Tips för att färga min DVD-läsare svart?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tips för att färga min DVD-läsare svart?

Mitt chassi jag köpte för över en månad sen är svart. Min dvd-läsare/floppy är vit... Ja skit fult helt enkelt finns det nåt smidigt sätt att färga framsidan av dom svarta på? Tänkte på nån spray men det läcker väl in i själv DVD/floppy enheterna så dom förstörs? Finns det några andra alternativ för detta?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag pillade bort framsidan på floppyn och sprayade den. Jag pillade även loss framsidan på DVDn och drog ut släden så långt det gick och slog in allt utom framsidan i papper och tejp. Sen var det bara att spraya. (Jag använde guldfärg.) Det sitter en massa plastsnäppen till det mesta som man med lite funderande kommer på hur de fungerar.
Jag har även målat min ZIP drive och lite annat.

Tips! Köp klarlack oxå och måla utanpå färgen, matt eller blank efter tycke för färgen är ganska känslig för handsvett och annat gojs man kan ha på fingrarna.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hehe ok.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Altså, om det bara är fronten på dvdn som ska målas är det ju bara att ta loss den och spraya. Det finns oftast ett litet hål på spelaren, på fronten, typ 2 mm i diameter, där körde jag in ett gem, då åkte släden ut. Sedan av med själva slädens front, och sedan hela fronten.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jo bara fronten som ska synas så ^^ Ska börja med min första riktiga mina modding nu haha. Plocka ut alla delar och sätta i gamla chassit så fortsätter jag med sprayandet på mitt sharkoon imorgon. Skickar bilder på före och efter och mitt arbetssätt när jag är färdig torsdag-kväll ( hoppas jag för jag ska jobba 24/7 fredag morgon -> söndag kväll haha. )

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Enklast e vel att inte plocka ut den alls utan bara dra en ram med silvertejp och måla med svart spritpenna

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catamenia
Enklast e vel att inte plocka ut den alls utan bara dra en ram med silvertejp och måla med svart spritpenna

Ja för vem sa något om snyggst?? Går skitfort o torkar direkt åsså.. Fult som satan blir det ju men vem bryr sig? ^^
Ne inget seriöst alt.