köpte fyndvara, den var defekt, Datorbutiken lovade mig ett nytt moderkort men nu...

Permalänk
Medlem

Varför gnäller kunder trots dem inte förlorar något alls på affären?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

för vi lever i en tid där den som skriker högst, får mest....

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stonken
för vi lever i en tid där den som skriker högst, får mest....

hahaha du gav mig ett gott skratt
men lever vi i en tid där företag slösar bort sina kunders tid och ger falska löften?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Dummaste tråden jag sett på ett tag, du får igen hela summan.. och säger du ska anmäla dem för det...

Varför ger dom falska löften och betalar tillbaka mina pengar efter 3 veckor?
förstår inte vad du gnäller över

dbmannen får gärna kolla på min orderinformation står säkert
beställd
avbeställd
beställd
avbeställd
beställd
avbeställd

varsågod!! en bild säger mer än 1000 ord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xfie
varsågod!! en bild säger mer än 1000 ord
http://img521.imageshack.us/img521/7307/namnlsgy0.jpg

Det där ser ju helt korrekt ut, du fick ett erbjudande om att välja en likvärdig produkt. Att du sedan har tjafsat med DB så att det fick intrycket att du inte var intresserad av detta ledde naturligtvis att de gav tillbaks pengarna istället. Så vad klagar du på egentligen?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

fråga om du får byta till dej http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=MSIP35NEO...

eller så lägger du mellanskillnaden på 249kr. de kan någons sponsra dig med om inte annat kan du ju panta lite burkar som du säkert ha hemma

(valde de för att de var de billigaste som iaf hade p35 kretsen)

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Det där ser ju helt korrekt ut, du fick ett erbjudande om att välja en likvärdig produkt. Att du sedan har tjafsat med DB så att det fick intrycket att du inte var intresserad av detta ledde naturligtvis att de gav tillbaks pengarna istället. Så vad klagar du på egentligen?

jag sa att jag ville ha en produkt med motsvarande prestanda då sa dom att det inte finns i lager, han frågade om jag ville välja ett annat produkt, då sa jag nej, då sa han direkt eller förlåt, nej den finns i lager så skickade han den, sen blev den avbeställd, dom skickade en på måndag igen sen blev den OCKSÅ avbeställd, det är nån där som förhindrar dom att skicka det till mig

när jag sa att när jag kollade på om det fanns moderkort i lager så sa dom att den kostar mer, då sa han om jag ville avbeställa jag sa nej och jag sa att jag ska prata med farsan om det om vi ska avbeställa det eller ej och då ser jag att han har avbeställt.

finns det en produkt som kostar 600 kr och motsvarar ds3?
det står inte att det måste vara ett fyndkort som ska motsvara det och inte mina problem om inte ett liknande fyndkort inte finns i lager och jag ska inte behöva vänta för att jag har fått ett defekt kort jag ska få ett NYTT kort, då borde dom inte lova mig att ge mig en ny ds3 utan frågat mig om jag ville betala mellanskillnaden i stället vilket jag hade gjort, det finns ju garanti så man borde få en ny om dom inte kan reparera det inte mina problem om det kostar mer

kolla BARA PÅ BILDEN, den förklarar ALLT KLART och TYDLIGT

Permalänk

Rätta mig om jag har fel, men du har köpt ett kort på fyndavdelningen. Det har gått sönder. Datorbutiken har inga likvärdiga kort på fyndavdelningen att erbjuda dig, så de ger dig istället tillbaks pengarna. Du vill ha ett kort istället och kräver ett helt nytt kort fastän du inte betalt fullpris på det gamla. Datorbutiken är snabba på att betala tillbaks pengarna men du tycker att det är för jävligt att du inte får ett kort istället och bestämde dig för att skriva här så att Datorbutiken skulle ändra sig och skicka ut ett nytt kort till dig istället. Har jag fått det hela rätt?

Dagens bästa..."Han svarar inte på email" efter 45 minuter. Trodde du verkligen att de skulle svara efter 45 minuter och efter ordinarie arbetstid?

Om du får en "kompensation" så kommer jag att sluta handla på Datorbutiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aza_gnaget

Samma här, God damn it!

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Var det inte du som krånglade med begagnade hårddiskar också?
Du kanske inte monterade moderkortet rätt?
ALLT är KLART och TYDLIGT, din version är den rätta och db suger som inte kan svara en minut efter ditt inlägg.

Citat:

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag fick ju vänta 3 veckor för ingenting! dom kunde sagt det tidigare så hade jag lagt till 200 kr när det var erbjudande på dom moderkorten på datorbutiken för 3 dagar sen
skulle du bli glad om dom lovade dig ett nytt moderkort och säger 3 veckor efter att du inte får ett?

Citat:

Samma här, God damn it!

ni måste ha missförstått hela tråden eller så är ni avundsjuka (kanske) undrar vad du förlorar på det
varför skulle ni sluta handla där om dom håller sitt löfte och får bättre kundomdöme

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Var det inte du som krånglade med begagnade hårddiskar också?
Du kanske inte monterade moderkortet rätt?
ALLT är KLART och TYDLIGT, din version är den rätta och db suger som inte kan svara en minut efter ditt inlägg.

nej dom suger inte för 1 minuts inaktivitet eller för 2 dars men kanske för 5 dagar,väntar fortfarande på dbmannen
nej det var inte jag, frågade bara om det var okej att köpa begagnade hårddiskar hahah:)

Citat:

Har jag fått det hela rätt?

Dagens bästa..."Han svarar inte på email" efter 45 minuter. Trodde du verkligen att de skulle svara efter 45 minuter och efter ordinarie arbetstid?

nej du missförstod, nej men jag skicka mejlet 2 minuter efter att han svarade här

Citat:

Samma här, God damn it!

du har inte heller förstått det

Citat:

Rätta mig om jag har fel, men du har köpt ett kort på fyndavdelningen. Det har gått sönder. Datorbutiken har inga likvärdiga kort på fyndavdelningen att erbjuda dig, så de ger dig istället tillbaks pengarna. Du vill ha ett kort istället och kräver ett helt nytt kort fastän du inte betalt fullpris på det gamla. Datorbutiken är snabba på att betala tillbaks pengarna men du tycker att det är för jävligt att du inte får ett kort istället och bestämde dig för att skriva här så att Datorbutiken skulle ändra sig och skicka ut ett nytt kort till dig istället. Har jag fått det hela rätt?

hej tack för ditt inlägg men du har inte läst hela tråden
det har inte gått sönder
dom skickade mig ett defekt moderkort
dom sa inget om likvärdiga kort på fyndavdelningen
jag frågade om den skulle repareras, då sa dom att dom inte har service och att jag ska få ett nytt ds3, jag frågade även om jag hade garanti på den, då sa han jappp du har 3 års garanti på den som ett nytt moderkort
alltså jag krävde inget nytt kort, men dom gav mig ett löfte om ett nytt moderkort :S

Permalänk
Medlem

xfie, tyvärr tycker jag att DB gör rätt i sak, du har beställt ett demokort som visar sig vara defekt och då dem inte har kvar fler demokort av den modellen får du pengarna tillbaka istället.

Misstänker att kundtjänsten svarade i allmänhet, det brukar man göra om man inte är specifik och säger att det handlar om ett demokort. Jag skulle svarat på detta sätt om jag satt i den kundtjänsten och jag har suttit i ett par.

Att det har tagit dem 3 veckor är väl beklagligt men det är så det är ibland, upp till 4 veckor för utbyte är inte ovanligt i dem här sammanhangen. FYI, man reparerar aldrig komponenter, man byter ut dem... det enda en RMA-avdelning gör är att administrera returer mellan kunder och leverantörer samt går igenom de felbeskrivningar som kunderna skickar med returen. Stämmer beskrivningen byts delen ut och så vidare.

Sitter själv och väntar på RMA hos komplett på mitt demokort; AW9D-MAX, och jag förväntar mig inte att få något annat än pengar tillbaka så att jag kan välja kort själv. Antingen det eller att jag hittar ett demokort i samma prisklass som jag själv betalat för mitt eget kort och byta ut det.

Man kan inte kräva allt, jag är säker på att DB och DBmannen gör sitt bästa. Men jag menar; jag skulle ju kunna köra på "motsvarande prestanda" och tokkräva ett 975x-moderkort utan vdroop, coldbuggar och som klarar 460fsb i standardutförande bara för att mitt gamla klarade det.... men det är att fastna med skägget i brevlådan och samtidigt vilja äta kakan, ha den kvar och träffa andra kakor.... det finns en gräns nånstans...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk

På vilket sätt var kortet defekt?

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Medlem

Om du uppför dig i telefon som du gör i denna tråden har jag full förståelse för om ingen vill tillmötesgå dig.

Du kan inte vara rolig i diskussioner. Så fort någon inte hurrar med dig,
så har de inte läst ordentligt eller missat nåt. Du KÖR CAPS och ökar fontstorlekarna.
Du får säkert raseriutbrott också.

Kanske det vore bättre om du lät pappa sköta kontakterna med db istället för det här är löjligt.

Om du kollar dina egna citat som du själv klistrar in så letar du upp det mest missnöjda du kan hitta.
Då tycker jag istället du skall vara glad för att du fått dina pengar tillbaka så du kan handla någon annanstans istället.
Du talar emot dig själv hela tiden.

Den här "diskussionen" är bara patetisk och att fler och fler personer kommit på att om man startar en tråd kan man dra nytta av dbmannens frikostighet att gå folk till mötes.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike The Spike
På vilket sätt var kortet defekt?

var fel med strömmenkontakten på moderkortet enligt gigabytes support

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morna
xfie, tyvärr tycker jag att DB gör rätt i sak, du har beställt ett demokort som visar sig vara defekt och då dem inte har kvar fler demokort av den modellen får du pengarna tillbaka istället.

Misstänker att kundtjänsten svarade i allmänhet, det brukar man göra om man inte är specifik och säger att det handlar om ett demokort. Jag skulle svarat på detta sätt om jag satt i den kundtjänsten och jag har suttit i ett par.

Att det har tagit dem 3 veckor är väl beklagligt men det är så det är ibland, upp till 4 veckor för utbyte är inte ovanligt i dem här sammanhangen. FYI, man reparerar aldrig komponenter, man byter ut dem... det enda en RMA-avdelning gör är att administrera returer mellan kunder och leverantörer samt går igenom de felbeskrivningar som kunderna skickar med returen. Stämmer beskrivningen byts delen ut och så vidare.

Sitter själv och väntar på RMA hos komplett på mitt demokort; AW9D-MAX, och jag förväntar mig inte att få något annat än pengar tillbaka så att jag kan välja kort själv. Antingen det eller att jag hittar ett demokort i samma prisklass som jag själv betalat för mitt eget kort och byta ut det.

Man kan inte kräva allt, jag är säker på att DB och DBmannen gör sitt bästa. Men jag menar; jag skulle ju kunna köra på "motsvarande prestanda" och tokkräva ett 975x-moderkort utan vdroop, coldbuggar och som klarar 460fsb i standardutförande bara för att mitt gamla klarade det.... men det är att fastna med skägget i brevlådan och samtidigt vilja äta kakan, ha den kvar och träffa andra kakor.... det finns en gräns nånstans...

Hej Morna

Jag sa att det var en fyndvara,
man anger TILL OCH MED sitt ORDERNUMMER där DOM SER VAD MAN HAR BESTÄLLT, dom frågar ALLTID KUNDNUMMERN INNAN MAN STÄLLER FRÅGOR,

förstår att alla inte orkar att läsa vad jag har skrivit på förra sidan och svarar negativt,

jag vet att man inte kan kräva allt men jag vill inte vänta 3 veckor på tomma löften,

kunde lika gärna köpa den på norska professionella komplett där jag alltid handlar som Till och med har en hämtbutik i Stockholm,

en kompis tipsade mig om Datorbutiken, jag tänkte att dom har bättre priser en komplett men jag undrar varför några (olika till och med) kundtjänst personal gav mig ett löfte om ett nytt moderkort utan extra kostnad

dom kunde väl säga att jag var tvungen att betala mellanskillnaden, jag hade gjort det då, men varför ger dom en stackars människa som mig hopp på ett nytt moderkort och ångrar sig, vad har jag gjort dom?

jag som tänkte att Datorbutiken var schysta och så, så länge ändå när jag hade skickat kortet hade den förklarats som defekt.

Citat:

Från Prisjakt.nu kundomdömen klicka härför alla omdömen

gunnelk 7 dagar sedan
Jag returnerade ett par hörlurar i februari 2007, nu påstår Datorbutiken att de inte har fått dem tillbaka. 10 månader senare har jag alltså inte fått några pengar tillbaka eller någonting. Urdåligt. Jag hoppas fortfarande att jag får mina790 kronor. Annars handlar i alla fall jag aldrig mer av dem!! Bortsett från detta har jag inte haft några problem. Snabb leverans och hyfsat snabbs mailsvar. Men pengar tillbaka... Det kanske är… Läs hela
Jag returnerade ett par hörlurar i februari 2007, nu påstår Datorbutiken att de inte har fått dem tillbaka. 10 månader senare har jag alltså inte fått några pengar tillbaka eller någonting. Urdåligt. Jag hoppas fortfarande att jag får mina790 kronor. Annars handlar i alla fall jag aldrig mer av dem!! Bortsett från detta har jag inte haft några problem. Snabb leverans och hyfsat snabbs mailsvar. Men pengar tillbaka... Det kanske är svårare...

finns många fler

dom har bra leveranser och produkter med bra pris men dålig kundservice

ingen förutom några få verkar förstå allt jag skriver eftersom dom inte orkar att läsa allt jag har skrivit eller annars är dom avundsjuka (vet inte varför) vilket kan vara vanligt

[size="1"]
några andra kundomdömen

alla i rad, alla har skickat i samma månad, en efter en

Svarar inte på mail(order fråga) på flera dygn. Tar minst 1 h i telefonkö innan någon svarar. Beställer varor som finns i lager och förskottsbetalar - får ändå vänta 1 vecka innan de skickar paketet. Detta trots att jag pratat med dem i telefon och de lovade att få iväg paketet på en gång.

Eiji_lee
Jag skulle Ge denna butiken -10 om man kunde.
dålig frakt kostnader, packningshastigeheten på personalen kan jämföras med sengångare. Och deras bonus system är ett skämt.
köpte för 15,000 och så får man inga poäng som företagare. tycker synd om JME-Data som sammarbetar med de. Ingen av mina vänner kommer att handla här igen.

mabbe
Stort sortiment och relativt låga priser i jämförelse med konkurrenterna.

DOCK.. så måste de ju antagligen ge avkall på något och deras kundsupport är under all kritik. Att man ska sitta i kö 30 minuter för att sen lägga på, när man enligt deras system är nummer 5 i kö hela tiden och att de har en behandlingstid på alldeles för många dagar via mail är verkligen botten. Många personer lägger upp till två hela månadslöner på deras produkter och ändå så kan de inte ge en vettig support.. Nej,… Läs hela
Stort sortiment och relativt låga priser i jämförelse med konkurrenterna.

DOCK.. så måste de ju antagligen ge avkall på något och deras kundsupport är under all kritik. Att man ska sitta i kö 30 minuter för att sen lägga på, när man enligt deras system är nummer 5 i kö hela tiden och att de har en behandlingstid på alldeles för många dagar via mail är verkligen botten. Många personer lägger upp till två hela månadslöner på deras produkter och ändå så kan de inte ge en vettig support.. Nej, usch.

Vet du med dig att dina prylar inte ska krångla när du köper dem (hur vet man det..?), så är det en schysst butik. Är du däremot osäker, välj då en butik som är mån om sina kunder och gör allt för att både behålla gamla och värva nya. Tummen ner för datorbutikens kundhantering.

Ge hellre de extra hundralapparna du får betala hos någon annan för att få det lilla extra i form av support.[/size]

Permalänk
Citat:

ingen förutom några få verkar förstå allt jag skriver eftersom dom inte orkar att läsa allt jag har skrivit eller annars är dom avundsjuka (vet inte varför) vilket kan vara vanligt

Anvundsjuka? Hur?

Klart man blir arg och grinig när inte grejorna funkar. Man bör dock förstå att demovaror knappast har första prioritet OBEROENDE vilken butik/webbshop som hanterar ärendet.

"var fel med strömmenkontakten på moderkortet enligt gigabytes support"

Var kontakten trasig eller på något annat sätt "defekt"? Förklara.

Visa signatur

MIN DATA! P200MMX | 64MB | vet ej HDD | fett graffe | modekort: inbyggt | 600W agg | Grymma temps

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mike The Spike
Anvundsjuka? Hur?

Klart man blir arg och grinig när inte grejorna funkar. Man bör dock förstå att demovaror knappast har första prioritet OBEROENDE vilken butik/webbshop som hanterar ärendet.

"var fel med strömmenkontakten på moderkortet enligt gigabytes support"

Var kontakten trasig eller på något annat sätt "defekt"? Förklara.

dom verkar inte förstå vad jag har skrivit, jag säger att dom har lovat mig flera gånger men dom säger att dom inte kommer att handla därifrån om dom ger mig kompensation, dom 3 som skrev det förlorar ju inget på det så jag tror att dom är avundsjuka, dom har bara inget annat problem, dom skulle ju få bättre kundomdöme om dom ger kompensation vilket jag ej tror att dom kommer att ge, dom försöker ju till och med tjäna några hundra kronor på en stackars människa som mig

hoppas att dbmannen (som jag intte hittar när jag söker på användarnamn) eller datorbutiken kommer på nåt, annars blir det att beställa från Inet för 900 kr inkl.frakt som inte skulle störa min ekonomi

jag vill bara att ett företag som datorbutiken som jag trodde var Super Bra och bättre Komplett ska hålla sina löften och inte lura små kunder och försöka tjäna några 100 kronor efter 3 veckor

Permalänk
Medlem
Citat:

jag vill bara att ett företag som datorbutiken som jag trodde var Super Bra och bättre Komplett ska hålla sina löften och inte lura små kunder och försöka tjäna några 100 kronor efter 3 veckor

Men herregud, du ger ju han inte en chans att kolla upp ärendet.
Nu har alla hört _din_ version. Vad är det som säger att den är rätt?
Du har varit medlem här en vecka och vi har lärt oss att mynt oftast har två sidor.

db-mannen har varit medlem lite längre än dig och har en skapligt hög position på företaget.
http://www.sweclockers.com/profil/?id=527

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du får en "kompensation" så kommer jag att sluta handla på Datorbutiken. [/B]

Samma här, eller nja... jag överger nog inte min favvobutik. Men db sjunker iaf lite i mitt anseende om de tillmötesgår den här hysteriska människan som har så uppenbart fel.

Att klaga när man redan fått tillbaka pengarna, ja jag säger då det...
Även om db lovat honom ett kort med "motsvarande prestanda" innebär ju det inte att han har rätt till ett nytt kort när han snålat och köpt ett billigt fyndkort.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

När jag började läsa tråden så tyckte jag det var trist, sen började jag skratta och ju mer jag läste så blev jag av nån konstig anledning förbannad. Inte på db.com utan på xfie. Självfallet har du rätt till ett moderkort som fungerar.

Men att starta en tråd här på forumet och sedan bli förbannad och t.o.m textmässigt bli irriterad börjar man dock undra lite grann. Exakt vad var din anledning med att starta denna tråd? För att snacka skit om db.com eller för att starta en diskution om händelsen? När människor försöker lugna ner dig genom att säga "Men du fick ju pengarna tillbaka?" ska men helt enkelt inte bli förbannad då dem enbart försöker hjälpa dig i denna "mycket svåra" situtation.

För övrigt så skulle jag, precis som db.com gjort, ge tillbaka pengarna till dig omgående för jag skulle ALDRIG vilja få ett garanti-ärende med dig..

Som dem flesta redan har sagt så är det snart julhelg och DU måste försöka lugna ner dig.. dbmannen är skitsjysst som kommer till detta forum och erbjuder sin tjänst att hjälpa till folk som handlat hos dem...

Säger bara som jag tycker..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd

snacka med dig själv jag ignonerar dig du verkar inte ha läst tråden
ignonerar dig förstår inte vad du skriver, har inte tid att läsa dina konstiga inlägg, ni försöker bara skydda er favvo butik som xbox vs playstation fanboys det förstår jag, datorbutiken är okej dom har billiga priser men dålig kundservice

det finns en mycket hög chans att en fyndvara ska vara fungerande, dom borde kolla det, trodde du att jag gissa på att den var defekt, jag skulle inte ens ha öppet köp då,

ingen av er 4 som är oförstående(ni har inte läst hela tråden och har nöje att skriva negativt här och förstöra i den här tråden, du försöker försvara din "favvo" butik, precis som ps3 vs xbox fanboys)ingen (av er som svarar negativt) verkar veta vad jag har gått igenom.

dom lovade mig ett nytt ds3 moderkort om ni orkar att läsa tråden, men nu vill jag inte ha er oförstående hjälp, väntar att datormannen eller db svarar
mejlen bevisar allt också
snälla skriv inte om ni ska vara negativa läs hela tråden först sen kan ni va det, jag borde få plåster på såret också

bryr mig inte om vad ni tre personer(Som har inget att göra) skriver, bryr mig om vad ni skriver så skriv inte tack, ignonerar er (ni tre)ni skriver meningslösa saker,en företags business angår inte er, dbmannen från bestämma om jag har rätt eller fel snacka med dig själv ingen lyssnar på dig, du har inte läst tråden, ignonerar dig från och med nu

jag har inte fel, läs hela tråden om och bilden på mejlet;)
sen kan datormannen kolla på mitt ordernummer så kan han se att jag inte har fel
allt är rättvisst

dbmannen kommer att märka att det står
beställd
avbeställd
beställd
avbeställd

dom på datorbutiken kan inte bestämma sig om dom ska skicka ett moderkort till mig eller inte
men hoppas att kundtjänsten jag ringer till imorgon är schyst som förigår och är förstående

datorbutiken ni ska inte ge tomma löften
tack och hej

/väntar på svar gärna pm eller mejl från db mannen

Permalänk

Jag älskar sådana här trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Jag älskar sådana här trådar.

*Ger en bunke med popcorn* Nice... nice...

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Men herregud, du får ju tillbaks dina pengar. De flesta blir nöjda med den lösningen, det har varit lite strul med kommunikation hos DB bara. Det är jultider, inte fullt så ovanligt. DB-mannen kan säkert lösa det här imorgon, men gå och lägg dig nu. Du skriver väldigt osammanhängande.

Dessutom: Hade du bara frågat runt lite hade du inte pröjsat 1600 för ett 7950GT och då hade du inte behövt köpa ett demo-moderkort.

Lova att vi slipper en tråd när din begagnade hårddisk lägger ner.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

okej okej.. vänta tills db-mannen har svarat på ditt mejl.. men håller med du borde inte få ett kort för 1k när du lagt ut 600kr.. jag kan förstå att du är sur för att du väntat i 3 veckor. men allt är inte tipp topp.. den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge.. du kan lika gärna tjata på din pappa.. vi kan inget göra.. och även jag tkr inte att db ska ge dig ett nytt kort.. när du inte la ut det från början! och du sa att du kunde handla mobot från inet för 900kr.. varför gör du inte det istället för att gnälla?.. om jag hade vart db-mannen så hade jag tagit ut en avgift för den delen du använt kort för.. för du verkar ju aldrig bli nöjd! som sagt visst 3 veckor är en lång tid.. men du fick dina pengar tillbaks.. du har "råd" att köpa från inet.. så ser inget problem här.. gör du?

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Du påstår dem försöker lura dig på pengar. Du får hela summan.
Förstår att du känner dig lurad att du köpte en demovara och inte får en produkt för dubbla summan

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Citat:

Responsen du har fått har nog mer med det faktum att... om företag har för vana att ersätta sådana här fall där det är uppenbart att det vore fel, så påverkar det priserna för de som följer spelreglerna. Visst är det bara några hundralappar i hjust det här fallet, men många bäckar små...

Tackar för länkarna du publicerade, både de gamla db-länkarna o prisjakten, var förstklassig humor det, rekommenderar dem till alla som vill ha sig ett gott skratt, särskilt de negativa kommentarerna på prisjaktens forum. Visst finns där en legitima klagomål som inte är roliga, men så finns andra som är helt tokiga. Eller vad sägs om att klaga om leveransen dröjer 3 dagar, och ve o fasa när det inte kommer samma vecka som man beställer det. Eller personen som klagar på att han köper för 15K och inte får ngn "bonus" när han handlar som företagskund.

Och ang den om hörlurarna, det låter som att personen ifråga skickat hörlurarna i ett vanligt brev och att ngn på posten har plockat på sig brevet. Det händer. Då kan man hju knappast klaga på db. Alla reklamationer ska givetvis skickas som paket, man kan då spåra paketet från avsändare till mottagare och får reda på om paketet har kommit fram, det må kosta lite mer men fraktkostnaden kan man alltid kräva tillbaka vid returärenden. Nu är det iof möjligt att det var ett ångerrätts-ärende, där man själv får stå för frakten, då får man själv välja om man vill ta det säkra alternativet (paket) eller det några osäkra (brev).

Permalänk
Medlem
Citat:

snacka med dig själv jag ignonerar dig du verkar inte ha läst tråden
ignonerar dig förstår inte vad du skriver, har inte tid att läsa dina konstiga inlägg, ni försöker bara skydda er favvo butik som xbox vs playstation fanboys det förstår jag, datorbutiken är okej dom har billiga priser men dålig kundservice

dom lovade mig ett nytt ds3 moderkort om ni orkar att läsa tråden, men nu vill jag inte ha er oförstående hjälp, väntar att datormannen eller db svarar
mejlen bevisar allt också
snälla skriv inte om ni ska vara negativa läs hela tråden först sen kan ni va det, jag borde få plåster på såret också

Jag har läst hela tråden , varenda inlägg och jag skrattar så jag dör
Om du nu inte bryr dom om all denna "negativitet" varför bemödar du dig med att svara?
Ta dina pengar spara litegrann och köp sedan ett nytt fräscht "modermodem" och lär dig att alltid ta namn(för och efternamn) och klockslag när du pratar med support!

Jag hittade dåliga omdömmen om komplett på prisjakt precis, bäst att aldrig handla därifrån också då......

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd

Har harvat igenom hela tråden nu, och förstår fortfarande inte vad killen är ute efter..
Typ gnälla åt sej ett nytt moderkort då, för pengarna har han ju fått tillbaks. "Fyndhörnan" kan iofs vara ett jäkligt billigt och bra alternativ när börsen känns tunn.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
*Ger en bunke med popcorn* Nice... nice...

Akta dig så inte det alkoliserade trollet snor dem!

Visa signatur

"Problemet med socialism är att till sist tar alla andras pengar slut" - Margaret Thatcher

Permalänk
Medlem
Citat:

dom lovade mig ett nytt ds3 moderkort om ni orkar att läsa tråden, [/B]

Om DB _lovade_ dig ett nytt moderkort istället för det fyndkort som du skickat in gissar jag att någon av två saker har skett.

1: Någon har med bristfällig information i grunden gett dig felaktig information (människor felar ibland)

2: Du har missförstått.

Har du köpt ett fyndkort bör du få ett sådant tillbaka om det visar sig vara defekt. Finns inte det kan DB häva köpet pch ge dig pengarna åter.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...