Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Inaktiv

Köpa på steam

Funderar på att köpa id Super Pack på Steam för $69,95. Enligt forex blir det 460 kr. Vad tillkommer?

Permalänk
Medlem

Moms 25% har jag för mig.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Moms 25% har jag för mig.

Ok då förstår jag varför mitt kort blev nekat. Jag hade ju satt köpgränsen till precis vad jag räknat ut att det skulle kosta.

Alltså $69.95 + tax... men tillkommer det verkligen 25% svensk moms också?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Inaktiv

Det har jag svårt att tro...?

Permalänk
Medlem

forex kurser stämmer inte 100% med din banks så testa att utöka köpgränsen.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Inaktiv

Utöka köpgränsen?
Jag är bara intresserad av att veta vad det kan komma att gå på, totalt

Permalänk
Medlem

Ta o kolla? Man är tvungen o godkänna allt innan man köper nån Steam-produkt. Då står det produkten's pris och sen hur mycket tax det är o sen den totala summan. Var ej rädd o våga chansa!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ja inte drar de 20.000kr i alla fall. Kanske 12.5% moms på sin höjd. Vad har du för kort förresten?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

12.5% moms, vilket land tror du att vi lever i? Steam drar 25% moms för Sverige.

Edit: Till det kan det väl tillkomma någon procent i avgigt som banken tar också.

Edit2: Så runt 650-700kr någonstans

Permalänk
Medlem

Kolla med banken vilken växelkurs som gäller för utlandköp på kortet. Den är inte exakt samma som forex.

Lägg på 25% moms

Inga andra avgifter på ett vanligt betalkort i alla fall

dvs under 600:- !

Jag köper ofta via steam....

Permalänk
Sötast

Exempel.

www.xe.com (äkta kurs, inga avgifter som t.ex forex har)

Om man "fortsätter" med ett köp så får man slutpris precis innan man bekräftar köpet.