Permalänk
Avstängd

8800 GT - Benchmarktråd

Här tänkte jag vi kunde skriva våra Benchmarks för 8800 GT.

Permalänk

Lite tidigt för det nu, finns väl i stort sett ingen butik som har fått in kortet ännu?

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Lite tidigt för det nu, finns väl i stort sett ingen butik som har fått in kortet ännu?

Nej men snart lär de flesta ha det.

Permalänk

Endel har fått kortet levererat så på senast Onsdag lär vi få några stycken medlemar som skriver något roligt antar jag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Tar bara en snabb fråga här istället för o göra ny tråd.

Ja har ett 8800gts 320mb nu, men tänkte sälja av det lite billigt o sen köpa ett Gt istället.
Enligt benchmarkens ska ju detta kort va bättre än mitt.
Så tror ni att det blir bättre av o köpa ett Gt sen en ny kylare?

Permalänk
Medlem

jag tycker inte det verkar värt iaf, sen vad du tycker är ju upp till dig...ska du dessutom ha kylare blir det ju 4-500 till right?

såpass jävla bra är inte kortet, om nån månad har det nog kommit ut en ny generation, jag kommer då att kunna spela alla spel som hinner komma ut på den tiden, kör max 1280*1024 och det duger kortet utmärkt till!

men det är ju upp till dig såklart

jag ser då ingen anledning att byta...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
jag tycker inte det verkar värt iaf, sen vad du tycker är ju upp till dig...ska du dessutom ha kylare blir det ju 4-500 till right?

såpass jävla bra är inte kortet, om nån månad har det nog kommit ut en ny generation, jag kommer då att kunna spela alla spel som hinner komma ut på den tiden, kör max 1280*1024 och det duger kortet utmärkt till!

men det är ju upp till dig såklart

jag ser då ingen anledning att byta...

kör också 1280x1024 med mitt, men ja är lite rädd för att crysis ska säcka efter lite då. Och ja vill inte köra på några low inställningar heller.

Men som du säger kanske man ska vänta tills nått mer kommer ut. Aja ska vänta o kolla tills nån annan har köpt GT kortet och fråga dom om orginal kylaren. Kanske inte är så jättedåligt som det skrivs om.

Permalänk
Hedersmedlem

8800GT är mer för oss som inte bytte upp till 8800GTS men 2 stycken 8800GT i SLI kan bli något riktigt bra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Kul att tråden heter "8800 GT - Benchmarktråd" med massa kommentarer i sig, men inte ett enda benchmark (och ja, nu bidrog jag till den)

Blir hur som helst kul att se så fort någon hunnit stoppa in kortet!

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har inte fått våra kort så vi bara bokar våra platesr i tråden.

Hoppas att du köper kortat för annars blir du bannad för att ha postat här...:p

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
kör också 1280x1024 med mitt, men ja är lite rädd för att crysis ska säcka efter lite då. Och ja vill inte köra på några low inställningar heller.

Men som du säger kanske man ska vänta tills nått mer kommer ut. Aja ska vänta o kolla tills nån annan har köpt GT kortet och fråga dom om orginal kylaren. Kanske inte är så jättedåligt som det skrivs om.

om du kör allt i HIGH i 1280*1024 men sänker shader till medium så blir det spelbart...i XP med 169 beta drivrutinen.

jag får 40fps ungefär i benchmarktestet då....men jag kommer nog inte spela crysis så jag bryr mig inte om det ändå

men ville bara poängtera att det funkar bra med GTS 320mb också...visst går ju inte köra VERY HIGH men det ska man inte räkna med ett sådant kort heller....GTX och ULTRA har ju problem med VERY HIGH också så....

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

off topic: ska köpa 8800gt, men ska man satsa på asus eller club 3d? club 3d är ca 100kr billigare på webhallen än asus, men levereras ca 1 vecka senare...
kommer kännas som en lång vecka är jag rädd, men är det värt att vänta?
naaww, beslutsångest!!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Finns redan upplagt i lite snyggare format

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Bah, finns redan? Säger han som lade upp en likadan tråd 4 timmar senare o säger att det REDAN finns en tråd.

Humor

Permalänk

komplett har gainward 8800gt 512mb inne

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Bah, finns redan? Säger han som lade upp en likadan tråd 4 timmar senare o säger att det REDAN finns en tråd.

Humor

Det är ju ACDC som skapat tråden, han är förövrigt bannad

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Like it matters.

Permalänk

Okey...jag hoppas på att få hämta kortet imorgon. Jag är helt ny på området, men jag är inte rädd för att få ut max av min nya leksak. Så vad är det jag behöver för att kunna klocka det med bra resultat? Något pålitligt prog också som håller koll på temperaturen. Samt, vilka kylare tror ni passar den här serien?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Okey...jag hoppas på att få hämta kortet imorgon. Jag är helt ny på området, men jag är inte rädd för att få ut max av min nya leksak. Så vad är det jag behöver för att kunna klocka det med bra resultat? Något pålitligt prog också som håller koll på temperaturen. Samt, vilka kylare tror ni passar den här serien?

Vet ej vilka kylare som passar. Hört om att det är samma hål som 7900-serien vilket gör att Zalman VF900 bör passa. Rivatuner är ett bra program för övervakning och överklockning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
om du kör allt i HIGH i 1280*1024 men sänker shader till medium så blir det spelbart...i XP med 169 beta drivrutinen.

jag får 40fps ungefär i benchmarktestet då....men jag kommer nog inte spela crysis så jag bryr mig inte om det ändå

men ville bara poängtera att det funkar bra med GTS 320mb också...visst går ju inte köra VERY HIGH men det ska man inte räkna med ett sådant kort heller....GTX och ULTRA har ju problem med VERY HIGH också så....

Sista frågan nu, om man inte kollar alls hur prisvinkeln. Kommer ja få nån bättre prestanda i spelen+ 3dmark?

låt säga runt 5-10 % bättre kanske?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Sista frågan nu, om man inte kollar alls hur prisvinkeln. Kommer ja få nån bättre prestanda i spelen+ 3dmark?

låt säga runt 5-10 % bättre kanske?

byt inte, inte värt!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Sista frågan nu, om man inte kollar alls hur prisvinkeln. Kommer ja få nån bättre prestanda i spelen+ 3dmark?

låt säga runt 5-10 % bättre kanske?

självklart kommer du få bättre prestanda, men om du inte bryr dig om prisläget kan du lika gärna köpa ett ULTRA...

Men det är du som bestämmer jag säger bara hur jag gör och jag byter inte bort mitt GTS, känns helt onödigt..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

SLI är ju inte direkt intresant enligt detta testert iaf, kiolla längre ner, dom får typ 3 fps bättre med sli på 8800 GT i normala upplösning i 2560x1600 kanske de gör lite skilnad men de spelar de flästa inte! se själv!

http://www.guru3d.com/article/Videocards/468/8/

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
byt inte, inte värt!

Vad menar du med inte värt då?

OM ja får bättre prestanda så är det väll ändå värt det?

Permalänk

jom er prestanda men knappt så att det väger upp, men vill du slänga pengar så gör det

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Vänta nån månad o köp nya gts i stället, blir nog liknande prestanda som ultra då gt har liknande gtx. Eller så väntar du en bit på nästa år o skaffar 9800GTX eller va de nu ska heta

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Vad menar du med inte värt då?

OM ja får bättre prestanda så är det väll ändå värt det?

nä 8800gts är redan bra prestanda, men om du är en pappa betalar eller jag ska ha värst unge så är de väl värt 15% bättre och 2200kr mindre på kontot

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis ett 8800GTS 320. När jag tröck på on knappen så tjöt det som bara fan. Vad har jag gjort för fel? /nybörjare!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+ AM2 2.19Ghz| 8800gts 320 | Aureon 7.1PCI | Cooltek 600W | 223bw SyncMaster | 2.50 gbRAM<>Amatör<>

Permalänk

kontakten 6pin kanske? kolla så du satt i den!

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem

Missade den:). Vart ska dom sladdarna gå? Kan det vara så att mitt moderkort in pallar kortet?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+ AM2 2.19Ghz| 8800gts 320 | Aureon 7.1PCI | Cooltek 600W | 223bw SyncMaster | 2.50 gbRAM<>Amatör<>