Permalänk
Avstängd

Datorn hittar inte grafikkort

Hallå där

Jag har ett problem med min nya Zepto 3415W som jag har installerat om windows på. Problemet är nu att datorn inte hittar grafikkortet, när jag försöker installera drivrutinerna till grafikkortet så buggar det sig och säger att jag försöker installera drivrutinen till ett 32bit OP när jag har 64bit(men jag har rätt version!), sen det skummaste hehe, efter den varningsrutan har kommit upp står det att jag försöker installera drivrutinen till ett 64bit OP när "jag använder" 32bit..

aja det är helt fuckat, största problemet måste ju vara att kortet inte hittas.

Några idéer hur jag ska kunna hitta kortet?

tack på förhand

Visa signatur

Zepto Znote 3415W - T7500 2.20GHz Intel® Core™2 Duo 4mb, 160GB hdd 7200rpm, 4GB RAM, Go8600M GT

Permalänk
Medlem

Kör du XP eller Vista?

Hittar enhetshanteraren ditt kort? Är där ett frågetecken där det står något i stil med "vga-adapter"?

Permalänk
Avstängd

Jag kör Vista 64bit

Nej enhetshanteraren visar det inte, det visar ett bildskärmskort som heter "Standard VGA-bildskärmskort" antar jag kör på det nu, går bra att surfa i windows osv utan att det laggar..

Sen finns det två stycken okända enheter som jag har försökt kolla upp och köra genom CDn med drivrutiner som jag fick med datorn, men hittar inga. =/

Visa signatur

Zepto Znote 3415W - T7500 2.20GHz Intel® Core™2 Duo 4mb, 160GB hdd 7200rpm, 4GB RAM, Go8600M GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hytte
Jag kör Vista 64bit

Nej enhetshanteraren visar det inte, det visar ett bildskärmskort som heter "Standard VGA-bildskärmskort" antar jag kör på det nu, går bra att surfa i windows osv utan att det laggar..

Sen finns det två stycken okända enheter som jag har försökt kolla upp och köra genom CDn med drivrutiner som jag fick med datorn, men hittar inga. =/

Har du provat att välja "uppdatera drivrutin" ? Har du provat att ladda ner drivrutiner från zeptos ftp (ftp.zepto.dk) ? Kanske finns nyare där än de du har på skivan.

En av de okända enheterna skulle kunna vara minneskortsläsaren. Har du installerat drivrutinerna till den och till din fingeravtrycksläsare eller webcam?