LG Viewty, problem med USB?

Permalänk

LG Viewty, problem med USB?

Installerade precis LG PC Suite (Programmet man får till för att redigera bilder, lägga in musik med etc.)
Kopplat in mobilen till min dator, klickar på musikhanteraren.
Då börjar den connecta till mobilen, men då efter cirkus 2 sekunder så står det "Avbruten" på mobilen och jag kan sen inte lägga in musik på mobilen.

Min fråga är då.. Har någon annan haft samma problem som jag?
Någon som vet om det går att göra något åt? eller får man helt enkelt prova på en annan dator och se om det är samma problem där?

Permalänk
Medlem

Har haft detta problem med min andra LG mobil.
Installera drivrutiner kan hjälpa..Men som många redan vet är LGs file managers ganska sööliga och instabila. Programet stannar hela tiden -.-
Skaffa en SD läsare instället. GÅR mycket snabbare!!=)

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Kolla så inget körs på telefonen i bakgrunden, telefonen måste vara helt "idle" när man ansluter. Körs något i bakgrunden eller man är inne i en meny så fungerar det inte att ansluta.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Har också en telefon från LG, men inte just den modellen du pratar om, men jag har stött på samma problem och löste det så här.

Valde "Anslutning" under inställningar, därefter "Flyttbar disk" . Slog in säkerhetskoden som är "0000", valde dataöverföring, väntade tills den började att jobba och pluggade sedan därefter in mobilen och datorn hittade den som en flyttbar disk.

Sedan var det bara att rulla igång. Hoppas det här kan vara till någon hjälp.

Permalänk

har kollat runt lite på mobilen i inställningar etc. hittar inget som får den att funka. funderar på att återställa skiten och se om det funkar