Tyst, lättmonterad cpu-kylare som passar på MSI K9N SLI Platinum

Permalänk
Medlem

Tyst, lättmonterad cpu-kylare som passar på MSI K9N SLI Platinum

Blir nästan gråtfärdig nu. Har sökt och läst och försökt uppdatera mig med vad som kan tänkas vara en bra cpu-kylare för min x2 6000.
När jag nu äntligen hade bestämt mig för att det skulle bli en Scythe Ninja Rev. B så hittar jag i nån kompatibilitetslista att just denna kylaren passar ej på mitt moderkort då nån kondensator tar emot......suck.

Så nu undrar jag om nån kan ge nån bra rekommendation på en TYST, lättmonterad cpu-kylare som passar på ett MSI K9N SLI Platinum och som helst också får plats i en Cooler Master Mystique 631. Är rädd att dom stora bjässarna som alla rekommenderar(Tuniq Tower, Noctua NH-U12F m.fl.) inte får plats i lådan, och jag tycker det är svårt att mäta i lådan...och vill inte riva ur moderkortet för att montera kylaren.
Jag vet att sånt kan vara svårt för andra att veta, men kanske nån sitter med nästan samma konfiguration som jag, och då vet....

Permalänk
Medlem

Varför skulle inte en thermalright eller en noctua få plats? Chassit är ju 20.5 cm brett. Mät från moderkortet fram till sidan av bakplåten, är det minst 165 mm så ska det inte vara några problem med en ordentlig kylare.

Permalänk
Medlem

Jo, men nu skrev jag ju oxå tidigare att jag INTE ville ha en kylare där jag måste lossa moderkortet för att montera nån back-plate-aktigt....

Permalänk
Medlem

Oookay.

...

Permalänk
Medlem

titta på scryte ninja! bjässe med pushpins

Permalänk
Medlem

Ehh....läste du vad det handlade om ?
Det var precis den jag bestämt mig för innan jag upptäckte att den inte matchar mitt moderkort...scythe skriver på sin egen sida att denna kylare ej är kompatibel med mitt moderkort då den tar i några kondingar eller nåt.

Tack ändå

Permalänk

Vill du ha en bra kylare (bortsett från ninja då) så MÅSTE du ta ut moderkortet. Jag känner inte till några andra. Möjligtvis en Zalman, men dom är inte så jäkla bra jämfört med stock ändå.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem
Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem

Ja jäklar....Scythe Mine verkar ju riktigt najs.
Den ska vi kika närmare på.

Tack för hjälpen alla