Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om clowner?

Vi börjar med en bild:

VARFÖR vill någon klä ut sig till clown? Seriöst, de ser så störda ut att INGEN kan tycka att de är roliga. Clowner passar bra i ett skräckfilmsgalleri, men de är verkligen inga underhållare. Själv så har jag alltid undvikit att gå på cirkus (cirkus = skabb) efterom clownerna får mig att känna mig olustig och obekväm.

Så, till min fråga, är det bara jag som har clownfobi?

(om någon sitter inne med bilder på elaka clowner så känn dig fri att posta dem)

/romar

Visa signatur
Permalänk

Under tidiga delen av mitt liv hade jag en väldig clownfobi.
Den clownfobin kan kopplas till ett påslakan som jag hade när jag var liten. På täcket var det en stor clown med otroligt liten hatt på sig och under natten (i min dröm) så kom den där clownen in och drog av mig alla lemmar som stack utanför täcket. Så under ~10 års tid vågade jag inte sova med någon kroppsdel (förutom skallen) utanför täcket.

Jag är nu 20 år och tycker bara dom är komiska.

Dockor däremot, burr.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Avstängd

Jag blir obekväm på ungefär samma sätt som när jag tittar på Idol och någon skämmer ut sig totalt.
Jag skulle inte kalla det för clownfobi, men helt klart att jag känner mig olustig.

Permalänk

Precis som bergmanman, var jag väldigt rädd för clowner som liten. Vet att de få gånger man var på cirkus, började jag gråta på grund av clownerna.
Är väl inte rädd för dem längre, men visst känner man ett visst obehag fortfarande...

Visa signatur

Den här anslutningen har begränsad eller ingen anslutningsmöjlighet

Permalänk

medieval clowns ftw!

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Jag blir obekväm på ungefär samma sätt som när jag tittar på Idol och någon skämmer ut sig totalt.
Jag skulle inte kalla det för clownfobi, men helt klart att jag känner mig olustig.

Samma.

Permalänk
Medlem

It!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt poängen med det, är obekvämt att ha clowner nära sig

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Testpilot

Tycker inte om cirkus över huvud taget men clownerna är nog det värsta dom har att erbjuda. Så otroligt tråkig och torr humor, dom enda som skrattar är ju småbarnen som tvingas att gå dit av sina dagis.

På tal om dagis, varför verkar det mer eller mindre vara ett krav att alla dagisbarn ska besöka cirkus? varför tar man inte med sig barnen och kollar på traktorpulling?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Råkade se bitar av den filmen av misstag när jag var ~5år gammal. Efter det hade jag clownfobi upp till ~12 års ålder.
Numera finner jag dom mest löjliga, och inte roliga.

Permalänk
Medlem

Clownen i Rob Zombies film "The Devil's Rejects" är fantastisk

Permalänk

Förstår inte heller varför de skulle vara så "roliga". Har aldrig varit rädd för dem men finner de föga underhållande.

Permalänk

Clowner med grön-vitt ansikte är obehagliga.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Tycker att clowner överhuvudtaget är osmakliga.
Det liksom uppmuntrar barn att skratta åt folk som ser avvikande ut..

Varför skulle barnen se någon större skillnad mot att skratta åt den där clownen som ser så dum ut jämför med att skratta och håna någon jämnårig unge som är speciellt fet eller ful eller liknande ?

Det uppmuntrar inte direkt till tolerans människor emellan.
Tycker bara det känns sorgligt om jag hör någon skratta åt någon clown.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

den rätta personligheten på en clown! känner som flera här olustiga när man ser eller har en clown nära sig!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
den rätta personligheten på en clown! känner som flera här olustiga när man ser eller har en clown nära sig!

Dom ser väldigt otrevliga ut. Jag undrar vart sminkningen kommer ifrån, vitt ansikte, gigantiska röda läppar,röd näsa, kryss över ögonen osv...
Kom på att han heter Pennywise också.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Clowner är en kvarleva från tider då folk var mer lättroade. De fyller knappast nån funktion idag.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

Är bara äcklad av clowner, they are evil..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

När jag tänker på John Wayne Gacy är det mest med obehag jag känner angående clowner. Otäck fan. Clowner i övrigt är bara fånigt och jag är förbluffad över att yrket existerar än idag.

Permalänk
Medlem

Aldrig gillat Clowner, ryser när jag ser dem brrrrrr

Permalänk

Har hatat clowner hela mitt liv.
Tycker dom är riktigt obehagliga.

Gillar ingen form av utklädda personer (t.om lisebergs kaninerna är hemska!)

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

Jag tycker clowner är läskiga.

Permalänk
Medlem

Jag var på cirkus en gång när jag var liten, typ 6-7 år gammal. Då var där en clown som skojade och ramlade omkull osv. Jag tyckte det var jätteroligt! Så jag tror inte att en clown ska behaga vår åldersgrupp riktigt..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Tycker att clowner överhuvudtaget är osmakliga.
Det liksom uppmuntrar barn att skratta åt folk som ser avvikande ut..

Varför skulle barnen se någon större skillnad mot att skratta åt den där clownen som ser så dum ut jämför med att skratta och håna någon jämnårig unge som är speciellt fet eller ful eller liknande ?

Det uppmuntrar inte direkt till tolerans människor emellan.
Tycker bara det känns sorgligt om jag hör någon skratta åt någon clown.

Tycker du samma sak om alla slapstick-humor serier/tvserier/tvprogramm?
Eller barnprogramm där en lustig figur trillar och barnen skrattar, e det också hemskt?

Eller är det kanske fel uppfattning att barn blir uppmuntrade att skratta åt tjocka människor av att en människa med stora skor, sminkat ansikte och underliga kläder får en paj i ansiktet eller tappar nånting på huvet?

Permalänk
Hjälpsam

Vi får inte glömma clownen Pogo, riktigt ruskigt eftersom det har hänt i verkligheten.
http://susning.nu/John_Wayne_Gacy
Jag är personligen inte speciellt förtjust i slapstick tycker mest synd om figurerna.
Jag tycker att Mr Been och Paphammar är mest tragiska inte skojiga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Musikälskare

Creepy :/

Aldrig gillat Cirkus

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Clowner är obehagliga för många för att man inte kan läsa av deras ansiktsuttryck. De har (ofta) ett permanent leende som inte går att avläsa på annat än sminket då ögon och muskelsammandragningar osv ger inte en entydig bild när man ser dem med sminket.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

En clown är en parodi av ett fyllo och fyllon är ju läskiga, så då är clowner också läskiga.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com