Veckans erbjudande DB.com: GB GA-P35-DS3

Permalänk
Medlem

Veckans erbjudande DB.com: GB GA-P35-DS3

Läste det i en annan tråd och tänkte bara uppmärksamma alla på att DS3an är del av veckans erbjudande på datorbutiken. com
Har läst mycket bra om det moderkortet så

Gigabyte GA-P35-DS3 795:-
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GIGP35-DS...

Permalänk
Medlem

japp beställer nu Gigabyte GA-P35-DS3 iP35 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX
GIGP35-DS3 795:-
Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400 5-5-5-12 Xtreme 2x1024MB (tot. 2GB) DDR2 PC2-6400 800MHz with Heatsink 451:-
Intel Dual-Core E2160 1.8GHz 1MB FSB800 Boxed (with cpu-cooler!) 630
Scythe Infinity SCINF-1000 Socket 775 / AM2 439:-
ESD-armband, kabel och klämma för användning vid egen montering 95:-
Arctic Silver 5 Premium Thermal Compound 3.5g 109:-
Zalman VF1000 LED Ultra Quiet VGA Cooler 409:-

har innan ett 8800gt och tänkte klocka e2160 till ca 3.2 minst.

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk

hä, tänkte plocka denna nu men är osäker på hur den funkar med förra veckans OCZ 4 gig SLI-ready ddr2, nån som vet?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Avstängd

Köpte precis samma moderkort GB GA-P35 DS3 av dem, moderkortet var defekt, nu ska jag skicka den till dem för reparation, får vänta 1-2 veckor, hoppas det blir 1 vecka

Borde man inte få plåster på såret, fråga mannen på telefonen, då sa han, det är teknikern som ansvarar

Permalänk

Det moderkortet suger. Har det själv.

Permalänk
Avstängd

Jag förväntade inte mig att dem skulle ge mig ett defekt kort, köpte även hårddisk, minnen, chassi osv.. alltså ett helt datorsystem av dem

Kvaliteten på Antec NSK4480 chassit som jag köpte från Datorbutiken suger, men knappast Datorbutikens fel, har fått en massa repor överallt på den, och en mega stor repa på chassi fronten, grymt dåligt Antec, även om den kostade 600 kronor.

Men jag gillar Datorbutiken och har ett högt självförtroende för dem.
Jag tror att dem skickar mig ett nytt moderkort och att jag får den reparerad eller ett nytt kort på fredag eller måndag.

Permalänk
Medlem

Blir nog ett sånt här moderkort för mig med.

Fabian Wester ska ni nog inte lyssna på.

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk

Funderar på att köpa detta moderkort, men vet inte om jag har råd till en ny processor för tillfället (har en pentium 4 ) och undrar om den nya intel processorn som ska komma här framöver, penryn (om den hette så? *shrug*) kommer fungera med detta moderkortet?

Permalänk
Medlem

Penryn kommer funka med det kortet. Köpte ett själv här om dagen. Klockar riktigt hyffsat... 1.8-->3.24GHz är en klockning på 80%. Och då har jag inte riktigt orkat sätta mig in i tweakandet ordentligt

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Köpte det till en dator jag byggde till vänner med 6750 schyte mugen och 2 x 1 corsair 6400. Tog 5 min att klocka upp till 3,2 ghz 400 fsb. Har inte gått över 58 C i load någon gång och det i ett antec sonata III som inte har så bra kylning.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FabianWester
Det moderkortet suger. Har det själv.

Har du möjlighet att utrycka dig, lite mer utdjupande?
Sitter själv med det kortet.
Kortet är utrustat med 6-fas matning, andra i den prisklassen har bara 3. Bör ge en mer stabil matning till CPU'et.
Sydbryggan ICH9 klarar endast RAID i vista! vill man köra RAID bör man köpa DS9R, som är utrustat med ICH9R chippet.
Det finns en inbyggt JMicron JMB363 som erbjuder RAID, dock är det inte det snabbaste chippet varför ICH9 är att föredra, kör själv med en WD Raptor.
Enda tillbehöret som ingår utom kablar är et slot med matning samt 2xeSata-II portar.
Kylaren på P35 kretserna är inte de största jag har skådat, men kortet överclocker helt OK endå, DS3P har en större kylare!
Betalade själv 870 villket är billigt för ett P35 mobo, vet ej om Ultra durable 2, gör så mycket skillnad. Men det känns bra att veta att de har byggt in strömsnåla komponenter i bra kvalité.

Permalänk
Medlem

Själv var jag nyligen tvungen att välja mellan detta eller ett asus p5k. Jag tog asus kortet för att jag kände att det inte spelade så stor roll vilket av dem jag tog. Jag har haft flera asus produkter tidigare men inga gigabyte så det kändes för mig det säkrare kortet oavsett om andra rekommenderar gigabyte. Alla trådar som handlar om GA-P35-DS3 vs Asus P5k verkar inte komma på något bra svar varför man ska välja den ena över det andra. Båda överklockar bra och till ungefär samma nivå och har ungefär samma features. Jag anser att det är en smaksak men det verkar ju ha blivit en stark trend speciellt på detta forum att rekommendera gigabyte kortet. Inget fel i det iofs. Båda verkar vara väligt bra och prisvärda kort.

Ps. Ankhati jag vet inte om utdjupande är ett ord ;).

Visa signatur

4690k@4.5, noctua nh-d15, asus z97-a, 2x8gig corsair vengeance lp, msi gtx 970 gaming, corsair hx620, define r4, benq g2420hdb, audigy 2, denon 2807, ino piP + prof-x2(zachry d250) + 4 mupps(surround), senn hd600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kheldar
Ps. Ankhati jag vet inte om utdjupande är ett ord ;).

Vi Danskar har många ord som ni inte har

Kanske P5K är bättre än DS3, och definitivt om du vill ha firewire. På P5K finns det ju även en enkelt heatpipe. Jag har bara en fesig tunn kylfläns.
Sen har du ju Super Memspeed som ökar farten på dina minnen med upp till 75%, men bara 3-fas matning av CPU.

tror nog att båda kort är precis lika bra, köp det som är billigast for tillfället. Och vill du ha firewire köp ASUS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Har du möjlighet att utrycka dig, lite mer utdjupande?
Sitter själv med det kortet.
Kortet är utrustat med 6-fas matning, andra i den prisklassen har bara 3. Bör ge en mer stabil matning till CPU'et.
Sydbryggan ICH9 klarar endast RAID i vista! vill man köra RAID bör man köpa DS9R, som är utrustat med ICH9R chippet.
Det finns en inbyggt JMicron JMB363 som erbjuder RAID, dock är det inte det snabbaste chippet varför ICH9 är att föredra, kör själv med en WD Raptor.
Enda tillbehöret som ingår utom kablar är et slot med matning samt 2xeSata-II portar.
Kylaren på P35 kretserna är inte de största jag har skådat, men kortet överclocker helt OK endå, DS3P har en större kylare!
Betalade själv 870 villket är billigt för ett P35 mobo, vet ej om Ultra durable 2, gör så mycket skillnad. Men det känns bra att veta att de har byggt in strömsnåla komponenter i bra kvalité.

Vet inte om jag förstår vad du menar. Jag tänkte köra raid0 i Vista, du menar att det inte funkar så bra på detta moderkortet eller är det tvärtom?

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem

ICH9R= Hardware RAID =>alla operativ system stöds (Orange ansl.)
ICH9= Software RAID=> Endast vista (Orange ansl.)
Gigabyta SATA ell. GSATA=>Hardware RAID genom JMB363 chippet. denna enslutning er kopplad mot vanliga PCI bussen. Till skillnad mot som ICH9 som sitter mot FSB. Dessa har lila kontakter och bör användas till eSATA drev, iom att hotswap stöds.
Googla lite efter skillnaden på ICH9 och ICH9R, så hitter du säker en bättre förklaring.
Vill du ha hardware RAID skall du köpa tex. DS3R istället.

Permalänk
Medlem

Tack för förklaringen Ankhati!

Då är min fråga; är det värt att betala 200 extra för DS3R om man ska köra raid0?

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem

Jag skulle klart ta ICH9R sydbryggan om jag planerade att köra ett RAID array.
Där finns alla tjänster inbyggt på BIOS nivå, NCQ, HotSwap mv. ICH9 är software emulerad RAID genom Vista, de flesta tjänster stöds dock, utom NCQ. NCQ ger i teorin högra hastighet, men inte i TomsHardware test

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaddanL
Penryn kommer funka med det kortet. Köpte ett själv här om dagen. Klockar riktigt hyffsat... 1.8-->3.24GHz är en klockning på 80%. Och då har jag inte riktigt orkat sätta mig in i tweakandet ordentligt

Trevligt trevligt, tack för svaret!

Permalänk
Avstängd

Köpte också samma och mitt var också defekt. Hade kanske bara otur. Asus p5k är ett likvärdigt alternativ annars, får nog bli ett sådant för mig istället.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

Mycket bra moderkort för dom pengarna. Använder den själv och den klockar bra.

Permalänk

Passar på att fråga: Går det överhuvudtaget att få till command rate 1t på detta mobo? Lusläst sidan i bios M.B intelligent tweaker utan framgång.

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk

Trådskaparen:
Du menar GA-P35-DS3 iP35 ?
Du har missat det sista i rubriken verkar det som.

Är det värt att köpa detta kort ifall man ska köra oklockat Quad Core med GeForce 8800GT och en hårddisk ?

Vad är skillnaden på GA-P35-DS3 iP35 och endast DS3?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Har fått hem mitt nu och är nöjd men finns det ingen firewire kontakt på moderkortet, dit man kan koppla chassits firewire uttag??

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Trådskaparen:
Du menar GA-P35-DS3 iP35 ?
Du har missat det sista i rubriken verkar det som.

Vad är skillnaden på GA-P35-DS3 iP35 och endast DS3?

iP35-suffixet är endast ett förtydligande av vilket chipset moderkortet använder. Om butiken väljer att skriva det eller inte är upp till dem, men bottom line är att det är samma moderkort.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me