Trackmania United. replays

Permalänk
Medlem

Trackmania United. replays

Är det någon här inne på swec som vet om man kan ta en replay från en bana man har kört och spela upp den i vlc eller något annat video program.

Alltså jag vill ha videon när jag körde en speciell bana. om det går för man kan jhu trycka ''Wiew replay'' när man har kört klart den . Någon som vet ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror inte det. Replays i spel är oftast egna filformat. Du får använda Fraps eller liknande program.

Permalänk
Medlem

sökte lite på google och det sägas att deras replays är spel tilverkarens egna fil men hittar ingen converter för de filerna :/ fixade fraps men när jag spelar in så blir det typ svarta streck i filmen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När man bygger en replayfunktion i ett spel så gör man oftast så att man lagrar data var allt i världen befinner sig, deras individuella status etc. (allt som krävs för att det ska se likadant ut när du väl tittar på din replay). Det är alltså ingen videoström som spelas in, detta för att spara processorkraft och hårddiskutrymme. Så det krävs med andra ord spelets egna motor för att driva en replay, detta är som sagt genomgående för alla spel där du kan spela in.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
När man bygger en replayfunktion i ett spel så gör man oftast så att man lagrar data var allt i världen befinner sig, deras individuella status etc. (allt som krävs för att det ska se likadant ut när du väl tittar på din replay). Det är alltså ingen videoström som spelas in, detta för att spara processorkraft och hårddiskutrymme. Så det krävs med andra ord spelets egna motor för att driva en replay, detta är som sagt genomgående för alla spel där du kan spela in.

Mm som tex WC3

Permalänk
Medlem

tror BF2 använde samma system

Visa signatur

Mer Co-oP åt folket

Permalänk
Medlem

ladda ner binkvideo kanske?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10