Kort och snabb fråga om grafikkort. tacksam för snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kort och snabb fråga om grafikkort. tacksam för snabbt svar

Tjabba jag ska precis köpa ett
Asus Extreme GeForce 8800GT

Har egentligen två frågor. vilken av dom här 2 alternativen ska man välja?
Asus Extreme GeForce 8800GT TOP 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express

Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express

samt om det är samma kort plats som mitt nuvarande
Nvidia 7500LE. Alltså kommer 8800GT lira med min burk o jag bara byter om korten.

Jag är lite färsk, därför jag frågar.
Men har fått sån suveränt bra hjälp förut.

Permalänk

Enklast är ju om du tar reda på vad ditt moderkort heter (förslagsvis med CPU-Z) och sedan söker upp dess specifikationer på internet och kollar om det är AGP eller PCI-Expressanslutning på det.

Eller så tar du reda på det genom att gå in i enhetshanteraren (högerklicka på den här datorn, egenskaper) och kolla på bildskärmskort (primär) På min står det tex Plats: PCI-slot 6 vilket i mitt fall är PCI-Express. Har du AGP så står det antagligen så istället.

sen drar säkerligen det nya kortet mer ström än ditt gamla, så det kan vara idé att se över om nätagget räcker till... kolla hemsidan för grafikkortstillverkaren för att se specs.

Hoppas det var till nån hjälp

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

om nu ditt 7500 kort sitter i en pci-e port kommer allt funka kanon och du kommer få ett astronomiskt lyft?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ