Hur fasen blir man av med det ett spel på steam så att man kan ge bort den sen?

Permalänk
Medlem

Hur fasen blir man av med det ett spel på steam så att man kan ge bort den sen?

Hej.
Är det någon som vet hur man gör.
jag har ett exemplar av Half life 2 och counterstrike source.
hur ger jag bort dessa via stem
man kan ju sälja kontot... Men det verkar ju sjukt att man måste antingen säga upp kontot eller sälja det med alla spel som finns på istället för att bara kunna ta bort några som man vill sälja.
Någon som vet hur man gör?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte alls säker, men jag skulle gissa på att det inte går, med undantag för om man tex. köper orange box och redan har half-life 2, så ska det gå att ge bort det.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk

Spelen man köper på Steam (och förmodligen de man lägger till i Steam) är kopplade till ens Steam-konto.

Permalänk
Medlem

Så man måste alltså säga upp kontot för att nycklarna ska bli återställda?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Kolla på Steampowered.com, maila supporten eller nåt. Vet inte riktigt hur det är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Så man måste alltså säga upp kontot för att nycklarna ska bli återställda?

Tror inte ens att det går. Har du bundit dem till ett konto så är kvar där.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Man får egentligen inte sälja Steam konto... :/ Kanske därför det inte fungerar som du vill att det ska fungera.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Jo men det är sjukt. Jag har ju tröttnat på counterstrike source och har 2 ex av half life 2 i och med orange box.
Varför kan han inte bara få skivan. Man släpper sin nyckel och han installerar och det är klart.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Har du inte två nycklar för Half-Life 2 om du har två ex?

Vet inte riktigt hur det ligger till med Orange Box om det är en nyckel per spel eller om det är nån specialnyckel som låser upp allt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Jo men det är sjukt. Jag har ju tröttnat på counterstrike source och har 2 ex av half life 2 i och med orange box.
Varför kan han inte bara få skivan. Man släpper sin nyckel och han installerar och det är klart.

Jo men så är det...
Du kan ju alltid sälja HL2? Skapa ett konto och skicka HL2 till det kontot du skapat, sälj sedan det kontot till nån. Då har du sålt HL2, även om du... fortfarande har det.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN