Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
för er som är unga, mönstra, gör lumpen, där får ni disciplin!

och en hel del motion;)

oså får man skjuta oxå, vilken ung grabb gillar inte när det smäller, mycket och högt?:d

Jag gillar när det brummar inte när det smäller. ;O Sen har jag problem med att ta order från de 'högre rankade' än mig. Alltid haft, kommer alltid ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Jag gillar när det brummar inte när det smäller. ;O Sen har jag problem med att ta order från de 'högre rankade' än mig. Alltid haft, kommer alltid ha.

Har du jobbat nångång? Och isf hur gick det, med en chef som ska bestämma över dig?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Jag gillar när det brummar inte när det smäller. ;O Sen har jag problem med att ta order från de 'högre rankade' än mig. Alltid haft, kommer alltid ha.

du kan ju bli crossförare? nya ktm hojjar, MC-kort ingår;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Har du jobbat nångång? Och isf hur gick det, med en chef som ska bestämma över dig?

Det gick förvånansvärt bra. Jag gjorde det jag tyckte att jag skulle göra oavsett vad de sa. Jobbade som support åt Tele2, jag supportade bra till skillnad från majoriteten av mina medarbetare som la all vikt på nyteckning. (För att få provision) Om det är dåligt eller inte vet jag inte, jag tycker att man ska ta hand om sina kunder, inte lägga all vikt vid att skapa nya.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
du kan ju bli crossförare? nya ktm hojjar, MC-kort ingår;)

Har redan en Cross. KTM 125 kubik, ganska liten motor men det duger för mig.

Permalänk
Medlem

Vänd på steken då, ge järnet på mönstringen och bli befäl. Så är det plötsligt du som ger ordrar och är den "högre rankade".

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Vänd på steken då, ge järnet på mönstringen och bli befäl. Så är det plötsligt du som ger ordrar och är den "högre rankade".

Redan mönstrat, lat som jag var så fick jag en 1a på IQ-testet å åkte ut efter 2 minuter hos psykologen.

Permalänk

en annan grej man kan göra är att käka ECA-stackers och skita i twin lab dieterna.

annars är det den enkla ekvationen att man ska ta in mindre än man gör av med. Säg 500 kalorier om dagen kanske. Posta en kostdagbok så blir det lättare att ändra på vanorna. Detta gör dig samtidigt mycket mer medveten om det du stoppar i dig.

En annan grej är att istället för att lita blint på vågen så kollar du måtten. Man bygger ju även minimalt med muskler när man deffar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Jag har en del erfarenhet av att gå ned i vikt, och ett par saker som fungerar när man inte bara kan ta sig i kragen så att säga är att sätta mål.

DVS jag ska och måste gå ned 5kg för att få köpa den där ipod touchen som jag vill ha, och sedan ska jag ned 2kg till för att få köpa de där bra lurarna som jag vill ha till den. (Hey man behöver bra ljud när man promenerar)

Sen ska jag ned 4kg till för att få köpa den där tuffa pulsklockan och när jag sedan svettats ned ytterligare 6kg blir det en nya träningskläder och skor etc etc

Ett annat knep är att hitta en vapenbroder, gärna någon i samma sits, träningspassen blir frekventare om man har någon som pushar på. Och de dagar din vapenbroder inte orkar så är du där och jagar på honom.

Ytterligare ett knep jag körde med när jag absolut inte kände någon ork att träna var att åka till gymet, byta om och sedan gå runt lite i lokalen, bara softa lite. Det slutade i 100% av fallen med att jag tog och tränade något i alla fall.

Sen om man som jag gillar detaljstyrning så fins det bra kostregistreringsprogram och sätt att registrera vikt på där man kan se kurvor och trendlinjer och annat nice.

Ytterligare en sak är att hitta träningsformer som är kul, gruppaktiviteter som spinning eller liknande, alla gillar inte att kuta ensamma i skogen eller lyfta skrot på gymmet.

Själv är jag med i en insatspluton innom hemvärnet, villket ger en möjlighet att göra något gott för samhället, och en jävla massa motion

Bara så sent som i torsdags var jag på eftersök, en heldag i skallgångskjedja tar bra på reserverna, speciellt när det är bökig terräng och myrmark.

Vad krångligt det låter.

Själv motiverade jag mig i början med; "fan vad snygg jag ska bli!".

När jag väl insåg att det var kört hade jag lyckats komma på hur härligt det är att träna och gå ned i vikt.

Jag tror för övrigt det är där "hemligheten" ligger. Att skaffa sig nya, bättre, vanor och att lära sig tycka om dem. Liksom, när man väl gör något man verkligen gillar är det ju inte så jäkla lätt att sluta längre.

Permalänk

Gå ner i vikt är ju bara för mesar! Klart som tusan man ska gå upp i vikt !! Fett utbytt mot muskler = Bra jävla rippad!

Hellre stor och stark än liten och.. mager.

Visa signatur

Alldeles för många datorer.. :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjern0byl
Gå ner i vikt är ju bara för mesar! Klart som tusan man ska gå upp i vikt !! Fett utbytt mot muskler = Bra jävla rippad!

Hellre stor och stark än liten och.. mager.

lite o stark då?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd

säger bara en sak ^^ http://www.cambridgekuren.se/

snabbaste bästa sättet jag känner till och man mår 100% prima under tiden och efter man hållt på.

ämnesomsättningen går tebax till det den borde vara på och man känner mindre hunger och mindre sötsug. sover bättre blir piggare om dagarna och förbränner INGA muskler om man kör REN kur i två till tre veckor (individuellt på hur mycket man vill tappa). sen att motionera, inget måste, (jag rörde mig inte en tum), men det blir bättre resultat både på muskelbuggnad och viktminskning, i fett då, på grund av att kroppen redan angriper fettreserverna i kroppen. bara ingen träning den första vecka dock då kroppen inte vant sig vid den typen av matintag och inte ställt in sig på att ta fettreserver fullt ut.

ursäktar för reklamen men jag bara måste föra detta vidare då det känns underbart ^^ dom håller allt dom lovar kan jag säga... nästan så man vågar säga att dom håller mer än dom lovar.

lycka till med vad du än väljer
jag har nått mitt mål på 70kg (tidigare MYCKET mer ; )

btw jag är inget muskelknippe så där av den låga vikten XD

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
säger bara en sak ^^ http://www.cambridgekuren.se/

snabbaste bästa sättet jag känner till och man mår 100% prima under tiden och efter man hållt på.

ämnesomsättningen går tebax till det den borde vara på och man känner mindre hunger och mindre sötsug. sover bättre blir piggare om dagarna och förbränner INGA muskler om man kör REN kur i två till tre veckor (individuellt på hur mycket man vill tappa). sen att motionera, inget måste, (jag rörde mig inte en tum), men det blir bättre resultat både på muskelbuggnad och viktminskning, i fett då, på grund av att kroppen redan angriper fettreserverna i kroppen. bara ingen träning den första vecka dock då kroppen inte vant sig vid den typen av matintag och inte ställt in sig på att ta fettreserver fullt ut.

ursäktar för reklamen men jag bara måste föra detta vidare då det känns underbart ^^ dom håller allt dom lovar kan jag säga... nästan så man vågar säga att dom håller mer än dom lovar.

lycka till med vad du än väljer
jag har nått mitt mål på 70kg (tidigare MYCKET mer ; )

btw jag är inget muskelknippe så där av den låga vikten XD

Jag har 2 st polare som provade på den där Cambridge-kuren och deras recension är nog inget du vill höra Kortfattat är väl att det var skit! Inget som hjälper. Men jag dömer inte ut det, detta är bara vad jag hört från bekanta, det funkade ju trots allt för dig.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Jag har 2 st polare som provade på den där Cambridge-kuren och deras recension är nog inget du vill höra Kortfattat är väl att det var skit! Inget som hjälper. Men jag dömer inte ut det, detta är bara vad jag hört från bekanta, det funkade ju trots allt för dig.

tja det beror ju helt på hur vida man orkar stå ut och göra det rätt.
om man fuskar så blir det skit. min morfar gick inte ner ett skit pga att han åt en chokladkaka ^^; och sen MÅSTE man dricka tillräkligt med vatten.

men visst för alla är inte detta det bästa om man inte är fast besluten. ^^;
dock är det alltid värt ett test right

bra att du tog med deras sida på saken me dock. allt skall fram både positivt och negativt

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjern0byl
Gå ner i vikt är ju bara för mesar! Klart som tusan man ska gå upp i vikt !! Fett utbytt mot muskler = Bra jävla rippad!

Hellre stor och stark än liten och.. mager.

Dumheter. Är man tjock är det ned i vikt man ska. Går man upp i vikt lägger man på sig mer fett.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DasIch
Dumheter. Är man tjock är det ned i vikt man ska. Går man upp i vikt lägger man på sig mer fett.

Note muskler väger mer än fett så upp är inte alltid dåligt skit. kan vara bra me, iaf om man går på gym regelbundet. om man går upp framför datorn så borde man tänka om ^^;

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
Note muskler väger mer än fett så upp är inte alltid dåligt skit. kan vara bra me, iaf om man går på gym regelbundet. om man går upp framför datorn så borde man tänka om ^^;

Jag sade inte att det är dåligt att gå upp i vikt, bara att man lägger på sig fett när vikten ökar. Vikten kan sedan bestå av olika delar fett och muskler, t.ex. beroende på om man tränar. Fett blir man däremot av med genom att hålla sig på ett energiunderskott. Då bygger man väldigt dåligt med muskler och man går absolut inte upp i vikt.

Permalänk
Avstängd

ok missförstod dig lite antar jag.
skyller på att jag var trött och nyvaken efter en natts jobb -.-

men jag fattar vad du menar.

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk

ligger du på kcal minus så går du ner,ligger du på kcal plus så går du upp,så enkelt är det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer