Permalänk
Medlem

Går det att ladda N82:an genom USB-sladden? Kan vara bra att kunna om man reser till något land där dom har en annan standard på eluttaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Allt är relativt, kommer du från en SE T650 som jag så är N82's skärm stor. Har du haft N95 så är den självklart mindre....

jo men en sak är att alla ser n82 som en storbror till n95 8gb å det tycker jag inte att det är, enda bra med n82 är blixt och snabbare start med kameran, resten är n95 8gb bättre på.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsnan
Går det att ladda N82:an genom USB-sladden? Kan vara bra att kunna om man reser till något land där dom har en annan standard på eluttaget.

Det verkar som om det går.
Om man läser om originalkabeln (CA-101) så står det att den även laddar mobilen. Det bör även en icke-original också göra förstås.

http://www.nokia.se/phones/enhancements/index.php?cat_id=6551...
Anslutningskabel CA-101

Denna mikro-USB-kabel (USB 2.0) gör det möjligt att överföra data med hög hastighet medan telefonen samtidigt laddas via datorns USB-port.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsnan
Går det att ladda N82:an genom USB-sladden? Kan vara bra att kunna om man reser till något land där dom har en annan standard på eluttaget.

Om man läser på Mobile-Reviews forum så verkar det som att det tyvärr inte går att ladda den via USB. Det är inte sladdens fel.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Faaan! Jag som tänkte använda den som kamera på semestern...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
jo men en sak är att alla ser n82 som en storbror till n95 8gb å det tycker jag inte att det är, enda bra med n82 är blixt och snabbare start med kameran, resten är n95 8gb bättre på.

Att hävda att N82 skulle vara storebror är ju direkt felaktigt. Tycker dom är ganska jämnlika med olika fördelar.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att den inte laddar via USB-sladden, trots att bla NCC säger så.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

Hur är det med Nokias mobiler- kan man stänga av slutarljudet helt? Går det på N82. Och lyser den där röda lampan hela tiden när man filmar?

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralmqvist
Hur är det med Nokias mobiler- kan man stänga av slutarljudet helt? Går det på N82. Och lyser den där röda lampan hela tiden när man filmar?

Ja, det är jag också intresserad av att veta. Jag verkligen avskyr den där röda lampan särskilt...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Att hävda att N82 skulle vara storebror är ju direkt felaktigt. Tycker dom är ganska jämnlika med olika fördelar.

Precis, det är vad jag menar, n82 är en jämlik model som inriktar sig på kamera medans n95 8gb är bättre på allt annat.

Man kan stänga av slutarljudet genom att göra mobilen ljudlös, funkar iaf på min n95

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk

Avbeställde på katshing och beställde på Inwarehouse som hade den i lager.. så jag borde ha den senast onsdag.

Kostade drygt 200 kronor mera, men det kan det vara värt att få den nästan en vecka tidigare.

Visa signatur

Huvudburk: Core i9 10850K | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO Z490 (Wi-Fi) | 32GB Trident Z 4000MHz | Asus Geforce TUF 3080 OC | NZXT H710 | ASUS ROG RYUJIN 360 | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB | LG 48” CX OLED | Server: Core i7 6700K | 32GB Dominator 3000MHz | NZXT 440W+Kraken X61 | Övrigt: LG 77" C9 OLED | iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Hur länge räcker batteriet då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsnan
Hur länge räcker batteriet då?

Hur långt är ett snöre?

På en sådan här modell med så mycket godis är batteritiden extremt varierande...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Man lär spara rätt mycket batteri på att köra med ett GSM sim-kort, om man klarar av att avstå 3G-"finesserna". Den har väl "edge"? Det är exakt halva hastigheten av 3G och tillräckligt bra för en så liten skärm, så länge man inte ska strömma film eller köra videosamtal.

Men .. "edge" har hitills bara fungerat med Telia, någon som vet om någon mer hoppat på?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Bara Telia som har edge vad jag vet.
Simkorten klarar idag både gsm och 3g så det är bara att ställa om telefonen till GSM om man så önskar. HSDPA lär telefonen ha så när det är mer utbyggt så kommer edge hamna ganska långt efter i hastighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Att hävda att N82 skulle vara storebror är ju direkt felaktigt. Tycker dom är ganska jämnlika med olika fördelar.

Den är snarare en storebror till n73, rätt så lik är den också i formen.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Den är snarare en storebror till n73, rätt så lik är den också i formen.

Exakt!
F*n vill ha en juh

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Hur långt är ett snöre?

8 cm............är ditt snöre

Jag menade hur länge batteriet räcker under "blandad körning" din petiga typ.

Permalänk
Medlem

Nu har mitt paket skickats från Megastore! Är lyrisk!
De tog slut i nästan alla butiker under helgen såg jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsnan
8 cm............är ditt snöre

Jag menade hur länge batteriet räcker under "blandad körning" din petiga typ.

Fortfarande helt omöjligt att säga, beror på mottagning, hur mycket du har skärmen tänd, vilken ljusstyrka du kör på, om du använder processorkrävande applikationer osv. Du kan bränna upp batteriet på 3 timmar och du kan snåla upp det i en vecka...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Ni som har den, vad tycker ni om kamera luckan, jag tycker den känns lite B att ha en liten plastbit som åkerfram å tillbaka.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Nu har jag klämt på mobilen i två dagar och är minst sagt nöjd. Allmänt är den väldigt snabb och kameran är över förväntan. Av med linsskyddet och klick! Känns som en schysst digitalkamera med inbyggd mobiltelefoni.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ni som har den, vad tycker ni om kamera luckan, jag tycker den känns lite B att ha en liten plastbit som åkerfram å tillbaka.

Luckan (linsskyddet) är enligt mitt tycke väldigt stabilt. Ingenting som råkar gå upp i byxan.

Permalänk
Medlem

Och batteriet? Hur många gånger har du behövt ladda mobilen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsnan
Och batteriet? Hur många gånger har du behövt ladda mobilen?

När jag fick mobilen var batteriet halvfullt så det är svårt att göra en bedömning. Inatt var det första gången och enda gången (hittills) jag laddat den. Har iofs pillat en hel del med den sen inatt (WLAN, 3G, kamera, musik, samtal osv) men batteriet är fortfarande orört på högsta strecket.

Batteriet som var halvfullt när jag fick den räckte nästan exakt 24 timmar men då lekte jag med den nonstop och med samtliga funktioner. Batteriet hade dock ett sista streck kvar (...och hade inte börjat varna för låg batterinivå) när jag började laddade den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbster
När jag fick mobilen var batteriet halvfullt så det är svårt att göra en bedömning. Inatt var det första gången och enda gången (hittills) jag laddat den. Har iofs pillat en hel del med den sen inatt (WLAN, 3G, kamera, musik, samtal osv) men batteriet är fortfarande orört på högsta strecket.

Batteriet som var halvfullt när jag fick den räckte nästan exakt 24 timmar men då lekte jag med den nonstop och med samtliga funktioner. Batteriet hade dock ett sista streck kvar (...och hade inte börjat varna för låg batterinivå) när jag började laddade den.

Det låter lovande!

Då lär den räcka fint för mig som inte kommer att ha 3G aktiverat. Om Katshing får in den en dag tidigt, så man kan leka med den den här veckan så blir jag överlycklig...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbster
När jag fick mobilen var batteriet halvfullt så det är svårt att göra en bedömning. Inatt var det första gången och enda gången (hittills) jag laddat den. Har iofs pillat en hel del med den sen inatt (WLAN, 3G, kamera, musik, samtal osv) men batteriet är fortfarande orört på högsta strecket.

Batteriet som var halvfullt när jag fick den räckte nästan exakt 24 timmar men då lekte jag med den nonstop och med samtliga funktioner. Batteriet hade dock ett sista streck kvar (...och hade inte börjat varna för låg batterinivå) när jag började laddade den.

Låter väldigt bra! Ska nog ta och beställa en nu!

Någon som vet angående Telias Mobil 199-abonnemang ifall datatrafik kommer ingå i månadskostnaden...? Jag mailade Telia men har inte fått nåt svar...

Edit: Telias svar: "Hej!

Tack för din förfrågan.

Datatrafiken kommer ej ingå i erbjudandet utan detta blir du debiterad utöver abonnemangsavgiften."

Någon som har nåt bättre förslag på billigt och bra abonnemang till n82:an?

Permalänk
Medlem

Kommer n82an komma i någon annan färg inom kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mahti
Kommer n82an komma i någon annan färg inom kort?

En eller flera nya ljusa färger (antagligen vit) kommer Q1 2008 enligt en intervju med en Nokia productmanager.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Ryktas om att det ska komma flera färger efter jul, Vit har jag sett gissningar på (därför att läckta bilder på N82 var på en vit modell)

Visa signatur

Huvudburk: Core i9 10850K | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO Z490 (Wi-Fi) | 32GB Trident Z 4000MHz | Asus Geforce TUF 3080 OC | NZXT H710 | ASUS ROG RYUJIN 360 | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB | LG 48” CX OLED | Server: Core i7 6700K | 32GB Dominator 3000MHz | NZXT 440W+Kraken X61 | Övrigt: LG 77" C9 OLED | iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

behöver mobilen innan vecka 3, tror ni att de nya färgerna kommer innan dess?