Permalänk
Medlem

slappna av, koppla loss, gör något annat. det är inte hela världen.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem

Började funka för mig nu igen. Puuuhh äntligen kan man kolla till servern

Permalänk
Medlem

JAAAAAA ÄNTLIGEN!

Det funkar nu........

Jo man är ju kraftigt nätberoende skall erkännas, känns som en mindre katastrof när en del av giftet försvinner ju hehe

Nu står det under status:

Allt Skarvat och klart!

Det måste ju betyda att kabeln var av. Frågan är nu vad som orsakade felet.....

En annnan fråga man ställer sig hur sjutton en så stor del av nättrafiken i Sverige kan vara beroende av en enda fiberkabel i Uppsala?

Låter mycket illavarslande så skall det inte vara. Internet är för viktigt för det i dagens samhälle!

EDIT: Så här står det på BBB's hemsida:

"Störning av nätaccess. Just nu har vi en driftstörning i ditt område. Det medför att våra tjänster för närvarande inte fungerar. Vi jobbar på att åtgärda problemet så snabbt som möjligt."

Det låter som om BBB försöker få det till att det bara var ett litet lokalt problem. de verkar inte vilja erkänna att detta var ett major blow för hela deras nät. De vill inte visa sina svagheter. Dåligt och fegt....

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

nu har jag problemen igen =/

Permalänk

Ja det kunde man ju ge sig fan på att dom skulle komma tillbaka....

Visa signatur

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Permalänk
Medlem

Kul att allt började fungera igen för att ett par timmar senare återgå till samma strul. Blev disconnectad på samma jävla ställe i WoW

Visa signatur

PC (hemma): i5-3570k | GTX 560ti | 16gb Corsair Vengeance 1666mhz | ASUS P8Z77-V LE | Corsair Neutron 128gb SSD + 2 TB WD | Corsair TX-550M | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design R4 | HP w2207 22" | Qpad MK-50 | Steelseries Sensei Macbook Air 13": i5 1,7 ghz | Intel HD 3000 | 4gb | 128gb SSD

Permalänk

Fortfarande strul med BBB:s fiberlina, jaja man fick ju spela wow i 10 min iaf.

Visa signatur

Antec 300, Corsair vx450 w, Asus P5Q-E, Intel C2D 8400 3,0 ghz, Corsair xms2 Twin 2048-6400, Geforce GT 240

Permalänk
Medlem

Allmän driftstörning 2007-11-13 17:04
Driftstörning. För närvarande har vi en driftstörning i ditt område vilket innebär att du kan uppleva problem med våra tjänster. Vi jobbar på att åtgärda problemet så snabbt som möjligt.

från BBB driftinfo

Permalänk

BBB ADSL 24/1. Samma problem här. Internet går ner regelbundet och går inte att nå ut till vissa utländska sidor. (att det ens gick att posta detta meddelande )

Permalänk
Medlem

Osså kommer man inte åt deras site för dom har ads från google :P, hahaha! Laddar in typ 1/5 av sidan, sen stoppar det för den skickar frågor till google... CRAP!

EDIT: Inte ads - analytics

EDIT EDIT: Lyckades ta mig in nu, och för mig står det: Inga driftstörningar finns i ditt område!

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

värst vad vissa härinne dillar.
vad skulle telia's driftstörning ha för inverkan på BBB's kunder?
Inte ett skit såvida BBB inte indirekt måste gå genom telias nät för att nå en server/site/whatever.

Bredbandsbolaget använder inte Telia som leverantör av utlandstrafik längre, alltså är det något hos BBB och inte Telia som orsakar era problem.

Visa signatur

N/A