Permalänk
Medlem

Alienware Area-51 m15x att köpa !

Hej som rubriken lyder så är det just den dator jag är intresserad av, jag ska sälja min stationära p.g.a att jag inte bor hemma längre och att jag vill ha med den överallt. Jag har letat på de flesta datorförsäljare men inte hittat någon liknande, men nu till det svåra jag hittar denna dator i USA men inte i närmare länder, jag menar på deras hemsida då alltså. Är det någon som vet när den kommer till sverige och om det finns någon annan sida som säljer här i sverige. jag tror jag kommer få ca 15 000 kr för min dator sen kan jag lägga ett par tusen till. för att få en bra konfig.

Tack på förhand <3

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte Aorus Master 6800xt - Gigabyte B550 Aorus Pro-P - 64Gb@3600Mhz - 980 PRO, 970 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Finns bara i USA än så länge, och kommer väl till England senare i år. Du får helt enkelt beställa från utlandet.
Tror inte det går köpa Alienware i Svensk butik.
OT:
Vad har du för monsterdator som du tror dej få 15K för begagnad?^ ^
För 15K bygger/köper man en ny dator och får bland det västa man kan tänkas vilja ha idag!

Permalänk
Avstängd

Blir nog sm föregående talare sa, från USA.

OffT: Han kanske har en fin skärm och en hel massa diskar och grejor?

Permalänk
Medlem

okej men hur gör jag för att beställa från usa, och blir inte det svindyrt med att skicka den ?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte Aorus Master 6800xt - Gigabyte B550 Aorus Pro-P - 64Gb@3600Mhz - 980 PRO, 970 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

dem skickar inte från usa till sverige. Är det verkligen kris kan du alltid titta på ebay

Permalänk
Inaktiv

finns företag som har postboxar som skickar till sverige från de postboxarna...

Permalänk
Avstängd

ring dit o fråga, dom kanske kan styra upp något iaf..

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem

Re: Alienware Area-51 m15x att köpa !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatrec
Hej som rubriken lyder så är det just den dator jag är intresserad av, jag ska sälja min stationära p.g.a att jag inte bor hemma längre och att jag vill ha med den överallt. Jag har letat på de flesta datorförsäljare men inte hittat någon liknande, men nu till det svåra jag hittar denna dator i USA men inte i närmare länder, jag menar på deras hemsida då alltså. Är det någon som vet när den kommer till sverige och om det finns någon annan sida som säljer här i sverige. jag tror jag kommer få ca 15 000 kr för min dator sen kan jag lägga ett par tusen till. för att få en bra konfig.

Tack på förhand <3

Vad är det för stationär du har om man får fråga?

Mvh
Team_AMD

Permalänk
Medlem

Moderkort: Asus Striker Extreme, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Minne: Corsair QUAD2X 6400C5DHX DDR2 4096MB CL5 ,Fyra matchande 1GB E.P.P DHX Dimm's

Processor :Intel Core 2 Quad Q6600 B3 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/fläkt

Hdd: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM *2

Nättagregat: Seasonic M12 600W, 120mm Fläkt,Modulära Kablar, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

Grafik kort : gain ward 8600gts 256 ddr3

jag har inte allt med eftersom jag inte hittade allt på komplett igen och är inte hemma för tillfället, men allt som räknats upp här är ca 12500 kr fattas saker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om jag ska vara ärlig skulle jag inte betala 10k för det där...speciellt inte begagnat...

Visa signatur

Corsair HX520W | GA-P35-DS4 | Q6600 G0 2.40GHz @ 3440MHz | 4GB OCZ Gold PC6400 @ 860MHz | PowerColor HD3870 | WD Caviar XL 500GB | Scythe Infinity |

Permalänk
Avstängd

Det där kommer du ha svårt att få 10k för :/

Permalänk

ja den lär du ju inte få 15 000:- för iaf, inte äns 10 000, runt 7000 skulle du nog kunna få

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

jag har ägt det i 4 månader så det är ju långt ifrån gammalt

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

det spelar ingen roll, du anar inte hur mycket värdet sjunker bara det att du har startat upp ett system en enda gång...

Permalänk
Medlem

Generellt så tror jag att du kan minst räkna med att du får dra bort halva inköpspriset på din stationära vid försäljning.
Byggde själv för ca 3 år sedan en stationär värsting för +30K fick ca 1 år senare 15K vid försäljning och det va jävligt bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatrec
jag har ägt det i 4 månader så det är ju långt ifrån gammalt

Du tänker helt fel, du tänker "men jag betalade". Kolla vad som finns ute och till vilka priser, du kommer att se att man kan få en grymt mycket bättre dator ny för 15 000:- än din halvdana burk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Du tänker helt fel, du tänker "men jag betalade". Kolla vad som finns ute och till vilka priser, du kommer att se att man kan få en grymt mycket bättre dator ny för 15 000:- än din halvdana burk.

Jag har tagit aktuella priser från komplett vrf ska mitt vara billigare än vad de tar, okej jag har använt mitt men det är så lite jag har ägt den i 4 månader men har varit i drift 2 månader pga jag inte använder den på vardagar, men om vi säger såhär skulle du köpa packetet från dell hade du väl lagt ut ca 17 000 kr för samma prestanda. och halvdan dator skulle jag inte säga det är byt ut graffekortet så klarar den alla spel ut på högsta grafik. jag har säkert överdrivet priset lite men jag har tagit betalt för det är jag som byggt datorn och inte köparen vill han ha billigare så får han köpa saker och bygga ihop själv.

men igentligen så behöver jag inte förklara detta här det är inte detta som är poängen till det hela vill ni tragga på mitt system så skapa gärna en annan länk om det, men har ni svar till mig om Alienware datorn så är jag glad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En likvärdig dator som alienware är www.rockdirect.co.uk där du betalar bara frakten och inga andra utgifter som tull.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

BTW, allt du skrev där uppe kostar 8 424:- inklusive moms nytt. . du har överskattar priset med 4076:- SEK .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
En likvärdig dator som alienware är www.rockdirect.co.uk där du betalar bara frakten och inga andra utgifter som tull.

dem ha grymma datorer, fast synd ingen 15" med ett 8700 eller 8800 kort i bara.