Bästa drivrutinen till Radeon 9800 Pro (Den gamla trotjänaren)

Permalänk
Medlem

Bästa drivrutinen till Radeon 9800 Pro (Den gamla trotjänaren)

Hej!

Jag undrar om det är någon som vet vilken som är den bästa drivrutinen till mitt Radeon 9800 Pro. Jag tänker mig att den senaste drivrutinen som jag har installerad för tillfället (Catalyst 6.11) kanske inte alls är den snabbaste. Snarare så att vissa optimeringar för nya spel osv gör att mitt gamla grafikkort helt enkelt fungerar sämre, och när ändå en stor del av det som är nytt i drivrutinerna är fixar för spel som kortet ändå inte klarar av känns det kanske inte lönt att uppgradera drivrutinen.

Frågan jag ställer mig är alltså vilken drivrutin som ligger på gränsen där den är som bäst för de spel som grafikkortet faktiskt klarar av, helt enkelt den version som är mest felfri och snabbast för just det kortet, och som innehåller fixar för de spel som den faktiskt klarar av hyfsat.

Gärna om det finns en tanke bakom, eller om det är någon som har varit inne i samma tankebana!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det finns ingen "bästa drivrutin" Du får prova dig fram.
Det är faktiskt så märkligt med dessa drivrutiner att det funkar överlag olika för alla.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.