Permalänk
Medlem

vistaproblem

Det är en bärbar dator jag har problem med. Den är nyköpt och använder operativsystemet vista.

Jag kopplar den till nätet men den kan inte ladda ner saker eller man kan inte kolla på youtube-videos och sånt.

Den påbörjar nedladdningar och sånt men sen står det bara stilla.

Jag har testat att ha mindre säkra inställningar på windows brandväggen och sånt men det hjälper inte.

Vet ni vad problemet är?

Permalänk
Medlem

ladda ner ny Java. Hänt mig också...

Visa signatur

Daniel

Permalänk
Medlem

men det går ju inte att ladda ner saker

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen aning om hur vistabrandväggen fungerar men du bör stänga av den helt och håller och sen testa igen. Att du inte kan kolla på videos och att du har problem med att ladda ner filer är troligtvis två olika problem.

Permalänk
Medlem

Alltså jag ändrade brandväggsinställningarna till dom "lägsta".

Det hjälpte inte.

Jag kan påbörja saker, men det blir stopp sen. Jag kan kolla på en youtube video i början, men sen stannar det. Likadant är det med nedladnningar av filer från nätet.

Permalänk
Medlem

stäng av windows firewall i tjänsthanteraren... funkar inte det så är det ju nåt annat problem. Försök att reparera anslutningen eller i alla fall kolla så att allt är rätt inställt. Sitter du i ett nätverk med en router så kolla att den är rätt inställd. Kolla att du delar ut Internet till rätt IP adresser osv.

Visa signatur