Permalänk
Medlem

Hyra Bärbar Dator.

Hej! Jag var på Dreamhack i sommras (2007). Det var ju askul och jag gör det gärna igen, tog tåget dit med en kompis. Allt var ju liksom okej, förutom att jag var tvungen att ta med datorn och skärmen i en stor resväska. Mycket jobbigt att bära, speciellt när vi tappade bort oss på Stockholms Tågstation och var tvunga att springa runt där som dårar.
Jag är sugen på att åka dit nu igen, till sommarn dårå. Men det hade varit skönt att ha en bärbar dator, så jag tänkte. Kan man hyra en bra bärbar för ett hyffsat pris, i ca 4-5 dagar?
Tänkte att detta nog var det bästa stället att vända sig till.
Tar upp det här rätt tidigt men det är nog bäst att inte ta det i sista sekund.

Permalänk
Medlem

Tror inte att det finns nått ställe som hyr ut en dator i 4-5 dagar.
Eller överhuvudtaget. Thorn finns väl inte kvar längre? Där tror jag att det gick att hyra och lämna tillbaka om man inte ville ha den längre.

Permalänk
Medlem

Går det inte att hyra där på dreamhack nån dator?

Permalänk
Medlem

www.inrego.se

Inrego hyr ut datorer

Permalänk
Medlem

Han menar nog att han vill hyra av en som är där, som kanske har 2 datorer..

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Japp, hyra/låna laptop av privatperson är nog den enda lösningen. Helst av någon som ska dit också, men vem vågar lägga sin dyrbara laptop i en främlings armar? Jag skulle lätt ha lånat ut min laptop utan att tveka (i sign), men bara till någon jag känner och som har visat sig vara pålitlig. Men jag kommer aldrig att åka på DH summer för att det blir så obehagligt varmt där bland 7000 svettiga nördar med deras 7000 datorer som tuffar på.

Jag antar att du tänkte använda laptopen som primär dator?

Permalänk
Medlem

Ja, tänkte använda den som primär. Mest wow men lite cs oxå.
Tänkte alltså att hyra av något sorts företag eftersom att jag vill ha datorn innan jag åker till DH. Tänk om jag skulle åka till DH och sen när jag ska låna datorn av nån kille där så glömde han den hemma eller nått. Fan vad jobbigt det skulle bli, speciellt när jag bor långt uppe i norr!