Sålde GTS 640 mb köpte 512mb...

Permalänk
Medlem

Sålde GTS 640 mb köpte 512mb...

Som tråden anger sålde jag mitt 640 mb då jag inte kände mig nöjd med prestandan i Dirt, WIC eller Crysis (plus att det kändes sugit att ha köpt det för 2 mån sedan för att nu se "nya" GTS fullkomligt spöa mitt gamla kort).
Har ett 512 mb på beställning och gör en förlust på ca 500 kr. Tycker ni det var dumt gjort? Behöver lite medhåll

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk
Avstängd

Men om mindre än två månader kommer ju 9xxx serien 2x3870 och G92 x2

Ska du göra samma sak då också eftersom alla de garanterat kommer piska 512 GTS.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk

Tycker DU att det är värt 500kr så är det ju värt det... ?

Permalänk
Medlem

Jo men orkar inte vänta på de nya.. får väl sälja med förlust igen eller så hitta jag det jag "söker" i det nya GTS och kan sitta med det tills efter sommaren iaf. Är det ingen mer än jag som aldrig blir nöjd och måste uppgradera när det kommer ngt nytt?

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk
Medlem

Det kostar att ligga på topp

Permalänk
Medlem

Förlust?

Jag sålde mitt 8800gts 320mb för 2500:- samma dag som 8800GT kom, sålde mitt 8800GT idag för 2750:- och får hem 8800gts 512mb för samma summa

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Förlust?

Jag sålde mitt 8800gts 320mb för 2500:- samma dag som 8800GT kom, sålde mitt 8800GT idag för 2750:- och får hem 8800gts 512mb för samma summa

Kvalitet hade jag orkat stå ut hade jag kunnat få mitt gamla GTS sålt för 2600. Nu blev jag lite ivrig och slängde iväg det för 2300.. jaja drabbar ingen fattig

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk

Vad är det för lättlurade människor som köper ett 8800GTS 320mb för 2300kr?

Permalänk
Medlem

manniskor som inte kan ngt om graffe marknaden antar jag hehe

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk

Lånar tråden lite: Är den kommande Geforce 9 serien kompatibel med ett moderkort som stödjer PCI-E ? Borde man vänta, menar, det kommer ju nya komponenter nästan hela tiden. Ett Geforce 8800GT 512Mb räcker väl ändå ett bra tag då den stödjer de nya standarden, som DirectX 10...?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Lånar tråden lite: Är den kommande Geforce 9 serien kompatibel med ett moderkort som stödjer PCI-E ? Borde man vänta, menar, det kommer ju nya komponenter nästan hela tiden. Ett Geforce 8800GT 512Mb räcker väl ändå ett bra tag då den stödjer de nya standarden, som DirectX 10...?

Så vitt jag vet kör de PCI-E 2.0 men ska vara kompatibla med verson 1. Tycker också att GT 512 ska räcka ett tag, 6-12 månader beroende på vad man har för krav.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Vad är det för lättlurade människor som köper ett 8800GTS 320mb för 2300kr?

Det var inget 320 mb utan 640 mb. Inte för att det gör så stor skillnad men 320 mb varianten känns verkligen utspelad nu.

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Förlust?

Jag sålde mitt 8800gts 320mb för 2500:- samma dag som 8800GT kom, sålde mitt 8800GT idag för 2750:- och får hem 8800gts 512mb för samma summa

Inte mycket man kan göra åt folk med dålig moral. Jag gav iaf ditt galleri en enpoängare och det sänktes från 7.1 till 7

Hoppas du blir ledsen!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

haha sälja ett GT för 2750:- är ju bara för sorgligt Men visst finns ju folk som inte vet...men då har dom säkert för mycket pengar också så kanske inte gör något att man tar lite extra

Till trådskaparen, har du redan sålt det så är det ju ändå redan för sent vill du inte förlora pengar på bytet så byt till et GT då...gå ju som inte ge något tips om du redan gjort det du frågade om...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
haha sälja ett GT för 2750:- är ju bara för sorgligt Men visst finns ju folk som inte vet...men då har dom säkert för mycket pengar också så kanske inte gör något att man tar lite extra

Till trådskaparen, har du redan sålt det så är det ju ändå redan för sent vill du inte förlora pengar på bytet så byt till et GT då...gå ju som inte ge något tips om du redan gjort det du frågade om...

Jo jag hade det i åtanke, men som det ser ut nu så finns inte GT i lager och väntetiden verkar lång. Utan grafikkort står ju datorn still så det fick bli ett GTS iaf, hoppas på leverans tills onsdag nästa vecka. Så får man se vad som händer med GX2 eller 9000 serien, men nöjer mig nog nu tills efter sommaren iaf.

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Inte mycket man kan göra åt folk med dålig moral. Jag gav iaf ditt galleri en enpoängare och det sänktes från 7.1 till 7

Hoppas du blir ledsen!

hahah..well, att jag sålde mitt förra 320mb GTS är väl knappast dåligt, det var bara ren tur att jag fick tag på GT och att den gick iväg på blocket.

Mitt GT låg ju på tradera tills igår, folk får ju själv välja vad dom bjuder, jag hade kunnat få 2000:- för kortet, nu blev det 2700:-.

Så moralt sett har jag ju inte "lurat" någon, GTS såldes innan GT igentligen fanns ute och GT´t fick ju folk själva välja vad dom ville bjuda för det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker att det är riktigt taskigt att sälja ett 8800GTS 640mb för över 2000 beg.
Antar att det inte var någon som visste nåt om grafikkort utan snarare en mamma/pappa eller annan släkting som skulle vara snäll mot tex sina barn...eller en annan ung varelse som sparat i månader för att köpa GTS eftersom deras polare säger det är bäst ^^ moralen är ju inte på topp om man gör så.

Men förstår självklart att affärer är affärer och klart man vill få så mkt som möjligt för sitt kort

Visa signatur

I'm a big advocate of financial intelligence.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LincoN
Tycker att det är riktigt taskigt att sälja ett 8800GTS 640mb för över 2000 beg.
Antar att det inte var någon som visste nåt om grafikkort utan snarare en mamma/pappa eller annan släkting som skulle vara snäll mot tex sina barn...eller en annan ung varelse som sparat i månader för att köpa GTS eftersom deras polare säger det är bäst ^^ moralen är ju inte på topp om man gör så.

Men förstår självklart att affärer är affärer och klart man vill få så mkt som möjligt för sitt kort

håller delvis med... sålde mitt 8800GTS 640 för 2k och skulle aldrig sätta högre pris :/ det är som sagt en moralkapitalisk fårga ^^

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk

Gjorde samma övning själv. Klart det är värt att byta till ett bättre graffe för ~500:-

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Bra affär tycker jag. Man ska försöka sälja det man har för så högt pris som möjligt.

Visa signatur

Speldatorn: i5 6400 | 16GB ram | GTX 980 Ti | 250GB SSD | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunkaboy86
Bra affär tycker jag. Man ska försöka sälja det man har för så högt pris som möjligt.

Jo det e ju inte välgörenhet vi sysslar med. Och som blivande jurist så är det en sak som lärarna lär ut: "Vi är inga moralens väktare" Låter lite väl drygt men men...

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk

Asså, grafikkort bara kommer och kommer. De kommer aldrig att säga stop. Hur bra är 9xxx serien egentligen? Nån som vet?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Asså, grafikkort bra kommer och kommer. De kommer aldrig att säga stop. Hur bra är 9xxx serien egentligen? Nån som vet?

Yep, så säger alltid folk, vänta på den, nej vänta på den.

Well, hur länge ska man vänta?

Man sitter med 3000:- i handen och väntar 2mån på ett kort som floppar eller kostar 5000:- att köpa..

GL HF..

Jag köper det jag får för pengarna den stunden jag köper, sen säljer jag det kortet.
Hur länge är det värt i tid / pengar att vänta 2mån?

Sitter man på ett skitkort som hankar sig fram i Crysis så kan det visst vara värt att lägga pengar och köpa det bästa man får, sedan sälja det och köpa det nya som kommer. Även om man kanske får lägga en 500:- så är ju inte det några summor man bryr sig över under 2mån, det bränner jag i bensin på 3dagar..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Yep, så säger alltid folk, vänta på den, nej vänta på den.

Well, hur länge ska man vänta?

Man sitter med 3000:- i handen och väntar 2mån på ett kort som floppar eller kostar 5000:- att köpa..

GL HF..

Jag köper det jag får för pengarna den stunden jag köper, sen säljer jag det kortet.
Hur länge är det värt i tid / pengar att vänta 2mån?

Sitter man på ett skitkort som hankar sig fram i Crysis så kan det visst vara värt att lägga pengar och köpa det bästa man får, sedan sälja det och köpa det nya som kommer. Även om man kanske får lägga en 500:- så är ju inte det några summor man bryr sig över under 2mån, det bränner jag i bensin på 3dagar..

Som sagt, tid är pengar.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Som sagt, tid är pengar.

Precis
Därför sitter inte jag o trycker i 2månader och väntar på ett kort, det kostar mig pengar i tid jag kunde ha lagt till att njuta i spel eller andra saker.

Därför köper jag kort, säljer det, köper igen.

Lyckas istort sett alltid göra en sån affär att jag slipper lägga ut mer än ett par hundringar mellan varje kortbyte..

Har ju bara i år haft 3st GTS 320mb, 2st 640mb, 1 GT och nu väntar jag på GTS..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Precis
Därför sitter inte jag o trycker i 2månader och väntar på ett kort, det kostar mig pengar i tid jag kunde ha lagt till att njuta i spel eller andra saker.

Därför köper jag kort, säljer det, köper igen.

Lyckas istort sett alltid göra en sån affär att jag slipper lägga ut mer än ett par hundringar mellan varje kortbyte..

Har ju bara i år haft 3st GTS 320mb, 2st 640mb, 1 GT och nu väntar jag på GTS..

Jag ska nog också börja att göra så. Måste bli av med mitt 8800GTS 320.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Jag ska nog också börja att göra så. Måste bli av med mitt 8800GTS 320.

Absolut, jag gör så med allt jag äger! Har det ett tag för att sedan sälja det, lägger några hundringar emellan men då sitter man alltid på de senaste prylarna!
Det gäller ju att sälja medans man får något för det, jag menar vem vill köpa ett 7900gtx? Sen är det ju som julafton varje gång man får gå till posten och hämta ut det nya

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sam sky
Absolut, jag gör så med allt jag äger! Har det ett tag för att sedan sälja det, lägger några hundringar emellan men då sitter man alltid på de senaste prylarna!
Det gäller ju att sälja medans man får något för det, jag menar vem vill köpa ett 7900gtx? Sen är det ju som julafton varje gång man får gå till posten och hämta ut det nya

Hur mycket är en 2 mån gammal 8800GTS 320 värd? Om man köpte den för 2500kr.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Hur mycket är en 2 mån gammal 8800GTS 320 värd? Om man köpte den för 2500kr.

1100kr kanske. Jag hade inte betalat mer. Tänk du får ett HD3850 256 nytt för de pengarna nästan, 1200kr och presterar lika bra eller bättre, om inget annat kan man klocka ifrån.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
1100kr kanske. Jag hade inte betalat mer. Tänk du får ett HD3850 256 nytt för de pengarna nästan, 1200kr och presterar lika bra eller bättre, om inget annat kan man klocka ifrån.

Det var det jag var rädd för, tänk hur mycket pengar man förlorar på det!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64