Permalänk
Medlem

Jag kan spela full HD med VGA kabeln på min PC-skärm med den äldre Premium maskinen (utan HDMI), och min skärm stödjer inte ens full-HD, så min skärm visar bara en del av den full-HD upplösningen.

Och det är inte många som kan se skillnaden mellan 720P och 1080P. Själv ser jag ingen astronomisk skillnad när jag satt på ungdomsgårdens Xbox 360 och växlade på upplösning på deras full-HD plasma mellan 720P och 1080P.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Alla varianter av konsollen stöder 1080p, säger någon nått annat så ljuger dom.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Ok tack för svaren. Blir att inhandla en premium-konsoll snart då.

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag kan spela full HD med VGA kabeln på min PC-skärm med den äldre Premium maskinen (utan HDMI), och min skärm stödjer inte ens full-HD, så min skärm visar bara en del av den full-HD upplösningen.

Och det är inte många som kan se skillnaden mellan 720P och 1080P. Själv ser jag ingen astronomisk skillnad när jag satt på ungdomsgårdens Xbox 360 och växlade på upplösning på deras full-HD plasma mellan 720P och 1080P.

Man ser igentligen ingen vidare skillnad så länge man inte har en 40"+ Tv och sitter innom 1 meter avstånd.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Någon som köpt devel may cry 4 än?
om ja, Är spelet så bra som många anger?
mvh DRjens

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Yes, det är riktigt grymt!

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur jag ska göra för att byta server i t ex COD4? Som det ser ut när jag kommer ut på "nätet" och Xboxen scannar efter server så får jag bara fram ett alternativ utan att kunna växla till nästa. Hur gör man för att dels hoppa vidare till nytt alternativ och hur gör man för att komma in på svenska servrar smidigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lutten
Jag undrar hur jag ska göra för att byta server i t ex COD4? Som det ser ut när jag kommer ut på "nätet" och Xboxen scannar efter server så får jag bara fram ett alternativ utan att kunna växla till nästa. Hur gör man för att dels hoppa vidare till nytt alternativ och hur gör man för att komma in på svenska servrar smidigt?

Du kan inte "välja" server, utan får ta den som tilldelas dig, är jag rädd.
De går ju dock efter regionen du valt på din Xbox (oftast EU och UK), och hoppar sen in i servern som ger dig en bra ping.

Om du vill byta får du helt enkelt hoppa ur servern du är ansluten till, och scanna igen.

Om du vill spela med andra svenskar så är de nog lättast att lägga till ett gäng t ex. här på forumet under dina "Friends" och sen invite:a dem till spel.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag tackar för snabbt svar. Förstår inte varför Microsoft väljer det upplägget i stället för att kunna välja server precis som vid PC-spelande över nätet. Jag hoppas att ni, om jag addar er till min lista, kommer ha kul när ni slaktar mig framöver. Jag har litet svårt att känna mig lika bekväm med handkontroll jämfört med tgb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
På tal om kvalite. Min launch xbox pajjade nyss. aja, får nöja mig med att den har hållt så här länge iaf.

Gick ju relativt fort för MS att repparera boxen. Skickade in den i Torsdags(7/2) och den är redan påväg hem till mig.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Bestämde mig för att ta steget in i framtiden nu i helgen då jag skaffade en HDTV, ingen värstingvariant precis men den duger, en Samsung 32".

Då jag spelat 360 på en 22" datorskärm innan med en upplösning på 1680x1050 var jag nyfiken på hur det skulle bli att spela på en riktig tv med en lägre upplösning på 1360x768 (närmare xboxens native upplösning).
Stoppade i komponent kabeln och blev rejält besviken, bilden var mörk och kantig med dåliga färger... tänkte: ska det verkligen vara så här? - Kopplade sedan in den kabel jag kört till skärmen, en vga, och ojoj vilken skillnad! nu kunde jag ju dessutom ställa in upplösningen till tvns, det var som natt och dag nästan, vga kabeln slog komponent med hästlängder i både ljus kvalitet.

Nu till min fråga: Kan jag få ännu bättre bild (och ljud) med en HDMI kabel eller blir det samma som VGA kabeln?
Jag går nämligen i tankarna att skaffa en Elite (just nu äger jag den första versionen som låter en hel del och som inte har hdmi).

Permalänk
Medlem

Komponent och VGA är mer eller mindre samma sak, båda skickar samma analoga signaler. HDMI skickar digitalt så det är igentligen den enda kabeln du kommer se skillnad på dock är skillnaderna så markanta att man oftast inte lägger märkte till det. Enda som kan orsaka kvalite förlust är just TV'n, Min T.ex. stödjer inte VGA något vidare och får skitkass bild igenom det.

Största frågan är, har du ställt in HD på din component kabel, samt kalibrerat tv'n för rätt färg/ljus. Tro mig ingen HDTV du får tag på har någorlunda rätt. Min hade pastel fräger med grymt för kraftigt ljus som standard T.ex.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Samma här underbird.. Körde med komponentkabeln de första veckorna och tyckte det va fint.. Sen bytade jag till vgakabeln, ENORM skillnad. Mycket klarare bild, varje pixel är precis på rätt plats osv

Komponent och VGA är inte alls samma sak. Även om dom båda skickar analoga signaler är det stor skillnad. T.ex. en gammal antennsladd och en scartsladd till tvn skickar också analoga signaler, dock är det enorm skillnad

Lutten det har inget med microsoft att göra, men det är ju "poppis" att hata microsoft så alla klagar ju på dom ändå
Det är spelutvecklarna själva som valt att ha auto-matchmaking.
I andra spel, t.ex. Forza 2 eller det nysläppta Frontlines demot, kan man välja i en lista precis som på PC.
Det beror helt på vad utvecklarna valt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Enda skillnaden jag vet mellan komponentkabeln och vga kabeln är att dvd'n kan skala upp till 1080p med vga, med komponent kommer du inte upp i mer än 1080i.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Enda skillnaden jag vet mellan komponentkabeln och vga kabeln är att dvd'n kan skala upp till 1080p med vga, med komponent kommer du inte upp i mer än 1080i.

Alltså, att komponent inte kan skala upp DVD playback till 1080P?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

tjena tar tillbaka det jag sa om devil may cray demot ok erkänner att jag tyckte inte det var så kul men det var ju trots allt ett demo och jag gav nog inte det en riktig chans hmm.

I alla fall blev riktig sugen på spelet nu mycket eftersom de filmsnuttar man fått se på spelet ser häftigt ut.

Ifall det finns någon som köpt detta spel så ange gärna när ni testat det ifall ni anser det köp värt

nopp måste jag passa bussen
ha det gott mvh NERO heheh

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Visa signatur

p3 Coppermine @ 999 Mhz | ATi 700 | 256 SDRAM @ 133Mhz CAS3 | 40 Gb | 17" CRT |

AMD Sempron 3000+ | 6600GT | 1024 ddr @ 200Mhz | 750 Gb | 21" CRT |

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på Blu-ray?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Vad är det för fel på Blu-ray?

DRM, Regionskodningar, olika standarder för spelare (Bonus View, BD Live etc) samt att standarden inte är helt fastspikad. Kul att man måste koppla upp spelaren till nätet bara för att kunna se en ny film tex. Sådana grejer som gör att man fortfarande sneglar lite snett åt formatet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Största felet enligt mig är enbart Regions låset... Hade hoppats på att denna eran hade passerat detta, men nejdå. (Förutom HD-DVD) men de förlorade slaget som sagt va.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

En dålig DRM-lösning på Blu Ray kommer ju innebära massa skit.

Visa signatur

p3 Coppermine @ 999 Mhz | ATi 700 | 256 SDRAM @ 133Mhz CAS3 | 40 Gb | 17" CRT |

AMD Sempron 3000+ | 6600GT | 1024 ddr @ 200Mhz | 750 Gb | 21" CRT |

Permalänk
Medlem

Har köpt Devil may cry 4 har typ kört 3 uppdrag anser det riktigt grymt riktigt kul o filmfrekvenserna ser riktig snygga ut
Helt klart en bra inköp är helnöjd

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Kul att man måste koppla upp spelaren till nätet bara för att kunna se en ny film tex. Sådana grejer som gör att man fortfarande sneglar lite snett åt formatet.

nej. BluRay har inte ens nätåtkomst som krav.

(du måste tänka på HD DOA eller nått annat format)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathen
En dålig DRM-lösning på Blu Ray kommer ju innebära massa skit.

och en dålig DRM-lösning på HD DVD kanske innebar att ett format inte fick ett skit till slut, fundera på det.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

och en dålig DRM-lösning på HD DVD kanske innebar att ett format inte fick ett skit till slut, fundera på det.

Sant, men med HD-DVD ute ur bilden så kan Sony leva loppan. Deras rootkits på CD skivor 2005 var ju jätte kul.......

Visa signatur

p3 Coppermine @ 999 Mhz | ATi 700 | 256 SDRAM @ 133Mhz CAS3 | 40 Gb | 17" CRT |

AMD Sempron 3000+ | 6600GT | 1024 ddr @ 200Mhz | 750 Gb | 21" CRT |

Permalänk
Medlem

Meh, det är trist att HD-DVD dog. Men nu har man nästa krig att se fram emot.

http://blog.seattlepi.nwsource.com/digitaljoystick/archives/1...

Citat:

"On to HD-DVD v Blu-ray. MS opposed Blue Ray because Sony supported it, plain and simple. I was in the room when the decision was made. But they hedged their bets by making the Media player a plug in. They could very quickly have a Blue Ray external plug in just like the HD, if Sony will cooperate."

"Therein lays the rub. MS, one of the worst co's to get info out of to make products compatible, needs Sony to help a competitor do just that - compete with a compatible product that depends on the competitor's intellectual protocol. Sony knows that they cannot justify charging MS a fee that is larger than any other customer. Sony wants to make Blu-Ray ubiquitous so they have shaved down fees as much as possible. So MS must get the same deal as everyone else."

Eftersom MS inte behöver chansa längre så kan man hoppas att dom bygger in Blu-ray spelare i nästa version av 360. Och voila så förlorar PS3 en av sina fördelar.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nej. BluRay har inte ens nätåtkomst som krav.

(du måste tänka på HD DOA eller nått annat format)

Tänkte mer på att man måste uppdatera mjukvaran i spelaren för att den skall läsa skivor utav nyare profiler.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Hejhej, har någon fråga här :

1. Jag har hört att ifall man köper en xbox 360 konsoll idag så har det där Ljudet från fläkten minskat rejält och att dem har tagit väck "Red rings of death"
2. Kan man flasha utan att få red rings of death då? (Ska dock inte spela LIVE isf!!)
3. Vilket ska jag köpa, Xbox Arcade eller Xbox Premium, vad är skillnaden???

ty

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av madshit
Hejhej, har någon fråga här :

1. Jag har hört att ifall man köper en xbox 360 konsoll idag så har det där Ljudet från fläkten minskat rejält och att dem har tagit väck "Red rings of death"
2. Kan man flasha utan att få red rings of death då? (Ska dock inte spela LIVE isf!!)
3. Vilket ska jag köpa, Xbox Arcade eller Xbox Premium, vad är skillnaden???

ty

1. Att ljudet minskat kan jag intyga, men att man inte ska kunna få RoD vet jag inte, en xbox360 som är superuppgraderad kan ju gåsönder lika väll som vad som helst
2. Flasha ska väll inte vara något som framkallar RoD, polaren har inte märkt något iaf, haft sin flashad sen 5 mån tillbaka.
3. Arcade har inte hårddisk, eller trådlös handkontroll.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Weee ÄNTLIEGN är det här, det jag väntat för länge på.

XNA spel till Xbox 360 för de som tja inte äger 99$ kittet och fått kälkod av andra.

I vilket flal som hellst, Dishwasher är ute gratis i 17 dagar. För er som inte vet vad Dishwasher är
http://www.youtube.com/watch?v=im8pSPeUorY&feature=related

I alla fall vill ni spela dessa spel gör detta:
Gå till alla FIler på Xbox marketplace, gå länst ner XNA.... tanka ner XNA Game Launcher
Sedan gå till dina arkad lir, tabba till XNA Creator Club, tabben samt tryck sedan på Y.

Nu får ni upp en market place lista med grafis XNA lir. Inte så många att välja på och de flästa är riktigt sunkiga men ganska intresant endå.

I vilket fall, TANKA DISHWASHER NU!

Mer eller mindre den bästa nyheten som har hänt för alla spelutvecklare som vellat utveckla spel till konsol och äger inte över 10k för Wii devkit eller över 100k för PS3.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.