Blir det skillnad vid uppgradering av minnen?

Permalänk
Medlem

Blir det skillnad vid uppgradering av minnen?

Tja

Tänkte kolla en sak med er kunniga.

Min dator ser ut så här:

P4 3.2GHz Prescott
Intel D865PERL
1GB Geil Dual Channel
Sapphire X800GTO

När jag lirar lite Battlefield 2 och CS laggar det till ibland ganska mycket och nu har jag funderat lite på om det kan vara så att jag har för lite ramminne.

Tror ni att det blir stor skillnad på datorn om jag sätter in 1GB till?

Måste jag köpa GEIL minnen igen eller kan jag köpa någon annan tillverkare?

Kan jag köpa 2st 512mb och kör i Dual Channel eller måste jag köpa ett färdigt paket med 2 stickor där det står Dual Channel på paketet?

Tack på förhand!

/Axan

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Avstängd

Re: Blir det skillnad vid uppgradering av minnen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axan
Tja

Tänkte kolla en sak med er kunniga.

Min dator ser ut så här:

P4 3.2GHz Prescott
Intel D865PERL
1GB Geil Dual Channel
Sapphire X800GTO

När jag lirar lite Battlefield 2 och CS laggar det till ibland ganska mycket och nu har jag funderat lite på om det kan vara så att jag har för lite ramminne.

Tror ni att det blir stor skillnad på datorn om jag sätter in 1GB till?

Måste jag köpa GEIL minnen igen eller kan jag köpa någon annan tillverkare?

Kan jag köpa 2st 512mb och kör i Dual Channel eller måste jag köpa ett färdigt paket med 2 stickor där det står Dual Channel på paketet?

Tack på förhand!

/Axan

2 gb är lite standard idag. Så jag hade kört på det. Dock förstår jag inte varför CS laggar för dig, eller du kanske kör VISTA?

Jag du kan köpa två minnen, fördelaktigen så väljer du två stickor av samma sort bara om du inte vill köpa matchade kit med 2 x 512 mb.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

Re: Re: Blir det skillnad vid uppgradering av minnen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
2 gb är lite standard idag. Så jag hade kört på det. Dock förstår jag inte varför CS laggar för dig, eller du kanske kör VISTA?

Jag du kan köpa två minnen, fördelaktigen så väljer du två stickor av samma sort bara om du inte vill köpa matchade kit med 2 x 512 mb.

Ok! Jag kör inte vista utan xp.
Men tror du att lagget försvinner om jag köper 1GB till?

För mitt grafikkort borde väll palla dessa spelen? Jag ska nämna också att grafikkortet är upplåst med 16pipes, om det skulle ge något?

Men då kan jag åka och köpa 2st Kingston eller Corsair minnen, och köra dom i dualchannel utan problem då?

Man kanske ska satsa på 2x1GB direkt? Men jag kanske har något annat i burken som blir en flaskhals då?

/Axan

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

Det är aldrig dåligt med mycket minne :). Och så pass billiga minnen är idag så är det lika bra att klämma till med en 2x1gb. kostar bara 500-600 spänn för 2gb. Det är ju helt sinnessjukt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nickecs
Det är aldrig dåligt med mycket minne :). Och så pass billiga minnen är idag så är det lika bra att klämma till med en 2x1gb. kostar bara 500-600 spänn för 2gb. Det är ju helt sinnessjukt!

+1!

Permalänk
Medlem

Kollat drivrutinerna på Ati kortet?
Tror inte det är Minne som är problemet i CS iaf.
Användare du -heapsize?
Samt med "lagg" är det samma typ i cs som i bf2?
bf2 är däremot mer känslig för mängden minne.

Permalänk
Medlem

köp 2x1 gb minne. jag köpte det för 395kr på dustinhome!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10