Permalänk
Medlem

Tips: PuTTY Tray

Av ren slump när jag surfade på nätet hittade jag PuTTY Tray, en modifierad version av Putty som innehåller en del förbättringar.

Säkert fler än jag som sitter i putty flera timmar om dagen, och möjligheten att kunna ändra transparans och klicka på länkar direkt i mina irssi sessions är värt nog att byta ssh-klient. Portability är också bra om man som jag gillar att ha Putty på USB-minnet.

Features * New default icon * Minimizing to the system tray (on CTRL + minimize, always or directly on startup) * (Tray) icon customizable * Blinks tray icon when a bell signal is received * Configurable window transparency * URL hyperlinking * Portability: optionally stores session configuration in files (for example: on a USB drive) like portaPuTTY * Easy access to the 'always on top' setting (in the system menu) * Reconnects when your PC wakes up from stand-by * Attempts to reconnect when the connection fails

Länk: http://www.xs4all.nl/~whaa/putty/

Permalänk
Medlem

Låter bra, använder putty varje dag :). Men vad sägs om en länk för oss lata?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Låter bra, använder putty varje dag :). Men vad sägs om en länk för oss lata?

hehe kom precis på det, smart av mig att glömma länken

Permalänk

Woha , kalasbra!

Saknat funktionen att minimera till tray mest av allt!

Permalänk
Medlem

Såg intressant ut, Tackar

Permalänk
Medlem

PuTTY Tray är najs, använder det alltid istället för PuTTY om jag är tvungen att sitta på en Wintendo-burk.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, klart trevligt!

Permalänk
Medlem

Ska nån gå in i Windowsforumet o tipsa om nåt *nix program också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaroze
Ska nån gå in i Windowsforumet o tipsa om nåt *nix program också?

Putty är ju ett program som är klart inriktat mot folk som kör *nix eller andra med remote CLI och bör ju därför ha större intresse i *NIX än i Windows iallafall.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaroze
Ska nån gå in i Windowsforumet o tipsa om nåt *nix program också?

Tanken föll mig som du säger att först lägga tråden i Windowsforumet.
Men som bogg precis säger tror jag flesta som tar del av tipset finns här på *nix forumet. Vem behöver använda Putty om man ändå inte har någon dator som kör *nix också.

Men om någon moderator anser att tråden är felplacerad får den gärna flyttas.

Permalänk
Medlem

Gick över till puttytray för något år senn, mycket skönare och kraftfullare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Kör os X, men putty kan vara nice att ha dom gångerna jag tvingas köra windows. ^

Permalänk
Medlem

I like. Schysst.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Tanken föll mig som du säger att först lägga tråden i Windowsforumet.
Men som bogg precis säger tror jag flesta som tar del av tipset finns här på *nix forumet. Vem behöver använda Putty om man ändå inte har någon dator som kör *nix också.

Men om någon moderator anser att tråden är felplacerad får den gärna flyttas.

Tycker den ligger bra här.

Citat:

I och med förändringarna vill vi förtydliga att det viktigaste skälet till vilken forumdel man ska väljer att skapa en tråd i ska vara att man tror sig få bäst hjälp där. Detta betyder att man inte behöver hålla benhårt på var en tråd rent formellt hör hemma. Exempelvis kan man tycka att en tråd om bra spel för operativsystemet FreeBSD borde höra hemma i Spel, men faktum är att de medlemmar som känner till mest om ämnet troligen håller till i Unix och övriga operativsystem. Därför är det lämpligast att placera tråden där.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200