Permalänk
Medlem

Fick GH3 till 360'n i jul. Har aldrig spelat något GH-spel tidigare, men har börjat köra på medium nu efter ett par låtar på easy. Har kört fast lite när man skall möta Tom Morello, vad skall man köra för taktik där? Även om jag spelar hyfsat bra och tar de flesta noter så spelar han nästan alltid helt perfekt, och kör jag en attack på honom så kanske hans rockmätare går ner lite lite men sen går den genast upp igen...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag gör alltid så att jag kör min attack precis när jag ser att hans attack rutor börjar komma...

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Hulle, jag brukar spara tills jag har 2-3 attacker i lager, och kör dem sedan samtidigt

T.ex
Increase difficullity+whammyn/broken button så missar dem otroligt mycket och går nästan ner till röd direkt En annan bra är dubbla knappar + whammyn/broken.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
Jag behöver hjälp, hur får jag låten som jag battlar mot Lou (devil) .. Den trallvänliga låten.... Jag köpte Lou men fick inte låten ändå... PM me plz

du laddar ner den (och dom andra battle låtarna) i downloadable content, gratis

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatismoset
du laddar ner den (och dom andra battle låtarna) i downloadable content, gratis

kan jag få in dom på mitt orginal ps2 ? tjocka versionen

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3flex
kan jag få in dom på mitt orginal ps2 ? tjocka versionen

Naj.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Så hur gör jag då? måsste det vara chippat? med hårddisk?

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem

Seriöst, jag klarar inte övergången till hard. Lirade igenom nästan alla låtar på medium igen. Klarar alla utan större problem, 4 stjärnor på större delen av låtarna, men på hard klarar jag inte av en låt jävel ><

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Seriöst, jag klarar inte övergången till hard. Lirade igenom nästan alla låtar på medium igen. Klarar alla utan större problem, 4 stjärnor på större delen av låtarna, men på hard klarar jag inte av en låt jävel ><

Kämpa på!
Sitter själv och nöter på att sätta 5 stjärnor på alla låtar i Expert ..

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc

hehe, nästan samma prob som mig. Jag måste ju vara allmänt dålig fingerfärdig. Eller så tar de bara extra långtid.

Klarar nästan alla låtar på medium med 5 stjärnigt.
Men på hard får jag drygt 3-4. : / Dock har jag nyss börjat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Kämpa på!
Sitter själv och nöter på att sätta 5 stjärnor på alla låtar i Expert ..

jag har precis oxå glidit över till hard.
vad jag funderar på är fingersättningen.
böjar du blanda in lillfingret och har alltid pekfinger kvar på grön, eller flyttar du hela handen?

alla låtar går hur bra som helst tills den oranga knappen börjar blandas in..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
hehe, nästan samma prob som mig. Jag måste ju vara allmänt dålig fingerfärdig. Eller så tar de bara extra långtid.

Klarar nästan alla låtar på medium med 5 stjärnigt.
Men på hard får jag drygt 3-4. : / Dock har jag nyss börjat.

Seriöst, om du får 4 stjärnor är det ju bra. Jag får ju kämpa för att öht klara av dem, typ köra om varenda låt 10 gånger och ändå bara få 3 stjärnor. På medium har jag minst 4 stjärnor på alla låtar.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Naj.

Jaha, hur går jag tillväga då? Chippa mitt ps2? ngt mer?

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
böjar du blanda in lillfingret och har alltid pekfinger kvar på grön, eller flyttar du hela handen?

Det är inviduellt, faktiskt så kör jag båda två!
Är det en lättare låt brukar jag bara glida över med lillfingret och låta handen vara kvar, är det dock en svårare med knepiga Hammerons/Pulloffs flyttar jag hela handen.
Testa lite i trainingmod och se vad som passar dig bäst, de är väldigt bekvämt (Enligt mig då jag har björntassar) att bara flytta lillfingret, men du märker kanske senare att du ibland behöver flytta hela handen *Eller inte*

Som sagt, testa

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba

Nu är jag inte Rostock, men jag tänkte att jag kan svara ändå.

Det bästa är att spela så som du själv trvis bäst med. Jag själv gör både och beroende på situationen, men allt som oftast flyttar jag hela handen då jag tycker det känns bäst så. I låtar där det är mycket utspridda noter så brukar jag ibland låta handen 'sväva' över knapparna så att man snabbt ska kunna komma åt rätt. Det gäller bara att ha kolla på var du har fingrarna och komma ihåg när och var du flyttat den :P.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Nyrfrälst guitar hero spelare här, just börjat nött på medium.
Har wii versionen och undrar vad man behöver göra för att kunna spela bossbattle låtarna?

Tex den där sissta låten var ju redigt skön.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så kan du inte det på Wii versionen (än).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Nu är jag inte Rostock, men jag tänkte att jag kan svara ändå.

Det bästa är att spela så som du själv trvis bäst med. Jag själv gör både och beroende på situationen, men allt som oftast flyttar jag hela handen då jag tycker det känns bäst så. I låtar där det är mycket utspridda noter så brukar jag ibland låta handen 'sväva' över knapparna så att man snabbt ska kunna komma åt rätt. Det gäller bara att ha kolla på var du har fingrarna och komma ihåg när och var du flyttat den :P.

Guiseppe tänker lika som jag ... Kör de du trivs bäst med, beroende på situationen kommer du använda dig av det som passar bäst för din stil

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Vad jag vet så kan du inte det på Wii versionen (än).

*grina*

aja hoppas dom fixar det med när dom släpper den fixade versionen utan mono ljud också då

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Kanske nämnts tidigare men orkar inte läsa alla tio sidor:
Funkar gitarren till GH3 även till GH2?
Funkar det åt andra hållet också, GH2-gitarr på GH3?

Mvh/ Simon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InTrance
Jaha, hur går jag tillväga då? Chippa mitt ps2? ngt mer?

Köp en konsoll med vettigt onlinestöd. Finns säkert någon möjlighet att plocka ut låtarna genom att ändra några filer på disken, inget jag känner till dock.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _simis_
Kanske nämnts tidigare men orkar inte läsa alla tio sidor:
Funkar gitarren till GH3 även till GH2?
Funkar det åt andra hållet också, GH2-gitarr på GH3?

Mvh/ Simon

Sistnämnda är det enda som funkar, vartjefall till 360.

Visa signatur

<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej. Jag tänkte mest på det sistnämnda, alltså GH2-gitarr till GH3 men inte för Xbox utan för Ps2.
Jag tycker det borde funka, någon som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Va? Har du testat? Jag har läst på flera ställen att Les Paulen från GH3 fungerar i GH3,GH2, och Rock Band utan problem...

till 360 såklart.

EDIT: Från den officiella FAQ'en:

"For Xbox 360, will the X-plorer wired controller work on GH3 and will the Les Paul wireless work on GH2?

The X-plorer will work perfectly fine w/GH3 on Xbox 360. The Les Paul wireless will have 100% compatibility with GH2."

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Inom 360:
Jag kan Försäkra er om att båda gurorna fungerar till båda spelen, har testat 3:ans till 2:an och 2:ans till 3:an, allt fungerar Perfekt
Punkt slut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Va? Har du testat? Jag har läst på flera ställen att Les Paulen från GH3 fungerar i GH3,GH2, och Rock Band utan problem...

till 360 såklart.

EDIT: Från den officiella FAQ'en:

"For Xbox 360, will the X-plorer wired controller work on GH3 and will the Les Paul wireless work on GH2?

The X-plorer will work perfectly fine w/GH3 on Xbox 360. The Les Paul wireless will have 100% compatibility with GH2."

/hulle.

Schyyst. Fick det aldrig att funka när jag testade för några veckor sedan, måste vart guran som vart skum.

Visa signatur

<Zaq> shot

Permalänk

Jag förstår inte hur jag ska slå morello trots att jag försöker spara attackers och använda alla på samma gång och hela skiten och ligger på gröna så får han ju hålla på en evighet på slutet och jag får death drain eller något

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Använd dom inte på samma gång, använd dom efter varandra. Då ska tre attacker (och du lär få nån under tiden du attackerar) räcka. Så länge det är nån amp overload eller whammy så bör han duka under.

Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk
Medlem

Det var så jag tog honom..men nu har jag kört fast på slayer-låten. kör medium o hänger inte alls med.

Permalänk
Hedersmedlem

Se till att du kastar dina attacker när han verkligen har noter också. Har råkat kasta helt effektlösa attacker ibland :/

Fick btw precis Who needs the power?-achievementet. Go me

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hovvan
Det var så jag tog honom..men nu har jag kört fast på slayer-låten. kör medium o hänger inte alls med.

Finns ett speciellt parti som är väldigt nytta o träna på tills man sätter det. Kommer inte ihåg vad det heter dock. Dyker upp 2 gånger i början och slutet. Sätter man det så kan man spamma sig fram så man överlever (Det i mitten är mest upprepande mönster)

Visa signatur