TDC speedtouch nytt firmware, har någon en TDC-ini fil

Permalänk
Medlem

TDC speedtouch nytt firmware, har någon en TDC-ini fil

Hej,

Jag uppgraderade mitt firmware på mitt 780wl jag fått från TDC. Detta gjorde jag i ren frustration då mitt internet gick ner hela tiden.

Problemet är bara att ini-filen försvann också. TDC har en egen "template" för just sina inställnignar som styr hur modemet kopplar upp, jag har frågat TDC efter denna men fortfarande inte fått något svar.

Så jag undrar om någon med TDC och deras modem kan ge mig ini-filen eller templaten. Det borde funka med vilket TDC speedtouchmodem som helst då jag tänker ändå bara tänker använda den template som grund till en egen.

För att få ini-filen då.
1. telnetta in på modemet, använd admin-användaren, väl inne skriv config save filename=tdcdump

2. ftp:a in på modemet, använd admin-användaren, väl inne gå till dl (cd dl), väl där borde det finnas en tdcdump.ini fil. Det kanske finns någon template fil eller annan .ini-fil där redan. Hämta hem alla filerna (get <filnamn>).

3. antagligen står det login-namn i ini-filerna, ta bort dessa isf, sen kan du klistra in innehållet här.

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet konfigureras uppkopplingsinställningarna i Speedtouch-modemen automatiskt efter omstart - de gjorde iaf det innan Alltele tog över. Så egentligen borde du bara behöva stänga av modemet i någon minut och sedan slå på det igen så ska du få en fungerande koppling (se till att det är inkopplat i jacket).

Ovanstående fungerade första gången på mitt moden av modell 716. Andra gången fick jag göra inställningarna manuellt enligt instruktioner via telefon.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev försvann ini-filen från modemet och med den alla inställningar som tdc har gjort på modemet innan de skickar det till dig. Ergo, det kan inte uppdateras automatiskt längre.