3,5-tumsdator från Kontron

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Herr Kantarell
Lär ju duga för surfande (kanske inte multitab) och ordbehandling m.m.

Annars om man vill göra balla saker så är det ju helrätt med seriellportar.

varför ska man ha en sån här som NAS? Jag tror ärligt talat det är svårt att bli mindre än en del av dem som finns idag.

Yo, 1 GB RAM och Linux gör nog att du kan göra vad helst du vill

Visa signatur

[quote]Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag är själv inte speciellt förtjust i Unix, tycker att det är ett jävla hippieoperativ.
Det är framförallt dess CLI som jag retar mig på.
[/quote]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Illuwatar
Formatet är inget nytt direkt - inom industrisektorn hittar man ofta moderkort av denna dimension. Ett sådant sitter i detta bygge som gjordes för något år sedan:

http://www.illuwatar.se/project_pages/umachine/umachine.htm

Det som är bra är att nya gränssnitt kommer till denna typ av moderkort, framförallt SATA så man slipper dessa bandkablar till hårddisken. Hur en Geode-processor presterar jämfört med en Via C3 skulle vara intressant att veta...

Geode-processorerna bygger om jag inte är helt fel underrättad på K7-generationen så i princip bör de prestare som en athlon XP på mellan 433 och 600mhz.

Nu vet jag inte hur Vias nyare processorer presterar, men de bör vara tämligen jämförbara vad det gäller prestanda.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Väldigt imponerande, för mig i vart fall. Riktigt häftigt alltså : )

Permalänk
Medlem

vad kostar en sån?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Ingen kyl?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

okey ser litet o skönt ut...
men vad ska man ha den till på tok för slö!

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

hm.... kom just på att cs 1.6 har väll typ krav någonstans där denhär ligger... WC3 är väll också där någon stans.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Geode-processorerna bygger om jag inte är helt fel underrättad på K7-generationen så i princip bör de prestare som en athlon XP på mellan 433 och 600mhz.

Nu vet jag inte hur Vias nyare processorer presterar, men de bör vara tämligen jämförbara vad det gäller prestanda.

Vias CPU är jämförbart med en 3/4(75%) Celeron, men är mer kraftfullare på vissa beräkningar än vad P4 var.. fast det är gammal info, mycket händer på kort tid.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Skulle fanimej passat utmärkt till min Direct Connect hubb

Där e så lite folk ändå så det skulle inte göra något att den var slö.

Annars skulle den ju kunna bli en surfdator till morsan, hon e verkligen en idiot när det gäller datorer och allting tekniskt ÖHT

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett liknande kort baserat på VIA Eden 667mhz för dryga 600kr inkl frakt från USA för några veckor sedan.
Mycket trevliga att leka med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BSorre
Jag köpte ett liknande kort baserat på VIA Eden 667mhz för dryga 600kr inkl frakt från USA för några veckor sedan.
Mycket trevliga att leka med.

Du får gärna skriva en länk varifrån du köpte
600 kr var inte illa. Men antar att det var utan nätagg och de går ju på några kronor de också.