Permalänk
Medlem

Är du nöjd med din bärbara dator?

Tja!

Är du nöjd med din bärbara dator? fungerar den bra? inget krångel? Använder du den mer än din stationära? Är den tillräckligt snabb? LÄtt och smidig smidig?

Själv har jag en zepto 3215w, den billiga modellen med core2duo och bluetooth, kör allt utom el trådlöst. Helt underbar dator men hade velat ha mer kräm i den :> Spel skiter jag i men de e kul o spela ibland...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag är 100% nöjd med mina två XPS:D Använder inte ens stationära längre och vill inte göra det. Drar ju på lan varannan dag så känns gött att ha en laptop att spela på:P Dock är datorerna inte såpass lätta att man tar med dem till skolan, då tar jag min 14" HP. Funderar på en EEE pc också att ha till skolan och sånt.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Avstängd

Har en Acer 6252, 12" budget så det bara skriker om det. Men den är vad jag vill ha. Ett ypperligt komplement till mina stationära diton när jag inte är hemma.

Permalänk
Medlem

MacBook, har haft den i snart ett år, underbar dator. Ibland önskar man att man hade ett stekigare grafikkort så man kan spela lite, men det är mkt pengar extra för ibland :=

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

HP 6510b. Helt underbar dator :P..
Funkar skitbra, blir aldrig för varm, är tyst och känns otroligt bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Jag är 100% nöjd med mina två XPS:D Använder inte ens stationära längre och vill inte göra det. Drar ju på lan varannan dag så känns gött att ha en laptop att spela på:P Dock är datorerna inte såpass lätta att man tar med dem till skolan, då tar jag min 14" HP. Funderar på en EEE pc också att ha till skolan och sånt.

Varför två? Låter onödigt

Permalänk
Medlem

HP 6910p, grymt nöjd! Bra byggkvalité, magnesium legering på skärm och runt pekplatta. Bra batteritid. 4 timmar surf lite drygt och laddar på lite över 1 timma. Blåtand, fingeravtrycksläsare, ljus sensor för skärmen. Förutom pekplatta så har den även pekpinne, simkortsläsare för 3g, touchknappar för volym, blåtand/wifi mm. Vikten ligger runt 2KG och har en 14.1" skärm. Köpte den för lägre än halva priset vilket va en av de orsaker som motiverade köpet.

Jag hade tidigare en Acer Travelmate 4001WLMi och detta va ett grymt lyft i både kvalité, prestanda och batteritid.

Sen jag skaffade en bärbar så har tiden framför den stationära datorn blivit mycket mindre, dock när det ska spelas så används den stationära.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Asus g1s, bland dem bästa 15,4" som finns ute i sverige för tillfället. Enda nackdelen är att den är en ganska stor 15,4" Snygg design o dessutom HDMI som jag använder varje dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BaoBOmui
Asus g1s, bland dem bästa 15,4" som finns ute i sverige för tillfället. Enda nackdelen är att den är en ganska stor 15,4" Snygg design o dessutom HDMI som jag använder varje dag.

Om jag bara använder in 15,4" hemma med bra upplösningen utan att släpa runt med den, då måste de va väl ok?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Har också en Asus g1s, min första bärbara. Sjukt nöjd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johank82
Varför två? Låter onödigt

En två år gammal och en två veckor gammal:P Så två nya är det ju inte

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Zepto Znote 6625WD - skitnöjd, använder endast den. Fast om jag får en macbook air eller liknande i höst av skolan, säljer jag denna billigt o köper en stationär igen.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag har väl blivit lite smått fanatisk sen jag skaffade sin Macbook Pro. Särskilt när jag innan hade en asus som var likvärdig på pappret, men inte höll måttet alls

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Nja är väll lite si och så med min inspiron 1520, har varit en del strul med nätverkskortet men det verkar har lösta sig nu... Sen anser jag mej blivit lurad av dell när jag köpte den , det skulle ha varit gddr3 enligt hemsidan när jag köpte den men är/ har alltid varit gddr2...

Men annars är det en fin datorn, klarar vardagsuppgifter som musik, photoshop, film o.s.v bra, saknar dock hdmi, vilket vad jag förstår är efterfrågat av ganska många.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Skit nöjd

SONY VGN-AR51J

Intel Core 2 Duo T7250, 2GB RAM, 250GB HDD, Blu-ray disc enhet, nVidia G8400M GT 256MB eget, Wlan, Web kamera 1,3MP.

Fösta laptopen.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Har nu bara haft min XPS m1330 i en vecka, men än så länge är jag väldigt nöjd. 13" är alldeles lagom för mig, smidig och ganska lätt men samtidigt tillräckligt stor skärm för att man ska se vad man gör. Har även bra specs för priset iaf om man får bra rabatt ;).

Hade tidigare en HP dv6100, bra dator, men för klumpig och för dålig batteritid (1,5 h) för att jag skulle vara nöjd med den.

Permalänk

Jag är riktigt nöjd med min dell xps m1710, perfekt som lan burk och spel burk!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ

Hur mkt cash har du släng ut på dina datorer??

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
Jag är riktigt nöjd med min dell xps m1710, perfekt som lan burk och spel burk!
....
Hur mkt cash har du släng ut på dina datorer??

m170 fick jag som arv från min far. HP köpte ja billigt med studentrabatt. m1730 kostade 19k med massa rabatter

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med min dv9398eu.
Specs finns i signaturen nedan. Duger ju till lite enklare spel också.

För priset 5300 kr inkl moms går det inte att få något bättre

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit