Permalänk
Medlem

Asus V2S

Funderar starkt på asus v2s-4S046E.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=245518
http://www.asus.com.tw/products.aspx?modelmenu=2&model=1781&l...

Någon som äger denna laptop och har lite pros. och cons. om den?
Eller kanske bara åsikter om asus notebooks i allmänhet, byggkvalité m.m.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Asus verkar göra rätt schyssta datorer (utifrån forumerfarenheter) och V-serien har jag för mig har håller väldigt hög kvalité. Synd bara att det är ett GS och inte GT som sitter i den.

Permalänk
Medlem

Då det primärt kommer vara en resdator och det mest är film/tv som gäller då känns det som ett GS räcker mer än väl.

edit
Kanske är så att denna modellen är lite för ny på den svenska marknaden så ingen hunnit testa den riktigt än?

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Jag bestäldle en igår kväll. jag är ingen spelare utan skall mest ha den att softa i sängen med, koppla in till tv'n och ta med på resor.

Återkommer med kommentarer när jag har den hemma. Köpte den på Komplett.se för 13000kr iaf.

Visa signatur

Alexander Engvall
Asus V2S [ c2d T7300 2.0GHz | 2GB ram | 8600M GS 256MB | 160GB hdd 5400rpm | 14,1" 1440*900 | Windows Vista Business ]

Permalänk
Medlem

trans4m har du fått din än och hunnit bilda dig en uppfattning om den?

Har haft min i en vecka nu och kan inte säga annat än att jag är väldigt nöjd.
Känns stabilt byggd och det finns mer än tillräckligt med kraft under skalet.

Enda negativa jag kan säga på rak arm är att batteriet som följer med är i klenaste laget, får nog bli att beställa ett 9cells efter nyår.

Skulle ingå en docka i köpet med men den hade de missat att skicka med så får se hur den är när den dyker upp.

Får uppdatera när jag använt den lite mer i fältet så att säga

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

jo jag är oxå mycket nöjd så här långt. en underbar liten sak, perfekt i storlek och vikt. mycket nöjd med att den hålelr sig så sval oxå.

batteritiden verkar väll som sagt vara ända lilla svagheten.

vad kör du för os i din?
[edit: såg nu att du precis som jag kör på vista bussiness som var i vid leverans]

vart köpte du din om det skulle ingå en docka? jag köpte på komplett där skulle den inet ingå, däremot en rätt hyffsad väska samt en blåtand mus.

Visa signatur

Alexander Engvall
Asus V2S [ c2d T7300 2.0GHz | 2GB ram | 8600M GS 256MB | 160GB hdd 5400rpm | 14,1" 1440*900 | Windows Vista Business ]

Permalänk
Medlem

Köpte på tbh.se
Fick också med mus och väska.
Musen fungerade faktiskt över förväntan för att vara något som följer med vid köp.

Håller även med om temperaturen, klar skillnad mot min gammla acer som jag hade tidigare som man blev skinflådd av om man satt med den i knäet förlänge

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

du verkar ha starkare processor i din oxå, min har bara en t7300 på 2,0ghz.

vad fick du ge för din?

Visa signatur

Alexander Engvall
Asus V2S [ c2d T7300 2.0GHz | 2GB ram | 8600M GS 256MB | 160GB hdd 5400rpm | 14,1" 1440*900 | Windows Vista Business ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trans4m
du verkar ha starkare processor i din oxå, min har bara en t7300 på 2,0ghz.

vad fick du ge för din?

14799:- gav jag för den

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Hur är fläkt(o)ljudet? Jag stör mig väldigt lätt på sånt, är det högt?

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xenarion
Hur är fläkt(o)ljudet? Jag stör mig väldigt lätt på sånt, är det högt?

Kan bara jämföra med min förra acer och dellen jag hade innan dess. Jämfört med de 2 är den klart tystare, men visst fläkten går mer eller mindre hela tiden dock inte på en sådan nivå så at det stör mig iaf.
Men som du påpekar så är de ju väldigt individuellt vad man anser vara (o)ljud.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

funkar dockningsstationen fint? vad har den för portar?

Visa signatur

Alexander Engvall
Asus V2S [ c2d T7300 2.0GHz | 2GB ram | 8600M GS 256MB | 160GB hdd 5400rpm | 14,1" 1440*900 | Windows Vista Business ]

Permalänk
Medlem

Som jag skrev ovan hade de missat den i packningen så har inte fått den än men har fått verifierat att den är påväg så får återkomma i frågan.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

så vare ja

skriv en rad när du provat den, intresserad av att skaffa en till min oxå

Visa signatur

Alexander Engvall
Asus V2S [ c2d T7300 2.0GHz | 2GB ram | 8600M GS 256MB | 160GB hdd 5400rpm | 14,1" 1440*900 | Windows Vista Business ]

Permalänk
Medlem

Idag damp dockan ned på posten

Första intrycket är ett gediget bygge.
Liten och smidig men utan att sakna något.

Portar som ingår är dvi-d, D-sub, 5 usb 2.0, parallel port, lan, ps/2, hörlur, mic, s/pdif och seriell port. (hörlur och s/pdif är separata utgångar inte gemensam som på själva datorn)
Den har även en "undock" knapp så man inte behöver lyfta ur den ur dockan om man vill köra "odockat" utan att flytta datorn.
Strömkablar förljer givetvis också med.

Har inget bra ställe att testa allt på just nu så det får bli vid senare tillfälle.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Det vore väldigt kul att se en recension eller i alla fall en massa bilder. Jag tycker själv dom verkar väldigt prisvärda, men inte särskilt snygga utifrån vad jag sett på bilder :/

Därför hade jag gärna sett fler.

Permalänk
Medlem

Jag kan nog fixa lite bilder.

Tycker själv den är riktigt snygg. Finsn det nått cleanare än mattsvart och krom?

Visa signatur

Alexander Engvall
Asus V2S [ c2d T7300 2.0GHz | 2GB ram | 8600M GS 256MB | 160GB hdd 5400rpm | 14,1" 1440*900 | Windows Vista Business ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Det vore väldigt kul att se en recension eller i alla fall en massa bilder. Jag tycker själv dom verkar väldigt prisvärda, men inte särskilt snygga utifrån vad jag sett på bilder :/

Därför hade jag gärna sett fler.

Håll till godo med denna tills någon får tummen ur

http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-V2S-Notebook.6923.0....

Edit
Gjorde en liten enkel setup och kopplade dockan till tv:n via dvi, fungerar utmärkt
1080p material strömas perfekt över nätverket från min stationära till nätverksporten på dockan.

Edit 2
Kan tillägga en negativ sak.
Köper man ett 9cells batteri så passar detta inte i dockan vilket enligt mig är en puckad design miss.
Sticker även ut 1,75cm baktill.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

nu har jag fått min asus v2s - så jävla nice!

funkar toppen förutom att den varnar för att Intel ATM är disabled, nån som vet hur man fixar det? Annars får support snubbarna så fort dom röda dagarna är förbi.

Permalänk
Medlem

Under boot så tryck ctrl+p så kommer du in till AMT biosen. Default pass är "admin"

Bra länk
http://www.intel.com/technology/manage/downloads/amt_smbusine...

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Hur är denna jämnfört med V1s? Ska man satsa på att få en 15.4" skärm eller duger 14.1"?

Jag har rätt svårt att välja mellan dessa. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Jag valde 14" för att jag tycker det är ett lite nimmare format än 15,4". Men är ju lite en smaksak vad man ska använda datorn till. Jag har min primärt som resedator och till det är V2S perfekt, lite lättare lite mindre väska osv. men ändå bra med krut under skalet.
Min förra laptop var en Acer med just 15,4" så har en hel del erafarenhet av att släpa runt på den

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0rk
Håll till godo med denna tills någon får tummen ur

http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-V2S-Notebook.6923.0....

Edit
Gjorde en liten enkel setup och kopplade dockan till tv:n via dvi, fungerar utmärkt
1080p material strömas perfekt över nätverket från min stationära till nätverksporten på dockan.

Edit 2
Kan tillägga en negativ sak.
Köper man ett 9cells batteri så passar detta inte i dockan vilket enligt mig är en puckad design miss.
Sticker även ut 1,75cm baktill.

Är denna dator verkligen prisvärd? 14-15 tusen! Kollade testresultaten från länken ovan och tyckte det verkade jättelågt i förhållande till vad det är för komponenter. Jag har också en processor på 2 GHz men en AMD men ett HD 2600. Har 5128 poäng i 3D Mark 05, men denna hade ju jättelågt. Eller är det jag som svamklar? Är inte ett 8600GS rätt okej? Inte som ett GT, men ändå. PC Marken var väl helt okej iaf. Det vill jag inte orda så mkt om!

//R

Permalänk
Medlem

Har upptäckt att det finns hållare för simkort under minnesmodulen på min V2S.
Någon annan med denna dator som har det med och isf vad saknar man för att aktivera 3.5g surfning med den? (förutom ett abbonemang då givetvis)
Är det kanske någon modul man kan köpa till?

Är ju klart mycket smidigare med ett internt modem än en usb-dongel som alla operatörer försöker lura på en.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Är denna dator verkligen prisvärd? 14-15 tusen! Kollade testresultaten från länken ovan och tyckte det verkade jättelågt i förhållande till vad det är för komponenter. Jag har också en processor på 2 GHz men en AMD men ett HD 2600. Har 5128 poäng i 3D Mark 05, men denna hade ju jättelågt. Eller är det jag som svamklar? Är inte ett 8600GS rätt okej? Inte som ett GT, men ändå. PC Marken var väl helt okej iaf. Det vill jag inte orda så mkt om!

//R

Håller med dig lite faktiskt. Trodde 8600M GS skulle vara bättre än mitt 7600 Go, men det verkar tyvärr inte så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Är denna dator verkligen prisvärd? 14-15 tusen! Kollade testresultaten från länken ovan och tyckte det verkade jättelågt i förhållande till vad det är för komponenter. Jag har också en processor på 2 GHz men en AMD men ett HD 2600. Har 5128 poäng i 3D Mark 05, men denna hade ju jättelågt. Eller är det jag som svamklar? Är inte ett 8600GS rätt okej? Inte som ett GT, men ändå. PC Marken var väl helt okej iaf. Det vill jag inte orda så mkt om!

//R

Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Håller med dig lite faktiskt. Trodde 8600M GS skulle vara bättre än mitt 7600 Go, men det verkar tyvärr inte så

Är ingen spelfantast så inte superinsatt i skillnaderna mellan alla kort men av det jag sett när jag läst diverse recensioner m.m är att minnesmängden verkar spela en hyffsat stor roll så 256MB vs 512MB kan nog vara en faktor.

Det som vann över mig till sist till denna burken var hdmi porten samt dockningsmöjligheten och att dockan ingick i priset.

Edit
Länk snodd från annan tråd
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...
3dmark resultat för diverse mobile kort

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.