Fel på 8800GTX, missljud vid användning..

Permalänk
Medlem

haha varför är det kortet på väg tillbaka till dig? xP

jadu, det kan ju vara så att det är nätaggen som strular..
men jag har en del annat i datorn som strular också.. har idag felanmält
mitt grafikkort och moderkort.. de sa även, hör o häpna, att det skulle ta
mindre än en vecka för mig att få det utbytt..

sen lite senare i samtalet sa han att om det inte är fel på moderkortet
så kommer jag få stå för en hanteringskostnad.. ehh ok.. det hela ska
gå på mindre än en vecka, hur ska de då kunna verifiera felet?
prova och starta en gång och se ifall det fungerar?

vad är det för jävla skämt... jag skickar väl inte in grejerna för skojs skull =/

Permalänk

Ja, exakt. Man skickar ju inte in hela grejer bara för att det är roligt att skicka dem fram och tillbaka och vara utan dem där emellan.

Jag måste ringa upp butiken och fråga varför det gamla moderkortet är på väg tillbaka, de måste ju ha gjort en miss igen. Egentligen skall man spela in samtalen om man ringer, då har man bevis på vad som sagts. Det kom jag att tänka på så här i efterhand. Får se när och om man får tillbaka pengarna. Har "bara" väntat sen i oktober på att få tillbaka pengarna för en annan sak där....

EDIT: Får snart returgrejs så jag kan skicka tillbaka det gamla moderkortet.

Permalänk
Medlem

äsch, jag spelar med vsync på hela tiden.. har inte ro att vbara utan dator den tiden det tar.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Mitt 8800GT har samma ljudproblem. Det piper i olika tonarter i krävande spel. Blir helgalen, vill returnera det till webhallen och ta ett HD 3870 istället. Jag är rätt så missnöjd på kortet eftersom fläkthastigheten måste reguleras via mjukvara, annars blir kortet överhettat. För den verkar inte ändra själv. Sen får jag BSOD då och då bara sådär. :/

Kan man säga att man vill ha ett annat kort i stället för det man returnerar även fast man har öppnat det?c

Permalänk
Medlem

hur går det för alla?
Jag orkar flen inte brpåka med detta om man ändå får ett som låter

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Mitt låter också exakt så som i videon när jag t.ex. laddar i Crysis eller något. Jäkligt störigt.
Har också beställt från Datorbutiken btw. Ska nog ringa dem och kräva ett nytt.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem. Slutsatsen får bli att man aldrig köper Nvidia igen.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
Jag har exakt samma problem. Slutsatsen får bli att man aldrig köper Nvidia igen.

Nja, det kommer man inte kunna undvika och göra när dem ligger bättre till än AMD/ATI just nu.
AMD får se till att göra en ordentlig comeback snart.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Jag får också pipljud. Frekvenserna är ganska höga, så jag tror att detta är mycket vanligare än det verkar. De flesta hör dock inte ljud på den frekvensen, och om de gör det så brukar ändå fläktarna ha ganska mycket ljud för sig i samma frekvensområde, så ljudet dränks. Har man chassit en bit ifrån så hör man ofta inte eftersom höga frekvenser dämpas ganska lätt.

Nåväl, jag har ett 8800 GT med den nya kylaren och allt. Kanske tänkte jag inte på det tidigare, men nu för en stund sedan började det pipa ganska tyldigt, och pipet ändrar karaktär när jag flyttar fönster och sånt, och dör helt när jag drar ur skärmsladden.

Om några månader får jag se om jag orkar bråka. Det är i alla fall bra att det här problemet tas upp, jag tror de flesta skulle vara berädda att betala nån hundring mer för komponenter av bra kvalitet om de slapp risken för pipljud.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vovven
Jag får också pipljud. Frekvenserna är ganska höga, så jag tror att detta är mycket vanligare än det verkar. De flesta hör dock inte ljud på den frekvensen, och om de gör det så brukar ändå fläktarna ha ganska mycket ljud för sig i samma frekvensområde, så ljudet dränks. Har man chassit en bit ifrån så hör man ofta inte eftersom höga frekvenser dämpas ganska lätt.

Nåväl, jag har ett 8800 GT med den nya kylaren och allt. Kanske tänkte jag inte på det tidigare, men nu för en stund sedan började det pipa ganska tyldigt, och pipet ändrar karaktär när jag flyttar fönster och sånt, och dör helt när jag drar ur skärmsladden.

Om några månader får jag se om jag orkar bråka. Det är i alla fall bra att det här problemet tas upp, jag tror de flesta skulle vara berädda att betala nån hundring mer för komponenter av bra kvalitet om de slapp risken för pipljud.

Ja men i vilket fall som helst, de flesta av oss här har pungat 5000 kr eller mer för sitt GTX, vilket inte är en "liten slant" man säger så. Förstår vad du menar, men för de priset ska man fanimej ha något.
Pinsamt säger jag bara.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Jag har ett Leadtek 8800GTX kort och varje gång jag går in i menyerna i krävande spel som t.ex. Crysis, Fear etc så piper mitt grafikkort, går jag in i submenyer t.ex. graphics/sound/controls så ändras ljudet till ett antingen högre eller lägre frekvens, när man dock spelar så försvinner ljudet. Ibland får jag också vita prickar (artifakter) när jag spelar och kollar på mörka och svarta bakrunder, t.e.x i warcraft 3 och the witcher...störande men jag är för lat för att fixa nytt kort

Permalänk
Medlem

får ha detta tills 9800gtx kommer.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
får ha detta tills 9800gtx kommer.

Hehe tänker samma sak. Sälja detta för drygt 2500 kr när nya värstingen kommer. Kan säkert hitta någon som vill ha detta då.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Februari så

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz