World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Shatt måste vara det sämst designade området i hela spelet egentligen. Alla vet ju hur segt Orgrimmar kan vara för många datorer, Shatt är ju bara värre. Stora öppna ytor, massa personer som är där hela tiden, så otroligt många NPC:er som inte tillför något alls etc.

Det där har du helt rätt i, det är ibland fruktansvärt för mig att flyga runt på min http://www.wowhead.com/?item=34061 (vart tvungen att skryta lite!) i Shatt... Det hackar, tar enormt lång tid innan jag ens kan se NPC´s när jag startar spelet.

Loggar jag min mage som är i Dustwallow March för tillfället går det riktigt snabbt.

En annan grej, inte riktat emot dig

Jag får ett WoW Error titt som tätt, Insufficient Resources avaiable to <insert någonting här> och så kraschar spelet.

Någon som har en aning om vad det kan bero på?

Permalänk

Rackarns bara måste fråga, har inte lirat WoW på lite drygt 2 veckor och när jag nu loggar in ligger jag runt 500-600ms i latency ständigt, vart jag än är...
tankar inget, har inte ens Firefox uppe.
Uppkopplingen ligger stadigt på 23mbit downspeed, och hur jag än gör sänker sig inte latencyn...
så är det fler än jag som har det här problemet eller är det bara jag?

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Finns det något mackro som typ self castar dom för tillfället mest användbara attackerna?

Så att man i stort sett bara behöver starta attacken och sedan tar addonet över och anv. diverse attacker tills man avbryter eller byter target ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Finns det något mackro som typ self castar dom för tillfället mest användbara attackerna?

Så att man i stort sett bara behöver starta attacken och sedan tar addonet över och anv. diverse attacker tills man avbryter eller byter target ?

Mest användbara?
det du kan göra ett castsequence macro som slänger dina skills i en ordning.

http://www.wowwiki.com/HOWTO:_Make_a_Macro#Sequencing_spells_...

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Finns det något mackro som typ self castar dom för tillfället mest användbara attackerna?

Så att man i stort sett bara behöver starta attacken och sedan tar addonet över och anv. diverse attacker tills man avbryter eller byter target ?

som elyzium sa kan du ha ett castsequence.. men du kan inte ha ett script/addon/macro som intelligent väljer vilken ability som är bäst för tillfället (tex interrupta vid cast osv). Dom tog bort allt sånt med WoW2.0.. och det var den patchen alla dispellers grät ögonen av sig över att dom förlorade Decursive =D

..kommer ihåg det som det vore igår, hur man bara satt o spammade knappen på det addonet ^^

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Dom som vill kan ju kolla in min nystartade WoW-blog

http://redball-wow.blogspot.com/

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Släpptes S3 idag? Tror dom hade låvat det.. Men sitter just nu på jobbet och kan inte komma in på Wow's hemsida eller någon fansida, för dom är under 'Games' kategorin ^^ :/

Permalänk
Medlem

S3 är släppt.. men Blizzard är snygga och har inte fått upp någon EU-realm ännu... bara 2h 10min sena. BAH

skitkul när man sitter sjuk hemma och verkligen inte har något för sig alls -_-
dom har tom fått mig att börja irca

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haariis
Släpptes S3 idag? Tror dom hade låvat det.. Men sitter just nu på jobbet och kan inte komma in på Wow's hemsida eller någon fansida, för dom är under 'Games' kategorin ^^ :/

Deras forum går rätt slött också, jag har en on-going disskution med GM om mitt ljud problem på laptopen på tech support forumet, kan inte ens logga in på deras forum nu.
Jag får inge ljud alls efter 2.3 på min laptop, WoW hittar inte min sound device

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Usch, står ju inte äns något om att det ska komma upp senare nu.
Slutar väl med att det kommer upp runt 18:00..

Permalänk
Medlem

Vill ha servrarna upp nu. Just nu en dag när man arbetat så att man e ledig från skolan och kan sitta hemma och ta det lugnt o spela wow så är servrarna nere. =/

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

servrarna uppe och två gladiatordelar köpta

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Bah, verkar bli jobbigt att få 1850 personal rating nu när alla lag börjar vid 1500 rating. Vill ju ha mitt 2h svärd =(

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
servrarna uppe och två gladiatordelar köpta

Var köper man s1 armoren ??Stormwind eller area52?

Permalänk
Medlem

Stormwind för alliance och Orgrimmar för horde

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Tack för svaret...Då till fråga 2..
Red socket +20 Attac power är det bra för en dps warrior ??
eller ska man satsa på + str... eller + crit ???
Om man tar +20 Attack gäller det då "bara" första "smällen" i attacken eller är det +20 under hela fighten på alla attacker ??

Köper full s1 armor om 2 timmar

Permalänk
Medlem

20 attack power motsvarar 10strength som warrior. Men, jag hade satsat i alla röda och gula socket, Inscribed noble topaz. dvs. 4str och 4crit.

attack power är alltid kvar på din char, alla fighter, alla slag. allt.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk

Reputation whit Alliance increased whit 500, den var ny ploppa upp idag när jag questa lite på min alt, was is das?!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Wow models

Jag undrar ifall någon vet eller kan ändra models i wow ? tex: male troll -> male undead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snoddas87
Rackarns bara måste fråga, har inte lirat WoW på lite drygt 2 veckor och när jag nu loggar in ligger jag runt 500-600ms i latency ständigt, vart jag än är...
tankar inget, har inte ens Firefox uppe.
Uppkopplingen ligger stadigt på 23mbit downspeed, och hur jag än gör sänker sig inte latencyn...
så är det fler än jag som har det här problemet eller är det bara jag?

jo det verkar vara ngt strul med telias servrar som wow körs på finns en post på wow forumet som man kan fylla i så kan de rätta till det.. men än så länge har det inte hänt mkt för dem
http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=1748855048&s...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av baskilusken
Jag undrar ifall någon vet eller kan ändra models i wow ? tex: male troll -> male undead.

jo det kan man men du har rätt stor chans att bli bannad då så jag skulle inte rekomendera det

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Reputation whit Alliance increased whit 500, den var ny ploppa upp idag när jag questa lite på min alt, was is das?!

Det betyder att din rep. med dom 4 Alliance städerna har ökat med 500, mao 500 rep. till Stormwind 500 rep. till Ironforge m.m

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
jo det kan man men du har rätt stor chans att bli bannad då så jag skulle inte rekomendera det

snarare så mininal att du nog har större chans att vinna 18 miljoner på ditt lokala lotteri om 8 minuter,

Förövrigt tjänade jag 650g idag på att enchanta nya grejor win ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

S3 var bra för plånboken, hade ett mindre lager av enchantingmaterial som jag sålde av igår Ca 1000g rikare på 2 timmar. Dock hade polaren sålt för mats över 4k

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem

Ja det hade nog inte varit svårt, gjorde mycket annat också hade jag stått i org och enbart sålt hela dagen hade vinsten varit väldigt mycket högre

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Avstängd

Hej.

Jag undrar vilket gladiator vapen som är bäst för pvp - jag är orc warrior.
Tänkte först ta yxa, men tog svärd. Kan dock ändra mig senare.

Så jag undrar vilket som är bäst för pvp?

Min crit % vart mkt lägre med svärdet, men har ju chans att slå ett extra slag.

Så svårt att välja.

Permalänk
Medlem

Bäst för pvp kommer alltid att vara mace för warriors. Mace stun effect är inte nerfad speciellt mycket. Jag förstår inte varför man inte skulle vilja ha lite extra stuns när man pvpar, det är utan tvekan mycket bättre.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Avstängd

Behöver lite mer tips - alla säger olika
Men jag tycker det värkar nice med ett extra slag, men verkar dock ej hända så ofta.
Hyr äre med nästan 10 % mer crit då?

Permalänk

Dubbla slag är ju mer än en critical + att du kan ju få 2 criticals på rad med svärd. Jag tycker du ska välja själv, spelet blir roligare om man kör lite eget gentemot alla andra

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Mace på warriors är grymt bra i pvp...

Tycker deras stun proccar hela tiden och alltid då man minst vill det, precis då det är 0.2s kvar på heals ><

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Minskar chansen på stun och "extra swing" (wep specialization) när man har dualwield? (1-handed)

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet