Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mike The Spike
På vilket sätt var kortet defekt?
var fel med strömmenkontakten på moderkortet enligt gigabytes support
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Morna
xfie, tyvärr tycker jag att DB gör rätt i sak, du har beställt ett demokort som visar sig vara defekt och då dem inte har kvar fler demokort av den modellen får du pengarna tillbaka istället.
Misstänker att kundtjänsten svarade i allmänhet, det brukar man göra om man inte är specifik och säger att det handlar om ett demokort. Jag skulle svarat på detta sätt om jag satt i den kundtjänsten och jag har suttit i ett par.
Att det har tagit dem 3 veckor är väl beklagligt men det är så det är ibland, upp till 4 veckor för utbyte är inte ovanligt i dem här sammanhangen. FYI, man reparerar aldrig komponenter, man byter ut dem... det enda en RMA-avdelning gör är att administrera returer mellan kunder och leverantörer samt går igenom de felbeskrivningar som kunderna skickar med returen. Stämmer beskrivningen byts delen ut och så vidare.
Sitter själv och väntar på RMA hos komplett på mitt demokort; AW9D-MAX, och jag förväntar mig inte att få något annat än pengar tillbaka så att jag kan välja kort själv. Antingen det eller att jag hittar ett demokort i samma prisklass som jag själv betalat för mitt eget kort och byta ut det.
Man kan inte kräva allt, jag är säker på att DB och DBmannen gör sitt bästa. Men jag menar; jag skulle ju kunna köra på "motsvarande prestanda" och tokkräva ett 975x-moderkort utan vdroop, coldbuggar och som klarar 460fsb i standardutförande bara för att mitt gamla klarade det.... men det är att fastna med skägget i brevlådan och samtidigt vilja äta kakan, ha den kvar och träffa andra kakor.... det finns en gräns nånstans...
Hej Morna
Jag sa att det var en fyndvara,
man anger TILL OCH MED sitt ORDERNUMMER där DOM SER VAD MAN HAR BESTÄLLT, dom frågar ALLTID KUNDNUMMERN INNAN MAN STÄLLER FRÅGOR,
förstår att alla inte orkar att läsa vad jag har skrivit på förra sidan och svarar negativt,
jag vet att man inte kan kräva allt men jag vill inte vänta 3 veckor på tomma löften,
kunde lika gärna köpa den på norska professionella komplett där jag alltid handlar som Till och med har en hämtbutik i Stockholm,
en kompis tipsade mig om Datorbutiken, jag tänkte att dom har bättre priser en komplett men jag undrar varför några (olika till och med) kundtjänst personal gav mig ett löfte om ett nytt moderkort utan extra kostnad
dom kunde väl säga att jag var tvungen att betala mellanskillnaden, jag hade gjort det då, men varför ger dom en stackars människa som mig hopp på ett nytt moderkort och ångrar sig, vad har jag gjort dom?
jag som tänkte att Datorbutiken var schysta och så, så länge ändå när jag hade skickat kortet hade den förklarats som defekt.
Citat:
Från Prisjakt.nu kundomdömen klicka härför alla omdömen
gunnelk 7 dagar sedan
Jag returnerade ett par hörlurar i februari 2007, nu påstår Datorbutiken att de inte har fått dem tillbaka. 10 månader senare har jag alltså inte fått några pengar tillbaka eller någonting. Urdåligt. Jag hoppas fortfarande att jag får mina790 kronor. Annars handlar i alla fall jag aldrig mer av dem!! Bortsett från detta har jag inte haft några problem. Snabb leverans och hyfsat snabbs mailsvar. Men pengar tillbaka... Det kanske är… Läs hela
Jag returnerade ett par hörlurar i februari 2007, nu påstår Datorbutiken att de inte har fått dem tillbaka. 10 månader senare har jag alltså inte fått några pengar tillbaka eller någonting. Urdåligt. Jag hoppas fortfarande att jag får mina790 kronor. Annars handlar i alla fall jag aldrig mer av dem!! Bortsett från detta har jag inte haft några problem. Snabb leverans och hyfsat snabbs mailsvar. Men pengar tillbaka... Det kanske är svårare...
finns många fler
dom har bra leveranser och produkter med bra pris men dålig kundservice
ingen förutom några få verkar förstå allt jag skriver eftersom dom inte orkar att läsa allt jag har skrivit eller annars är dom avundsjuka (vet inte varför) vilket kan vara vanligt
[size="1"]
några andra kundomdömen
alla i rad, alla har skickat i samma månad, en efter en
Svarar inte på mail(order fråga) på flera dygn. Tar minst 1 h i telefonkö innan någon svarar. Beställer varor som finns i lager och förskottsbetalar - får ändå vänta 1 vecka innan de skickar paketet. Detta trots att jag pratat med dem i telefon och de lovade att få iväg paketet på en gång.
Eiji_lee
Jag skulle Ge denna butiken -10 om man kunde.
dålig frakt kostnader, packningshastigeheten på personalen kan jämföras med sengångare. Och deras bonus system är ett skämt.
köpte för 15,000 och så får man inga poäng som företagare. tycker synd om JME-Data som sammarbetar med de. Ingen av mina vänner kommer att handla här igen.
mabbe
Stort sortiment och relativt låga priser i jämförelse med konkurrenterna.
DOCK.. så måste de ju antagligen ge avkall på något och deras kundsupport är under all kritik. Att man ska sitta i kö 30 minuter för att sen lägga på, när man enligt deras system är nummer 5 i kö hela tiden och att de har en behandlingstid på alldeles för många dagar via mail är verkligen botten. Många personer lägger upp till två hela månadslöner på deras produkter och ändå så kan de inte ge en vettig support.. Nej,… Läs hela
Stort sortiment och relativt låga priser i jämförelse med konkurrenterna.
DOCK.. så måste de ju antagligen ge avkall på något och deras kundsupport är under all kritik. Att man ska sitta i kö 30 minuter för att sen lägga på, när man enligt deras system är nummer 5 i kö hela tiden och att de har en behandlingstid på alldeles för många dagar via mail är verkligen botten. Många personer lägger upp till två hela månadslöner på deras produkter och ändå så kan de inte ge en vettig support.. Nej, usch.
Vet du med dig att dina prylar inte ska krångla när du köper dem (hur vet man det..?), så är det en schysst butik. Är du däremot osäker, välj då en butik som är mån om sina kunder och gör allt för att både behålla gamla och värva nya. Tummen ner för datorbutikens kundhantering.
Ge hellre de extra hundralapparna du får betala hos någon annan för att få det lilla extra i form av support.[/size]