Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Mina d-jays försvann på Posten på deras andra tur för utbyte. Nu är man bitter och tänker att om de hållt bättre hade jag haft dem kvar

Edit: Ska kanske tillägga att jag snålade och skickade vanligt brev.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

"(Very good - 8 out of 10)

Update, Oct 29th 2007
We have received several reports about these earphones fom Jays, and apparently they stop working (really bad sound / lost sound) after 6 months - 12 months. I have contacted Jays about this to get an official statement but they haven’t responded to this. At the moment I would recommend staying away from the Jays d-jays."
- http://gadgets.fosfor.se/jays-d-jays-earphones-review/

Skitsnack eller?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
"(Very good - 8 out of 10)

Update, Oct 29th 2007
We have received several reports about these earphones fom Jays, and apparently they stop working (really bad sound / lost sound) after 6 months - 12 months. I have contacted Jays about this to get an official statement but they haven’t responded to this. At the moment I would recommend staying away from the Jays d-jays."
- http://gadgets.fosfor.se/jays-d-jays-earphones-review/

Skitsnack eller?

Det problemet är justerat på allt vi säljer idag. Försökte komma i kontakt med skribenten då de hävdar att de försökt kontakta oss. Med tanke på att jag besvarar 100% av alla mail inom 1-2 dagar så vet jag inte hur han försökt kontakta oss.

Permalänk

Det kan jag också intyga att det är åtgärdat. Även om det var lite problem innan så fick man nya innom ett par dagar ändå

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa j-jays om man har ep630?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Mina d-jays försvann på Posten på deras andra tur för utbyte. Nu är man bitter och tänker att om de hållt bättre hade jag haft dem kvar

Edit: Ska kanske tillägga att jag snålade och skickade vanligt brev.

Mina hörlurar försvann oxå på posten!!! dock skickade jag dem i den förpackningen jag fick av företaget. Mailade dem och frågade om dom hade fått in dem efter 2 veckor från det att jag skickade in dem men så svarade de på Jays att de inte hade mottagit några hörlurar alls! Men de har skickat nya nu dock tog det lite tid, det beror nog slarveriet hos posten.

Kan det va så att folk stjäl dem? Who knows...

EDIT: såg nu att de kommit på posten så nu ska jag knalla ner till ICA och hämta ut dem

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Sådär, nu har jag precis kommit hem från ICA med lurarna.

Det låter rätt bra, men jag tror jag kan få det att låta lite bättre.
Så jag undrar vad ni kör för equalizer inställningar till den?.

Jag har en iRiver Clix2 och kör just nu EQ'n på "Rock", men tänkte kolla om någon av er har en bra "setup" för dessa lurar.
Det finns även SRS WOW HD-inställning på Clix2'an, men jag vet inte vad man ska ställa in.

Hjälp

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Jag köpte mitt par när de var helt nya. Har i ärlighetens namn inte använt dem så mycket som jag hade tänkt. Tycker de är obekväma och blir öm i hörselgångarna rätt snabbt. Kan inte lyssna i mer än 1h utan att det börjar värka (minsta storleken). Har testat med alla, men det är väl bara mina öron som inte lämpar sig för in-ear.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Jag köpte mitt par när de var helt nya. Har i ärlighetens namn inte använt dem så mycket som jag hade tänkt. Tycker de är obekväma och blir öm i hörselgångarna rätt snabbt. Kan inte lyssna i mer än 1h utan att det börjar värka (minsta storleken). Har testat med alla, men det är väl bara mina öron som inte lämpar sig för in-ear.

Testat våra XXS sleeves med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Testat våra XXS sleeves med?

De som man kan köpa utöver de som följer med? I så fall nej. Kanske får testa dem i så fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Sådär, nu har jag precis kommit hem från ICA med lurarna.

Det låter rätt bra, men jag tror jag kan få det att låta lite bättre.
Så jag undrar vad ni kör för equalizer inställningar till den?.

Jag har en iRiver Clix2 och kör just nu EQ'n på "Rock", men tänkte kolla om någon av er har en bra "setup" för dessa lurar.
Det finns även SRS WOW HD-inställning på Clix2'an, men jag vet inte vad man ska ställa in.

Hjälp

Jag föredrar ett ganska "naturligt" ljud så allt jag gjort med EQ'n är att höja basen (50Hz) ett eller två steg. Annars finns det lite olika EQ inställningar på http://www.clixhere.net/clix-2nd-generation/326-post-all-your... men jag tror inte någon där kör d-jays. Lite info om SRS WOW HD: http://reviews.cnet.com/4531-10921_7-6384149.html som jag själv tycker låter lite väl "artificiellt" med ett par bra hörlurar (t.ex. d-jays), men jag rekommenderar att du själv testar dig fram till det du själv tycker låter bäst.

Fick mina d-jays i förrgår och är än så länge väldigt nöjd och det blev bara bättre efter lite inbränning (heter det så på svenska? ). Jag saknar dock som sagt lite bas men det gick lätt att ordna i EQ'n vilket jag tycker lurarna svarar riktigt bra på. Jämför man med mina gamla Shure e2c föredrar jag absolut d-jays ljud för att inte tala om passform och design.

Permalänk
Medlem

Om jag rör sladden till mina j-JAYS hörs detta otroligt bra, tyvärr. Detta händer även om man går/springer. Händer samma sak med d-JAYS? Eller använder jag mina j-JAYS fel?

Permalänk
Medlem

Jag har ägt dessa lurar (d-JAYS) i nästan en och en halv vecka nu, och JAYS har verkligen lyckats med världens största irritationsmoment - sladden. Antingen är den för alldeles för kort, eller så hänger den nere vid knäna när spelaren ligger i byxfickan. Jag har provat att bunta ihop sladden med hårband, gummisnoddar och buntband, men det fungerar inte riktigt. Å andra sidan - vilka j*vla lurar! De spelar skiten ur tidigare toppmodeller från JVC, Pioneer, Philips, Sennheiser, Panasonic m.fl, så nu är jag verkligen kluven. Ska man utnyttja erbjudandet om öppet köp på 14 dagar på grund av en sådan sak? Sladdlängden är sjukt obekväm och irriterande.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Jag har ägt dessa lurar (d-JAYS) i nästan en och en halv vecka nu, och JAYS har verkligen lyckats med världens största irritationsmoment - sladden. Antingen är den för alldeles för kort, eller så hänger den nere vid knäna när spelaren ligger i byxfickan. Jag har provat att bunta ihop sladden med hårband, gummisnoddar och buntband, men det fungerar inte riktigt. Å andra sidan - vilka j*vla lurar! De spelar skiten ur tidigare toppmodeller från JVC, Pioneer, Philips, Sennheiser, Panasonic m.fl, så nu är jag verkligen kluven. Ska man utnyttja erbjudandet om öppet köp på 14 dagar på grund av en sådan sak? Sladdlängden är sjukt obekväm och irriterande.

Hur har du sladden ? Om du har den bakom örat/längs ryggen så tycker jag det funkar bra med längden på sladden. Prova det om du inte gjort det.

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Jag har ägt dessa lurar (d-JAYS) i nästan en och en halv vecka nu, och JAYS har verkligen lyckats med världens största irritationsmoment - sladden. Antingen är den för alldeles för kort, eller så hänger den nere vid knäna när spelaren ligger i byxfickan. Jag har provat att bunta ihop sladden med hårband, gummisnoddar och buntband, men det fungerar inte riktigt. Å andra sidan - vilka j*vla lurar! De spelar skiten ur tidigare toppmodeller från JVC, Pioneer, Philips, Sennheiser, Panasonic m.fl, så nu är jag verkligen kluven. Ska man utnyttja erbjudandet om öppet köp på 14 dagar på grund av en sådan sak? Sladdlängden är sjukt obekväm och irriterande.

Men åt andra sidan så kommer du inte att kunna använda andra hörlurar nu när du vant dig vid ljudet, de kommer att låta för dåligt. Du kommer att vänja dig vid sladden, dessutom det är väl ljudet som räknas ?

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Jag har verkligen försökt vänja mig vid den långa sladden, men det går verkligen inte. När sladden nyss fastnade i dörrhandtaget och lurarna flög ut ur öronen fick jag nog. Jag lämnar tillbaka dem imorgon eftersom det är sista dagen för 14-dagars öppet köp, då lurarna inhandlades 2008-03-04. Synd att en så fantastisk produkt i övrigt ska förstöras av en så otroligt onödigt lång förlängningssladd.

Edit: Är det någon som vet om JAYS har några som helst planer på att lansera en 60cm förlängningssladd? Jag vill verkligen inte lämna tillbaka dem.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Jag har verkligen försökt vänja mig vid den långa sladden, men det går verkligen inte. När sladden nyss fastnade i dörrhandtaget och lurarna flög ut ur öronen fick jag nog. Jag lämnar tillbaka dem imorgon eftersom det är sista dagen för 14-dagars öppet köp, då lurarna inhandlades 2008-03-04. Synd att en så fantastisk produkt i övrigt ska förstöras av en så otroligt onödigt lång förlängningssladd.

Edit: Är det någon som vet om JAYS har några som helst planer på att lansera en 60cm förlängningssladd? Jag vill verkligen inte lämna tillbaka dem.

Ärligt, jag har haft d-jays, j-jays och q-jays och har aldrig kännt av något problem med att sladden är för lång. Pula ner överflödet i fickan, ha sladden innan för tröjan och pula ner överflödet i fickan.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Det gick tyvärr inget vidare när jag besökte Webhallen idag. De vägrade ta emot hörlurarna trots att 14-dagars ångerrätt/öppet köp även gäller vid bruten förpackning, och det står klart och tydligt hos tillverkarens webbsida vid produktinformationen - [b]d-JAYS säljs med 2 års garanti och 14 dagars ångerrätt och öppet köp. Öppet köp gäller även bruten förpackning då vi vill att du ska vara 100% nöjd med ditt köp. Produkten ska givetvis vara fri från skador vid användning av öppet köp.[/b]

Förslag på åtgärder?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Det gick tyvärr inget vidare när jag besökte Webhallen idag. De vägrade ta emot hörlurarna trots att 14-dagars ångerrätt/öppet köp även gäller vid bruten förpackning, och det står klart och tydligt hos tillverkarens webbsida vid produktinformationen - [b]d-JAYS säljs med 2 års garanti och 14 dagars ångerrätt och öppet köp. Öppet köp gäller även bruten förpackning då vi vill att du ska vara 100% nöjd med ditt köp. Produkten ska givetvis vara fri från skador vid användning av öppet köp.[/b]

Förslag på åtgärder?

Den garantin gäller endast om du köper ifrån jays hemmsida. Så det är bara att njuta av ljudet och ha sladden innanför tröja..;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Den garantin gäller endast om du köper ifrån jays hemmsida. Så det är bara att njuta av ljudet och ha sladden innanför tröja..;)

Men var f*n står det någonstans?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Men var f*n står det någonstans?

Peter Cedmer har skrivit det här i den här tråden flera gånger. Sen stod detta någon stans hos webhallen? För det var där du köpte dem och nämner inte webhallen någon ting om det så kan du kontakta jays och se i fall de vill ta emot dem.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Peter Cedmer har skrivit det här i den här tråden flera gånger. Sen stod detta någon stans hos webhallen? För det var där du köpte dem och nämner inte webhallen någon ting om det så kan du kontakta jays och se i fall de vill ta emot dem.

Ärligt talat - Borde inte detta stå i produktinformationen, där resten av informationen om ångerrätt/öppet köp, på tillverkarens webbsida? Snacka om vilseledande marknadsföring mot alla de som inte har läst igenom hela tråden, inklusive mig själv.

Edit: Jag har försökt nå supporten via telefon i över 2 timmar nu, men ingen hjälp därifrån heller. Ska jag ge upp eller?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Ärligt talat - Borde inte detta stå i produktinformationen, där resten av informationen om ångerrätt/öppet köp, på tillverkarens webbsida? Snacka om vilseledande marknadsföring mot alla de som inte har läst igenom hela tråden, inklusive mig själv.

Edit: Jag har försökt nå supporten via telefon i över 2 timmar nu, men ingen hjälp därifrån heller. Ska jag ge upp eller?

Humm, om det står på tillverkarens hemsida och deras webshop så gäller det såklart deras sida och deras webshop, inte alla andra återförsäljare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Humm, om det står på tillverkarens hemsida och deras webshop så gäller det såklart deras sida och deras webshop, inte alla andra återförsäljare.

Jag förstår det nu, men eftersom jag tidigare inte visste att deras hemsida även var en webbshop, så trodde jag att ångerrätten/öppet köp gällde även deras återförsäljare, vilket inte står så tydligt i information, exempelvis "detta gäller endast vid köp från www.jays.se" eller någonting liknande. Jaja, det är väl bara inse att man lyckats köpa en dammsamlare för nästan 700:-.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Jag förstår det nu, men eftersom jag tidigare inte visste att deras hemsida även var en webbshop, så trodde jag att ångerrätten/öppet köp gällde även deras återförsäljare, vilket inte står så tydligt i information, exempelvis "detta gäller endast vid köp från www.jays.se" eller någonting liknande. Jaja, det är väl bara inse att man lyckats köpa en dammsamlare för nästan 700:-.

Köp en kortare förlängningskabel ifrån någon annan, eller gör en egen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Köp en kortare förlängningskabel ifrån någon annan, eller gör en egen?

Jag har fått hjälp av Peter hos JAYS, och det ska nog kunna lösa sig i alla fall, så det är bara för mig att ställa mig i kön bland alla som lovordar deras support. Den är verkligen helt fantastisk.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Jag har fått hjälp av Peter hos JAYS, och det ska nog kunna lösa sig i alla fall, så det är bara för mig att ställa mig i kön bland alla som lovordar deras support. Den är verkligen helt fantastisk.

Skoj att höra

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden nu men, hur står sig j-JAYS mot Shure e2c?
Är ute efter rent och klart ljud, basen är mindre viktig
Mina e2c helt slut och glappiga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo
Har inte läst hela tråden nu men, hur står sig j-JAYS mot Shure e2c?
Är ute efter rent och klart ljud, basen är mindre viktig
Mina e2c helt slut och glappiga.

Shure e2c smiskar j-jaysen på alla punkter enligt mig. Shure e2c är mer lik d-jays än j-jays. Så det finns risk för besvikelse om du är van med dina shure lurar och köper j-jays.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Shure e2c smiskar j-jaysen på alla punkter enligt mig. Shure e2c är mer lik d-jays än j-jays. Så det finns risk för besvikelse om du är van med dina shure lurar och köper j-jays.

Ok, då får jag nog lägga på en 500-hundring isf och skaffa d-jays
Tack för hjälpen!