxivista.com/

Vilket sammanträffande, jag har inte tittat på tråden på ett tag men fann ändå själv också maxivista. Verkar helt klart fylla mina behov, fasen vad kul. Tack för svaret, hoppas det kan hjälpa andra med liknande frågor!

EDIT: Har testat det några dagar och det är väldigt smidigt och enkelt, inga kluddiga program som tar resurser - bara en liten ikon. Helt klart värt att betala 250 kronor för (finns även demo) jämfört med vad det kostar att köpa en ny skärm.

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]