Nu kan du låsa upp din iPhone för alla operatörer! Försäljning startad!

Permalänk
Medlem

puh! Hade precis lött om mina hörlurar, så slutade min mick-knapp funka. Kan ju säga att pulsen höjdes där.

Älskar verkligen mick/mick-knappen, sjukt jävla gött att ha den.

Permalänk
Medlem

ar pa resande fot nu och ska forbi kuala lumpur innan jag flyger hem. Har sett iphones lite har o var i asien o nar jag nyligen uppdaterat mig om att man kan lasa upp dom vart jag genast grymt sugen.
Tankte bara om det ar nagon vasentlig skillnad pa en asienkopt lur och en amerikansk? eller ar det i stort sett samma sak?
kanske storre risk att fa en tidigare version om man koper av en handlare i malaysia an via applestore.

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timpaw
ar pa resande fot nu och ska forbi kuala lumpur innan jag flyger hem. Har sett iphones lite har o var i asien o nar jag nyligen uppdaterat mig om att man kan lasa upp dom vart jag genast grymt sugen.
Tankte bara om det ar nagon vasentlig skillnad pa en asienkopt lur och en amerikansk? eller ar det i stort sett samma sak?
kanske storre risk att fa en tidigare version om man koper av en handlare i malaysia an via applestore.

Same shit över allt men försök att hitta en telefon tillverkad tidigare än vecka 44 med gammla firmware de går nämnligen att låsa upp och ringa med i daxläget.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Om man inhandlar en iphone som sedan visar sig ha 1.1.2, går det då att när 1.1.3 släpps uppdatera till den versionen och cracka då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
puh! Hade precis lött om mina hörlurar, så slutade min mick-knapp funka. Kan ju säga att pulsen höjdes där.

Älskar verkligen mick/mick-knappen, sjukt jävla gött att ha den.

Lödde du fast Koss Sparkplug eller? Kan man ta loss dom svarta kuddarna? Det är ganska jobbigt tycker jag.. och så blir dom alldeles sunkiga. Finns de inga in-ear liknande sådana?

Permalänk
Medlem

Mina V-moda Vibe Duo från USA är påväg nu iaf, de är i bromma, bör anlända idag eller på måndag Kommer med en mini-recension då

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Gott! vad har du fått betala för dem? köpte du dem från deras hemsida?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Hur gör man för att få iTunes att förstå att några filer man har är talböcker?

tror man i itunes, kan välja att visa info, så kan man där klicka i att man vill att den ska komma ihåg vart man slutade på filen. kommer inte ihåg om det var nå mer man behövde göra dock.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Fick ett litet ryck och bjöd på en iPhone 1.1.1 på eBay. Får se om jag kammar hem den och blir en i gänget i denna tråd.
Edit: Fan då! Nån jävel som satt där och bjöd över nån sekund innan auktionen tog slut.

aha, han snipade den, man kan via vissa sidor/företag lägga in de ebay auktioner amn vill bjuda på, så lägger den ens max bud t.ex. 7 sek innan auktionen stänger, så att andra, i detta fall du, inte ska hinna bjuda över.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Gott! vad har du fått betala för dem? köpte du dem från deras hemsida?

tror de gick på 105 dollar med frakt, så runt 680 kr. Köpte från deras egna webshop ja. Fick dem idag med UPS, bud hem till dörren, otroligt bra med tanke på att frakten kostade 5 dollar eller så. Åkte med UPS hela vägen och gick att spåra.

Första jag märkte när jag lyssnade var, WOW. Otroligt klart ljud, balansen mellan basen och allt annat är perfekt för min smak. Lyssnar på allt möjligt, allt från maria mena/mika till RnB såsom Akon, 50 cent. Lyssnar även på rockigare som Linkin Park. Kör dem utan EQ i min iPhone och det låter super! Dock blir man besviken på hur vissa låtar i 128 kbit är rippade, ibland kan man höra att kvalitén inte är den bästa på vissa rippar. Har jag aldrig kunnat göra förut med några in-ear lurar.

De sitter sjukt bra i öronen och känns säkra, jag bytte direkt från small till medium storleken på plupparna, och nu sitter de säkert och bra, perfect fit. Man får med både svarta och vitaktigt genomskinliga pluppar, samt ett läderfodral.

Kan säga att jag är riktigt nöjd med dessa, skulle utan problem kunnat betala 1000 kr för dem som de kostar på de få ställen om har dem i Sverige. Dock hade de inte den färgen i Sverige, jag valde de nya röda, riktigt fina faktiskt.

Något som dock slog mig var hur små de egentligen är, jag hade tänkt mig Koss the Plug storlek, men de är mycket mindre. Själva hörluren är inte större än pluppen som sitter på man har i örat, och det är en vanlig plastplupp som sådana man får med t.ex. Sony Ericssons lurar.

Kan tipsa ALLA som funderar på nya lurar om dessa, beställer ni dessutom från USA så blir det billigt, tror jag slapp undan tull också då paketets värde verkade vara deklarerat till 10 USD(jag hade inte bett om något sådant alls)

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Inaktiv

Deroxdet där med att paketet var deklarerat till 10 usd är inte direkt ngn höjdare om man inte bett om det själv. Skulle det försvinna skulle du förmodligen abra få 10 dollar tillbaks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Deroxdet där med att paketet var deklarerat till 10 usd är inte direkt ngn höjdare om man inte bett om det själv. Skulle det försvinna skulle du förmodligen abra få 10 dollar tillbaks

Nepp, jag har betalat för att få ett par lurar till mig, företaget är kund till UPS, de är de som får ersättningen. Jag får ett par lurar, får jag inga lurar får jag pengar tillbaka. De kan inte ta betalt för lurarna och sedan ge mig försäkringsersättning för ett borttappat paket.

Kan även tillägga en sak som kan störa vissa, om man har lurarna mellan två lager kläder, dvs mellan tröjja o jacka kan visst oljud komma när sladden gnids mot tyget. Jag själv har lurarna mellan kroppen och tröjjan, då märker jag inget sådant oljud

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Ingen som har svar på min fråga? Har bara möjlighet att köpa telefonen i ett par dagar till sen åker han hem från USA så har lite kris, irriterande att 99.se/iphone/ tar en vecka för att registreringen ska granskas.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen som i dagsläget vet vilka versioner som i framtiden kommer att kunna låsas upp, det finns ett rykte som säger att det fins något som gör att man tror att det finns en god möjlighet att låsa upp 1.1.3 men jag vet inte hur mkt sanning det ligger i det. En grej du kan göra är ju att köpa en och hoppas att det löser sig i framtiden och under tiden använda iphonen som en ipod touch alternativt låsa upp den med stealth-sim eller motsvarande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av okke
Ingen som har svar på min fråga? Har bara möjlighet att köpa telefonen i ett par dagar till sen åker han hem från USA så har lite kris, irriterande att 99.se/iphone/ tar en vecka för att registreringen ska granskas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av okke
Om man inhandlar en iphone som sedan visar sig ha 1.1.2, går det då att när 1.1.3 släpps uppdatera till den versionen och cracka då?

Det vet man ju inte i daxläget, men om du nu köper en iphone och det visar sig vara en v 1.1.2 då kan du jailbrakea den och köpa en stelathsim på så vis kan du ringa med den... Just nu har jag själv inhandlat ett stealthsim orkade inte vänta på dev team ska hacka nya fw.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalvsylta
Har man låst upp den så gäller det nog att låta bli att uppgradera när det kommer en ny firmware...

Alla versioner som finns ute av Iphone idag går att låsa upp. (dvs. även version 1.1.2 och 1.1.3)

Inget stealthsim eller turbosim behövs för någon av versionerna.

Upplåsningen är helt oberoende av när och var du köpt din iphone, vilken baseband/firmware du har eller ifall du har uppgraderat.
alla telefoner går att låsa upp helt (det går att ringa, använda youtube, wifi, edge, bluetooth, installera program etc)

mer info: http://iphone.unlock.no/

Upplåsningen sker genom ett program för windows: http://www.ziphone.org/

Visa signatur

me computa be good

Permalänk
Medlem

Okej.. det va lite mkt att lasa 12sidor i denna trad. hehe
jag sitter just nu i sydarmerika men ska upp till LA och Hawaii om nan manad. Jag skulle vilja ha lite svar, men bara av nan som VET och TESTAT sjalv.

http://www.mercurious.com/wordpress/wp-content/uploads/2007/0...

kolla pa bilden, standard bilden av iphone..

fragor:
Maps - fattat att de inte e GPS men finns europeiska kartor i den eller enkelt att ladda ner?

Weather - Antar att det visar vadret. Kan den visa typ GBG i Sverige eller Prag eller ar det bara USA?

Funkar youtube med GSM OCH/ELLER WiFi eller inte?

Meckigt att fa in Svenskt T-bord?

Maste man bestalla den dar lilla simkorts liknanade saken (typ fran kanada) eller racker det att man kor:
http://iphone.unlock.no/
och programmet: http://www.ziphone.org/
??

Ar det en 2mgpixel kamera?

Finns det fler saker som INTE funkar om man hackar den? Laste nat om videotelesvar?

Vafor ar det ingen som skriver nat om 16gb versionen? nagot spec. med den? ar 16gb den storsta?

Hur e batteritiden?

Kan den spela .avi?

Hur ar karlendern? ar den som ipod att man maste skriva allt i outlook och sen synka in det eller kan man gora och skriva karlender direkt i iPhonen?

Kan man efterman hackat den kopa via iTunes till den. t.ex spel, program och musik?

Funkar Camera Connector till den eller har den inbyggt att man kan ansluta sin kamera och ladda over bilder direkt till sin iPhone fran kameran?

funkar Edge i Sverige? - hittade nu: Sweden: Telia/TeliaSonera has EDGE coverage

Sorry att de blev lte mkt fragor men vore jatte glad om non kan hjalpa mig!
Tack pa forhand!
MVH / Jonatan - Argentina

Permalänk
Medlem

Okey, ska försöka svara på allt:)

Det är google maps, så hela världen.

Vädret funkar ner till städer som Skara (~12000 inv) så det kommer nog inte bli några problem. Det är Yahoo's vädertjänst.

Svensk t-bort är inne från början, i den bemärkelsen att du kan skriva svenska tecken. På alla FW efter 1.0.2 så är det den enda lösningen på layouten. Dock, så kan du få in svensk rättstavning utan större problem, då stavar den om ar till är osv.

För att låsa upp den räcker det med Ziphone, upp till 1.1.3(det är alla som finns ute).

Japp, 2mp, i rätt ljus blir det dock riktigt bra bilder(ex http://www.iphoneinfo.se/sa-bra-ar-iphones-kamera/)

Tja, visualvociemail funkar ju inte, men det har (nog) inget med hacket att göra. Våra svenska operatörer har helt enkelt inte den funktionen. Vad jag menar med nog är, det kanske funkar med t.ex. AT&T öven om man inte kör via iPhone-abb.

Ja, 16gb är den största.

Batteritid, vilka krav har du? om jag lyssnar på musik i några timmar, har på wifi konstant och tittar en del på film så är det nästan slut när jag kommer hem. Men det är wifi+skärmen som drar mest, så bara musik kan du ju köra hur länge som helst.

Nepp, ingen avi, du måste convertera det till mp4.

Kalendern kan du ändra både i datorn och i telefonen, det synkar ihop smidigt sen.

iTunes Store säljer inte programvaror än, så ingen vet. Men för att köpa över iTunes måste du ha ett amerikanskt konto(fiktiv adress i princip) eftersom den inte ska kunna finnas i Sverige än.

Det finns camera connector till iPhone, som ska funka.

Som sagt, Edge=tela, dom har fastpis på 199.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.