Permalänk

Går det att spela med trådlöst?

..eller är det alldeles omöjligt, är det stora skillnader?

Har en MX revolution, och då den var riktigt dyr och jag köpte den nyligen så känns det ekonomiskt tungt att byta ut den mot en spelmus (har fått upp intresset för CS source)..

Har någon spelat med någon trådlös och det har funkat ok?

Permalänk
Hedersmedlem

Tror det kommer vara delade kommentarer. Men sladden kan vara ivägen och sen kan trådlösa få slut på batteri

Permalänk
Medlem

Jag kör induktionsmus.
Ingen sladd som man blir förb... på.
Inga batterier som gör musen till en massiv tegelstenskoloss.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Kör med Logitech G7 och den flyter på bra samt är inte så tung och klumpig som MX1000.

Permalänk
Medlem

du får väl alltid räkna med viss fördröjning vid trådlöst samt tyngden av batterierna och ev att batterierna kan ta slut..

jag kör med MX500 (gammal och beprövad spelmus) vet inte hur de är med de nyare trådlösa musarna men förr var det ju omöjligt.. samma med tangentborden.. knappana hängde sig om man öll dem inne osv.. blev fördröjningar osv..

jag rekomenderar sladd om du frågar mig.. men men.. smaken e som baken

Visa signatur

HP HDX 9350 | Intel Core Duo T8100 @ 2,1GHz | Memory 3GB |
Nvidia Geforce 8800M GTS 512Mb | 500Gb SATA |
Windows Vista Home

Permalänk
Medlem

Spelade med en Microsoft Wireless Laser Mouse 6000 förut. Det giick skitbra och batterierna höll i några månader per laddning!!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Spelade med en Microsoft Wireless Laser Mouse 6000 förut. Det giick skitbra och batterierna höll i några månader per laddning!!

VX revolution håller i 1-3 månader på ett AA batteri. Den är ju för notebooks så kanske inte optimal för gaming, men MX revolution kanske kan vara något?

Permalänk

Ok, så det bör fungera hyfsat då iaf. Är ju ingen elit-gamer, tänker bara lira css när jag har lite tråkigt så har inga jättehöga krav. Jag får känna hur det känns med min MX rev. och sen kanske det blir en Microsoft (vaddennuheter) 3.0, testade en och blev kär direkt.

Permalänk

Jag har spelat trådlöst i snart 2 år, och det har funkat långt över förväntan! Min mus (Logitech Mediaplay) håller i ca 10 månader (!) och tangentbordet i kanske 5.
Aldrig stött på några som helst problem=)

Permalänk

Har haft både trådlöst och tråd. Problemet med mig är att jag alltid rycker till när jag blir överraskad så de trådlösa mössen flög i golvet ganska ofta ^^;;

Dessutom finns problemen med batterier och dess tyngd (som folket redan påpekat), dessutom kan det bli dyrt om man köper en billig mus utan laddningsstation och inte orkar köra uppladdningsbara batterier då de brukar ta slut på en vecka när man använt dem något år.

Vad gäller sladden så är den iaf för mig sällan/aldrig ivägen. Har en stor steelpad 5L musmatta som täcker 1/10 del av mitt skrivbord (har ett stoooort platt skrivbord utan krussiduller från IKEA, och även musmattan är stoooor) och stoppar in mussladden under ena foten på tangentbordet så den inte kan glida bort eller fastna.

Kör Logitech MX518, bästa spelmusen på marknaden imho (billig, snygg, fruktansvärt bra kvalitée och väl fungerande drivrutiner (även i vista)). Köpte min för några år sedan och jag börjar slita ut färgen på den men har aldrig haft ett enda problem med den.

Visa signatur

Mr. Miffo the misguided retard.

Permalänk
Medlem

Ni vet väl att det går att ha både och anslutet.

Jag har själv ett halvdefekt trådlöst tangentbord anslutet som jag använder som fjärrkontroll till mediaspelare, och sladdbord att skriva med.

Framöver blir det nog ett trådlöst paket med ergonomisk utformning för skrivande+surfning+media, och ett standard-tgt med sladd för spel+en 3.0.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Jag har lirat med trålösa möss under många år , tyngden har aldrig känts som ett problem.
Då har jag kört med logitech trådlöst från den första trådlösa varianten som hade 3 knappar & hög som ett hus , cordless mouseman+ , mx1000 och numera Mx Revolution.

De nyare varianterna är snabba och har ingen som helst märkbart lagg.
Laddningen för en MX Revolution räcker i ca 7 vecka om du kör intensivt , uppladdningen går på ca1timme (om inte kortare tid).

Jag ser ingen anledning till att byta förren du själv märker av de där millisekunderna i skillnad , men då är det nog ockå dags att byta till CRT skärm och raid för att vinna prestanda

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Jag ser ingen anledning till att byta förren du själv märker av de där millisekunderna i skillnad

Finns andra anledningar än snabbheten. Vissa är som skrivits mycket hårdhänta vid spel och vill inte slita ut sina dyra trådlösa. För min del handlar det om ergonomi. Jag vill inte skriva på standard, men inte spela på ergonomiskt.
Men jag håller personligen med om att prestandan är helt tillräcklig i trådlösa.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Jag har lirat med trålösa möss under många år , tyngden har aldrig känts som ett problem.
Då har jag kört med logitech trådlöst från den första trådlösa varianten som hade 3 knappar & hög som ett hus , cordless mouseman+ , mx1000 och numera Mx Revolution.

De nyare varianterna är snabba och har ingen som helst märkbart lagg.
Laddningen för en MX Revolution räcker i ca 7 vecka om du kör intensivt , uppladdningen går på ca1timme (om inte kortare tid).

Jag ser ingen anledning till att byta förren du själv märker av de där millisekunderna i skillnad , men då är det nog ockå dags att byta till CRT skärm och raid för att vinna prestanda

Ok, härligt att höra. Jo jag laddar alltid min så fort någon lysdiod slocknat på den.

CRT skärm kör jag också såklart

Permalänk
Medlem

Den enda trådlösa musen som är godkänd för gaming är G7 som beter sig nästan som en vanlig trådmus

Permalänk
Medlem

Skillnaden är vilken nivå du spelar på. ska du spel på seriöst kanske tom tävligns nivå håller inte en trådlös, den är tung och har fördröjingar . jag har provat flera st.. spelar inte på tävlingsnivå men jag är ganska kräsen och vill ha totalt flyt och bra friktion , ingen trådlös råtta har ens vart värd at försöka väna sig vid .. Logitech G3 <3

vill öven addera att jag spelar på en plattskärm med 8ms fördröjning, vilket knappt märks .. CRT i all ära .. men TFT går att spela fint på nu för tiden .

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E7300 2.66GHz@3.0Ghz, Gigabyte GA-EP35-DS3L, Crucial DDR2 BallistiX PC6400@800mhz 2048, XFX GeForce 9800GTX+, Scythe Infinity. Pure Addiction

Permalänk

jag kör med Logitech MX3000, tycker det funkar bra har bytt batteri 1 gång i musen och 1 gång i tangentbordet på 1 år. spelar endel spel typ BFV, BF1942, och MOH airborne. tror inte det skulle spela någon roll för min del iaf om jag bytte tillbaka till trådmus å tangentbord, kommer alldrig att bli så bra på sånna spel att jag skulle märka nån skillnad

Permalänk
Medlem

Jag har då aldrig träffat på en trådlös mus som inte har fördröjning. De som har trådlösa möss förnekar att de har världens fördröjning bara för att de har vant sig.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::