K8 NPT Data change...... Update new data to DMI!

Permalänk

K8 NPT Data change...... Update new data to DMI!

Har köpt:
Gigabyte GA-MA69GM-S2H
Corsair PC5300 667Mhz 2x1024Mb
AMD Athlon 64 X2 4400+
Antec Fusion V2 Black

Använder gammal HDD och läsare.

Jag stängde av min gamla burk, flyttade över HDD och DVD-läsare till det nya chassiet

Händelseförlopp:
Trycker på powerknappen, det vanliga svartvita går igång, ser nån snabb info om att den hittar HDD och dvd-läsare.
Sen kommer detta: K8 NPT Data change...... Update new data to DMI!
--> Boot from CD/DVD *läsaren snurrar igång*
Efter det kommer jag till "windows kunde inte startas. detta beror kanske på en ändring i program eller maskinvara."

Kan välja på felsäkert läge, senast fungerande konfig och starta windows vanligt.

väljer jag "starta senast fungerande konfig" startar datorn om sig... samma på de andra.

Jag har satt i xp-skivan för att datan ska boota från den så jag kan formatera HDDn. Den försöker uppenbarligen läsa skivan också.

Har läst lite på forumet om att vissa Gigabytekort verkar vara skumma, ska jag försöka mig på en retur till komplett?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Har du bara flyttat hårddisken från dator till dator kommer det garanterat bli problem. Windows XP är mycket kännsligt för sådant. Mitt råd är att formatera och installera om windows i din nya dator.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topic
Har du bara flyttat hårddisken från dator till dator kommer det garanterat bli problem. Windows XP är mycket kännsligt för sådant. Mitt råd är att formatera och installera om windows i din nya dator.

Yes, det har jag kommit fram till att jag måste göra också. Därför satte jag i XP-skivan så att datorn skulle kunna boota från den, men det gör den inte.

Såg nåt felmeddelande om "IDE channel 0....Master disk H.D.D smart capability.....disabled", har jag kopplat något fel?