SB Audigy - Vill få ljud både där bak & i fronten på chassit

Permalänk

SB Audigy - Vill få ljud både där bak & i fronten på chassit

Tjenare alla SweC's!

Jag har ett litet problem som jag hoppas att någon ljudkortskunnig skulle kunna hjälpa mig med.

Det är så att jag har ett Soundblaster Audigy ljudkort och har mina högtalare inkopplade i den. Eftersom jag hatar att gräva bakom lådan när jag t.ex. vill spela med ett headset, så vill jag kunna utnyttja Audio/Mic-porten framtill på datorchassit.

Jag är ingen expert, men vad jag har förstått efter lite logiskt tänkande, så måste man koppla in diverse små 1-pins sladdar direkt på ljudkortet för att detta ska funka?

Alltså, jag vill både kunna koppla in högtalare direkt in i ljudkortet, samt mic+headset i uttagen på chassits front och få ljud.

Jag har en bild på mitt ljudkort, samt de olika 1-pins sladdar som jag tror ska kopplas in där. Det blir ett litet pussel, men skulle nån kunna ladda ner bilden, dra röda streck med pilar i vilken kontakt på ljudkortet som de olika kablarna ska in i?

http://www.pici.se/172771/

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Kolla manualen? Om inte borde det finnas support på creatives hemsida..

Visa signatur

EOS 1000D

Permalänk
Medlem

http://audigy2zshowto.blogspot.com/

Jag följde detta och det funkade hyffsat, problemet för mig och tydligen för fler är att när jag kopplade in lurarna därfram så mutade inte ljudet på högtalarna, men det är ju inte värre än att man stänger av dom.
Sen är det mycket svårt att få pinsen att fastna på ljudkortet då det inte är rätt storlek, följ guiden på länken och gör en egen kabel.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XS7
Kolla manualen? Om inte borde det finnas support på creatives hemsida..

Köpte bulk, ingen manual. Ska kolla på hemsidan samt länken i svaret ovan

Tack så mycket grabbs!

EDIT: Creative är snåla jäklar. Ska försöka att bojkotta dem i framtiden.

Förresten, jag har sett att vissa Tangentbord har hörlurs/mic-ingång. Hur fungerar det? Är det en lösning som skulle fungera tillsammans med ett SB Ljudkort? Jag har ingen möjlighet att fixa och trixa fram en egen kabel.

Permalänk

Köp en förgrenare som splittar 3,5mm uttaget i 2, så gör jag och det fungerar önskavärt, då har du ljud överallt hela tiden.

Finns på clas ohlsson.

Visa signatur

Macbook pro 13", 4gb ddr3, core2duo 2,53ghz, nvidia 9400m