Vad ska man spara på??

Permalänk
Medlem

Vad ska man spara på??

Fick 1 flyttlåda från föräldrarhemmet med massa massa gamla spel, programvaror osv.
Men vad ska man orka spara vidare på? Vad kan bli något värt?
Det jag kommer spara på är min commendore med spel, nes med spel. Men när det kommer till datorprodukterna så känns det som om det inte finns något större värde i det.
Har något os spel från 92, backpacker, unreal, team yanke (pansarvagnsspel), sen en del vanlig programvara som med all säkerhet inte kommer användas igen. Det här är självklart orginal..

Vad hade ni sparat på om ni var jag? Är ju ändeså lite nostalgi med allt..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: Vad ska man spara på??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB
Fick 1 flyttlåda från föräldrarhemmet med massa massa gamla spel, programvaror osv.
Men vad ska man orka spara vidare på? Vad kan bli något värt?
Det jag kommer spara på är min commendore med spel, nes med spel. Men när det kommer till datorprodukterna så känns det som om det inte finns något större värde i det.
Har något os spel från 92, backpacker, unreal, team yanke (pansarvagnsspel), sen en del vanlig programvara som med all säkerhet inte kommer användas igen. Det här är självklart orginal..

Vad hade ni sparat på om ni var jag? Är ju ändeså lite nostalgi med allt..

Spara på allt om du har plats :). Man ångrar sig alltid några år efter man slängt sådant man då tyckte var "skräp".

Permalänk
Medlem

en gammal P1a är inte värd någe idag o alla tänker ju att det är skit.. men om 30 år när alla har slängt dom kommer dator museum villja ha orginal exemplar att ställa ut. så är det med allt. men man ska ha fingrat så lite som möjligt på de

Permalänk
Medlem

Spar dom prylar som antingen är ovanliga och/eller är i ovanligt bra skick.

Permalänk
Medlem

Gör som jag. Spar på allt som du blir erbjuden. När man inte har plats för mer ger man bort något till en likasinnad.

Permalänk
Medlem

Har redan hänt med 486:or och tidiga P1:or. Svårt som fan att hitta, blev aslycklig över att jag rodde hem en Baby-AT 386 på Tradera med IDE, VGA kort osv. Samma sak har hänt med 3DFX korten, iallafall PCI varianterna av Voodoo kort exkl Voodoo 1/2, det är inte ofta de dyker upp.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W - 100% utan fläktar
A4000TX/BFG9060-060@100Mhz/630 MB/zz9000/reA4091

Permalänk

rama in program skivorna i en ram och när du går förbi minns du den gamla goda tiden med dessa härliga program o minnen som kommer eventuellt.