Permalänk
Medlem

Zepto Znote 3415W, funkar för spel?

Tjenare, en kompis ska köpa sej en bärbar dator om inte allt för många dagar och jag hittade den här: http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010112805&csref...
Datorn ska ersätta hans stationära (ingen värsting) och användas i spel (främst wow), surfning och normal nerladdning. Tycker den verkade bra för pengarna.

Vad säger ni?

Visa signatur

NZXT Hush, Corsair HX520W, Intel E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, XFX 8800GTS, Corsair XMS2 PC5400/675MHz CL4

Permalänk
Medlem

Testa att använda www.zepto.se och köp därifrån istället så slipper du mellanhänder = billigare. Dessutom vore det smart o välja nån i 6xxx serierna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Testa att använda www.zepto.se och köp därifrån istället så slipper du mellanhänder = billigare. Dessutom vore det smart o välja nån i 6xxx serierna.

Det har jag inte tänkt på 2610:- för exakt samma dator, tack ska du ha

Vad är det som är bättre med den serien, man kan ju inte välja lika bra grejer i den?

Visa signatur

NZXT Hush, Corsair HX520W, Intel E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, XFX 8800GTS, Corsair XMS2 PC5400/675MHz CL4

Permalänk
Medlem

Jag mins inte exakt, men för mig har det ingen betydelse då kan det ex varit nåt om blueteeh lr nåt. Beroende på vilken model du väljer kan du lägga till olika saker, ska du ha bättre grejer får du ta en annan som grundpriset är dyrare på.

Läs det som står om datorerna och titta sedan på pdf filerna, där står det en del om utgångar osv. Du hittar pdf under bilden på datorn, där står det Produktblad.

http://zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=673 är ex. Glöm inte att titta på inkl moms, som standard är givetvis exkl.

Permalänk
Medlem

3145W funkar pefekt för spel om du har 2GB ram, funkar bättre om du installerar xp själv. Har haft en sådan och rekommenderar den...

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Inte med 1GB ram då?

Permalänk
Medlem

Nej, vista dedikerar 40% av ramminnet till grafiken med en gig ram. iaf för mig när jag testade.

Men Zepto 3415W fungerar utmärkt för spel, blir inte överhettad och klarar cirka en timme på batteriet med full belastning i spel. Jag skrev en recension på 3415W för ett tag sedan, sök efter 3415W och kolla. Jag måste dock ändra/lägga till lite då jag har mer fakta i handen nu.

Länk för de lata

Permalänk

En fråga, Zepto skriver på deras hemsida att datorerna ENDAST är kompatibla med Windows Vista, ja, man undrar ju varför.. men, borde det inte gå att installera Windows XP iallafall? Vad skulle sätta stopp egentligen?

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
En fråga, Zepto skriver på deras hemsida att datorerna ENDAST är kompatibla med Windows Vista, ja, man undrar ju varför.. men, borde det inte gå att installera Windows XP iallafall? Vad skulle sätta stopp egentligen?

Sök på forumet så hittar du en del om 3415 och XP. Kortfattat så går det, men zepto ger ingen support för det eftersom dom inte kan garantera att drivrutinerna fungerar korrekt. Därför skriver dom att dom inte stödjer XP.

Permalänk
Medlem

XP fungerar på Zepto Znote 3415W och bra också, det är sån inf jag ska lägga till..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo

http://zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=673 är ex. Glöm inte att titta på inkl moms, som standard är givetvis exkl.

Hoppsan, med momsen blev det som lite dyrare

Edit: Hur stor skillnad är det mellan 7200rpm och 5400rpm på hårddisken, märker man av hastighetsskillnaden?

Visa signatur

NZXT Hush, Corsair HX520W, Intel E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, XFX 8800GTS, Corsair XMS2 PC5400/675MHz CL4