Permalänk
Medlem

cdon.com - Vad har hänt?

Hej!

Är det något fel på cdon.com? Kan inte ta mig in på sidan överhuvudtaget. Började förra veckan, då stod det att "Site is currently down for maintence", och det dtod väl i en 5-6 dagar. Men nu när jag ska ta mig in på sidan så står det bara "Sidan kan inte visas" Har provat med både FF och IE. Någon annan som har samma problem?

Permalänk
Medlem

För mig fungerar det hur bra som helst.
Rensa cache i webläsare.

Permalänk
Medlem

Aaa, har provat det också, men det fungerar ändå inte. Så störande, inte för att jag ska ha något, men det ska fan funka när jag vill gå in på den sidan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gyppo
Aaa, har provat det också, men det fungerar ändå inte. Så störande, inte för att jag ska ha något, men det ska fan funka när jag vill gå in på den sidan...

Jäkligt skumt, här funkar det utmärkt...

Permalänk
Medlem

inga problem här heller..

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Kan ju vara lite dns-strul hos din isp eller något med
Någon sötnos här kan säkert ge dig deras IP till sidan istället för adressen att testa

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Hmm, jaja.. får det inte till att fungera, jag får väl nöja mig med ginza. Tack för all hjälp...

Permalänk
Medlem

En fråga till vad har du Brandvägg och Antivirusprogram..
Kommer ihåg att jag hade problem med att öppna vissa sidor när jag hade Norton Internet Security. Efter jag tog bort den så funkade allt ok.

Permalänk
Avstängd

194.132.118.150

Permalänk
Medlem

som ODDNAME var inne på, testa en alternativ dns server och testa också att gå direkt till: http://194.132.118.150/

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Jo, jag kör också med Norton antivirus, har länge tänkt byta till Nod 32, men av ren lathet så har det inte blivit av än. Det fungerade att gå in på IP adressen direkt, men man kom bara in på startsidan, det gick inte att klicka sig vidare. Jag antar att det är DNS-servern som spökar, men jag har har bara de DNS adresser som jag fått av min ISP. Finns det några "öppna" eller "publika" dns-servrar som man kan prova med? (Eller nåt sånt...;))

Permalänk
Medlem

www.opendns.com kan du gå in på (208.67.222.222 and 208.67.220.220)

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Äsch, fungerar inte med det heller. Jag ger upp. Ska testa och byta Antivirusprogram någon gång när jag orkar. Tack alla för hjälpen!

Permalänk
Avstängd

Norton är nog världens sämsta antivirus program, hur uppdaterad den än är så missar den virus som gratis prog inte gör... sist jag använde mig av norton så sega datorn ner sig som satan.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Norton är nog världens sämsta antivirus program, hur uppdaterad den än är så missar den virus som gratis prog inte gör... sist jag använde mig av norton så sega datorn ner sig som satan.

Stämmer bra Norton är inte bara världens segaste utan den gav mig problem oxå.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Norton är nog världens sämsta antivirus program, hur uppdaterad den än är så missar den virus som gratis prog inte gör... sist jag använde mig av norton så sega datorn ner sig som satan.

Hmm...http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2007_08.php

edit: Just det, det går inte direktlänka.
http://www.av-comparatives.org/

Permalänk

har haft samma problem.. med CDON men då var det nog nåt med DNSerna för det fungerade när jag tog datorn till en polare med en annan ISP.

dum som jag var provade jag aldrig IP adressen direkt

Permalänk
Medlem

Hello!

Jag har samma problem, fast för de flesta sidor m.m.

Som tur var funkar Sweclockers

Hur som, så funkar inte msn, de flesta sidor på nätet, gmail notifier m.m. Men Skype och TrackMania funkar När jag försöker mig på ipconfig /flushdns så får jag följande meddelande:

Citat:

E:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig /flushdns

Windows IP Configuration

Could not flush the DNS Resolver Cache: Function failed during execution.

och inget blir bättre :(... Har prövat på min laptop (som har både linux och windows) och det funkar lika dåligt där. Prövade även den där OpenDNS, men då slutade surfet att funka också - bara Skype kvar!

Blir tokig!! HJÄLP!

//Jeppe

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

http://kundinfo.telia.net

det har varit ett kabelbrott i Uppsala som påverkat större delen av utlandstrafiken. Det ska vara återgärdat nu på morgon.

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Har nu provat med alla tips. Jag har bytt antivirusprogram (NAV->Nod32), provat med andra DNS'er, provat att pinga och skicka traceroute, men inget fungerar. Nu har jag helt slut på ideér, någon som har några fler tips...? Lite störande att det inte fungerar, brukade handla ganska mycket där..