Permalänk

laggar hund datorn

hej har en bärbar acer, den laggar balle fast man inte har några program igång, den tar 100% i cpu men minnet ligger kvar på låga nivåer när man startar ett program.

cpun är en 1.66dual core
2gigs minne
windows xp servic pack2

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Re: laggar hund datorn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
hej har en bärbar acer, den laggar balle fast man inte har några program igång, den tar 100% i cpu men minnet ligger kvar på låga nivåer när man startar ett program.

cpun är en 1.66dual core
2gigs minne
windows xp servic pack2

1. Med tanke på ditt "nick" och din text, så undrar man om du är 10 år eller yngre?

2. Vad är det du frågar om?

Team_AMD

Permalänk
Medlem

Han registrerades 2001, så du påstår att han var fyra när han reggade sig?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Nej.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Han registrerades 2001, så du påstår att han var fyra när han reggade sig?

Nej jag var ironisk. Jag tycker mest det är pinsamt när en person reggar sig med ett nick som "Miffo Beast" och skriver om "lagga balle", det drar ner klassen på forumet till en dagis nivå.

Permalänk
Medlem

Sedan förstår jag ingenting med "laggar hund datorn" Vad fan menar han liksom? Seriöst :/

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem

Problemet kan ligga i moderkakan, förmodligen i ytterdelen av grafikhårddisken, troligtvis i hundens mjällschampoo. Vid vidare eftertanke är det nog rasen det är fel på, Acer är inte kännt för att ha vidare bra gener.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Problemet kan ligga i moderkakan, förmodligen i ytterdelen av grafikhårddisken, troligtvis i hundens mjällschampoo. Vid vidare eftertanke är det nog rasen det är fel på, Acer är inte kännt för att ha vidare bra gener.

Klockrent.

Ontopic:

Miffo_beast : Ctrl+alt+del .. Gå in på flik "Proccesser" .. Kolla vilken proccess som tar 100% CPU och skriv det här sedan.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

nu var det så att texten inte kommit fram på skärmen innan jag tryckt på "skicka svar" och hade bråttom. men hittade felet, min smarta kompis hade installerat fel drivrutiner :S. men tack för alla snälla svaren ändå :). ni drog ju verkligen upp forumet till dagisnivå efter alla era "jävla va smart jag är, måste nog vara kung på forumet"

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
ni drog ju verkligen upp forumet till dagisnivå efter alla era "jävla va smart jag är, måste nog vara kung på forumet"

Ok så nivån var ännu lägre innan? Förlåt kunde inte låta bli...

håller med om att vissa på detta forum totalt misshandlar det svenska språket och mer eller mindre ber om bråk genom det sätt de uttrycker sig..

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAPT0R
Ok så nivån var ännu lägre innan? Förlåt kunde inte låta bli...

håller med om att vissa på detta forum totalt misshandlar det svenska språket och mer eller mindre ber om bråk genom det sätt de uttrycker sig..

Jepp, verkligen. Jag gillar hans signatur förresten. Ganska talande

Permalänk
Medlem

Re: laggar hund datorn

Din signatur du använder

Cit; Ride wit me, or collide wit me

Du skojar va eller sov du dig igenom ALLA svenska lektioner i skolan ???

Permalänk
Medlem

Att ni ens ORKAR sitta och märka ord, samt göra er lustiga över en medlems nickname.. FFS.. GROW THE FUCK UP !!!

Kindergarten mobbing nivå.. skärp till er för fan och håll er till ämnet.. tråkig läsning som fan när ni går Offtopic.

han bad om hjälp.. inget annat.. hjälp eller låt bli.. inte svårare än så !

Tillbax till topic:
Har samma problem med min gamla acer från 36xx modellen.. men bara ibland.. ska blåsa hdd och instalera om allt från början så frugan får den i bra skick nu när jag bytt upp mig till en 20" HDX

Visa signatur

HP HDX 9350 | Intel Core Duo T8100 @ 2,1GHz | Memory 3GB |
Nvidia Geforce 8800M GTS 512Mb | 500Gb SATA |
Windows Vista Home

Permalänk
Medlem

Re: Re: laggar hund datorn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Team_AMD
Din signatur du använder

Cit; Ride wit me, or collide wit me

Du skojar va eller sov du dig igenom ALLA svenska lektioner i skolan ???

Men snälla sluta vara sånt skämt nu. Det är nog Du som sovit igenom svenskalektionerna, och han som eventuellt sovit igenom Engelskalektionerna.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Re: laggar hund datorn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
hej har en bärbar acer, den laggar balle fast man inte har några program igång, den tar 100% i cpu men minnet ligger kvar på låga nivåer när man startar ett program.

cpun är en 1.66dual core
2gigs minne
windows xp servic pack2

Virus kanske?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 @ 4005 | True 120 Extreme | 2*2048 Corsair Xms2 6400 5-5-5-18 @ 891 | Asus P5Q Deluxe | HD 4850 @ 700/1100 accelero S1 Rev 2 | P180B | corsair HX 520w