Rejäl prissänkning av Eizos 22 och 24"

Permalänk
Medlem

Hej alla glada,

De som beställt skärmen från inWarehouse kommer erhålla skärmen till det pris som utsatts, därmed ingen anledning till att oroa sig över sin leverans.

God Jul och Gott Nytt År!

Med vänliga hälsningar
Niclas Bergquist, Kundservice och Privatförsäljnings Chef
inWarehouse.se

Permalänk
Medlem

Det låter mycket trevligt, tackar för det lugnande beskedet!

Permalänk

Sedär, då får man ge inwarehouse en eloge för att de håller vad som sagts. Sådant ger goodwill.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goliath2000
Jag är rädd att jag blir tvungen att lämna tillbaks skärmen ifall jag märker att de inte alls går att spela spel eller titta film

Det tror jag inte alls att du behöver oroa dig för. Den kommer funka perfekt till både film och spel. Jag tycker istället du skall vara jätteglad att du fick skärmen till ett rekordlågt pris.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Sedär, då får man ge inwarehouse en eloge för att de håller vad som sagts. Sådant ger goodwill.

Det tror jag inte alls att du behöver oroa dig för. Den kommer funka perfekt till både film och spel. Jag tycker istället du skall vara jätteglad att du fick skärmen till ett rekordlågt pris.

Jag är jätte glad! Jag vet att Eizo har grymt bra skärmar för grafik! men man blir lite orolig över att dom kanske inte alls klarar av film eller spelande!
Jag spelar inte så jätte mycket men filmer kollar jag rätt ofta på datorn! speciellt
HD filmer! Jag hade inte råd med den dyra modellen som kostar 14 000 kr
Crysis är de enda spelet jag spelar för tillfället! hoppas jag inte kommer märka några eftersläpningar för då blir jag galen

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600@3.0GHz | Asus P5B Deluxe | Corsair XMS2 PC6400 4GB | XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB GDDR3 |Seagate Barracuda 500GB NCQ 16MB SATA2 | Seagate Barracuda ES.2 1TB SATA2 32MB 7200RPM | Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM |
Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty | Eizo 24'' S2431WK | iPower 600 Watt Extreme edition | Windows Vista Business 64 Bitar SP1

Permalänk
Avstängd

Har fått kolli nummer så med lite tur får jag den imorgon men det drabbar ju ingen fattig precis dom tar över 10k för den grå, mer än 2,300kr mer än listpriset så nog har dom marginal att ta av får en mindre prissänkning på den svarta

Eizo FlexScan S2431WK 24tum Svart 1 6.244:-

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Tack inWarehouse.se för den bästa julklappen på länge. Får min 20080102.

Permalänk
Medlem

Hej allihopen,
Hur många blev det som fick denna skärm till följd av denna tips?
Jag är fascinerad av trådens mångsidiga spekulationer.

Som god fortsättning för inwarehouse kommer jag att köpa mina datordelar därifrån. Det jämnar sig i längden för alla seriösa aktörer. 1500 kr är inte mycket jämfört med vad får i efterhand.

God fortsättning

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niclas / inW
Hej alla glada,

De som beställt skärmen från inWarehouse kommer erhålla skärmen till det pris som utsatts, därmed ingen anledning till att oroa sig över sin leverans.

God Jul och Gott Nytt År!

Med vänliga hälsningar
Niclas Bergquist, Kundservice och Privatförsäljnings Chef
inWarehouse.se

Hej
Gårdagens prissättning (~6) var väldigt fördelaktig för konsumenten, kanske för Inwarehouse också? Varför höjdes priset så fort? Det finns förmodligen en och annan på detta forum som inte hann med i svängarna

Permalänk
Medlem

Tror inte att det är krångligare än att någon skrev in priset ex moms som priset ink moms, det är nästan exakt 25% som skiljer det billigare priset från det nuvarande...

Permalänk
Medlem

Underbart, jag inväntar det nya året med stor spänning. Leveransdatumet är dock ändå en lätt besvikelse, då skärmen faktiskt påstods vara i lager när jag lade min beställning.

Inte för att jag klagar, till det priset så är det bara att bocka och ta emot.

Permalänk
Medlem

Synd man inte var med i svängarna där, hade definitivt beställt en 2431. Fick bli en LG245WP istället på annat håll.

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Medlem

Hepp, såg att dena skärm var ovanligt billig på prisjakt och kollade på den fina minirecensionen i en annan tråd här på forumet samt på Prad och lite andra tyska sidor som lovordade den.
Grubblade en stund då den låg en bit över vad jag först tänkt lägga på en skärm, men samtidigt har det priset krupit allt högre och jag hade börjat snegla på LGn för 5,5k så då var steget upp till denna väldigt litet. Som tur var lät ju priset för bra för att vara sant så sent igår kväll vågade jag inte vänta in den första vardagen utan slängde in en beställning. Jag som drar mig lite för att köpa saker på nätet då det är massa bök när det krånglar jämfört med att gå in i en butik, men denna verkade ju riktigt vass så.

Tänkt lägga runt 12k+ på ny (förhoppningsvis med förmåga att köra extremt tyst när man vill) dator snart så en skärm för 6k är väl ganska proportionerligt.
Handlade dessutom en Nikon D40x igår så det passar väl bra med en skärm med lite photoshopmässiga egenskaper.

Dessutom är det ju på tiden att man byter ut den gamla (men ändå rätt skapliga) Samsung SyncMaster 900NF. Tänka sig att man betalde bara runt tusenlappen mindre för denna gamla fetburk jämfört med detta vidunder från Eizo. Tekniken går framåt ändå.

Övriga skärmar jag har sneglat på har varit ungefär 226BW(s-a-c-affären), w2207(gillar inte riktigt att se mig själv), w2408h(gillar inte pipande ting) osv. Alla skärmar verkar ha en del svagheter bortsett den att de är TN-paneler. Så sen föll hoppet till Eizos TN-paneler eller möjligen nya LG227, men dessa fanns inga tester på. Till slut började det så luta åt LG L245WP då det dessutom verkade vara stor chans att få en av rätt version. Nu drog man kanske jackpoten om man får tro många av de omdömen den har fått.
Är inte överdrivet känslig för ghosting när det gäller spel (t.o.m. spelat CS en del på nån gammal tft från runt 98. Där snackar vi riktig ghosting), men däremot är jag ganska petig när det gäler film och tror väl den ska klarad det galant (Riktig svärta och avsaknad av banding är väl bland det viktigaste här).
Förhoppningsvis blir inte material som inte är av allra högsta kvalitet helt outhärdligt, snackar vanlig dvdrip xvid och absolut inte nån TS eller annat av fantastiskt usel kvalitet. Har ingen brådska med att se det senaste utan senast köpta dvd är The Third Man och Das Boot.

Angående leveransdatumet så var lagersaldot 1 under hela julhelgen och jag tror att betydligt fler än så beställde skärmar. Iaf verkar vi ju vara en hel handfull som skrivit bara i denna tråd.

Visa signatur

Antec P182 w. Nexus real Silent | Corsair 520HX | Asus P5K-E/WiFi | Intel Q9550 | Thermalrght Ultra-120 Extreme + Noctua NF-P12 | OCZ 4GB PC6400 | Asus GTX560 TI | Asus Xonar DX | Eizo S2431W

Permalänk
Avstängd

Nu har jag fått hem min, vilken skärm, vilken bild vilken yta man har mycket nöjd med den, har bara haft den en timma så jag har inte hunnit provat nått spel men inga döda pixlar och i ghosting testet på prad uppför den sig mycket bättre än min gamla 913p+ och den har jag aldrig haft några problem med.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Nu har jag fått hem min, vilken skärm, vilken bild vilken yta man har mycket nöjd med den, har bara haft den en timma så jag har inte hunnit provat nått spel men inga döda pixlar och i ghosting testet på prad uppför den sig mycket bättre än min gamla 913p+ och den har jag aldrig haft några problem med.

Kaya jag vill ha detaljerad information från din sida innan dagen är slut bara så du vet jag är nyfiken om den är tillräcklig snabb för filmer och spel

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600@3.0GHz | Asus P5B Deluxe | Corsair XMS2 PC6400 4GB | XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB GDDR3 |Seagate Barracuda 500GB NCQ 16MB SATA2 | Seagate Barracuda ES.2 1TB SATA2 32MB 7200RPM | Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM |
Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty | Eizo 24'' S2431WK | iPower 600 Watt Extreme edition | Windows Vista Business 64 Bitar SP1

Permalänk
Medlem

Jag lyckades också beställa en till det låga priset, känns som en trevlig julklapp till mig själv! Leveransdatum 080102.

Nu gäller det bara att röja på skrivbordet så att skärmen får plats

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk

Tänkte på 22 tummaren men tar Dustin tillbaka den om jag tycker den ghostar?.....jag tror jag blir nöjd iaf , går från 19" CRT.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goliath2000
Kaya jag vill ha detaljerad information från din sida innan dagen är slut bara så du vet jag är nyfiken om den är tillräcklig snabb för filmer och spel

Har tyvärr ett rätt gammalt grafikkort ett 7800 GTX 256 men Civ 4 beyond the sword var en upplevelse, den extra ytan var väldigt bra.

Sen spelade jag ET:QW, det gick faktiskt riktigt bra, trodde jag skulle behöva köpa ett nytt grafikkort för det spelet men jag kan vänta till 9 serien som planerat Det gick lite bättre än normalt om det beror på en bättre skärm eller om man hade en bra dag vet jag inte, men det kändes som att det gick bättre att skjuta och träffa där man försöker, snabbar skärm förmodligen.

Sen har jag spelat poker, tyvärr gick det inte lika bra som QW men även där var storleken underbar, nu kan jag ha 4 bord uppe och en liten spalt till IRC utan att förminska dom. På min gamla skärm samsung 193p+ så var man tvungen att förminska borden för att det skulle funka och förminskade man dom bara litegrann så blev texten med spelarnas namn och chips suddigt men på Eizon kan jag halvera storleken på borden utan att texten blev suddig.

Nån film har jag inte hunnit med men jag gissar på att min gamla 32" lcd tv blir stående i fortsättningen.

Jag var mycket nöjd med min samsung, var bara lite sugen på en 24" och hade kollat på sånna i några veckor men inwarehouse julpris kunde man ju inte motstå. Och nu när dom står bredvid varandra så kan jag inte förstå att jag var nöjd med samsungen, fortfarande en bra skärm men Eizon är grym

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Det låter ju kanon det där !

Jag beställde också till priset 6.244:- Var egentligen bara ute och kollade på en ny skärm, var inte alls tänkt att köpa nu. Men kunde bara inte låta bli när jag såg länken till Inwarehouse.

Jag har just nu en Dell Trinitron 21" som har hunnit bli 5 år , men funkar felfritt. Kan man köra den samtidigt med Eizon ? Det vore ju guld att ha fotot på Eizon och verktyg/paletter på Dellen när man använder Photoshop t.ex.

Har ett Asus 8800 GT som grafikkort i burken.

Visa signatur

Det ordnar sig nog med is, bara vi får tag på skridskor !

Permalänk

Jag har också beställt för det kanon bra priset! Tyvärr så är leverans datum den andra januari...

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Medlem

kamala, yes det kan du, inga problem.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
kamala, yes det kan du, inga problem.

Tackar, precis det svar jag ville ha !!

Visa signatur

Det ordnar sig nog med is, bara vi får tag på skridskor !

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått skärmen från inwarehouse? Mitt leveransdatum har ändrats från den 2:a till den 3:e till obekräftat och på produktsidan står det 3 veckors leveranstid.

Permalänk
Medlem

joniz: Samma sak för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikro
joniz: Samma sak för mig.

OK, bara att vänta då. Man får väl inte klaga med tanke på priset. Bara hoppas att den dyker upp snarare än 3 veckor.

Permalänk
Medlem

Samma sak för mig, 3 veckor till låter lite väl tråkigt. Märkligt att gå från bekräftat till obekräftat, låter inte som de har så bra koll på lagret.

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag beställde också vid samma tidpunkt.
C:a 2timmar innan de höjde priset den 27de.

De stod samma sak för mig först 2dra, sen 3dje och nu är det Obekräftat.
Jag ringde till Kundtjänst i morse för att höra varför de gör så och svaret var då att man har en kö när man beställer och folk var före mig på den första sändingen. Men han sa att det var 40beställda som skulle komma in i början av nästa vecka men när exakt visste han inte.
Jag frågade då om han kunde se om jag var med i den kön. Han sa att det är 27st som har beställt och 40är beställda så jag skulle få en skärm då.

Vad har ni fått veta?

Ohh, nu har jag gjort debut här.
God fortsättning på er alla!

Visa signatur

Det är inte jag som är dum!
Det är ni som är smarta!

Permalänk
Medlem

Början nästa vecka låter lovande!

Permalänk
Medlem

EIZO S2431W

Kul, då vill jag gärna höra vad ni tycker om skärmen. Ni kan ju fylla på med åsikter i min tråd om skärmen här:

EIZO S2431W

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

(jag har skrivit lite mer info i min review där också )

(edit: om ni har en dator som klarar av att spela upp HD-video så kan jag rekommendera att titta på den här demofilmen på den här skärmen
http://download.nvidia.com/downloads/nZone/videos/PureVideo_1...

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

Hmm, nu är min skärm plötsligt leveransklar enligt orderstatus, kanske blir det julafton till helgen ändå!

Permalänk
Medlem

Snabba svängar.
Min är också det.
Jag hoppas verkligen på att det stämmer denna gång. 4de gången gillt eller vad säger man?

Men jag tycker det är lite konstigt endå.

40st var påväg in i morse, de har ändrat datum 2gånger, sen är det 3veckor när man kollar på produkten.

Killen som jag pratade med var inte sen med att säga att jag lätt kunde avbeställa.

Visa signatur

Det är inte jag som är dum!
Det är ni som är smarta!