Permalänk
Medlem

Köpa digitalkamera i usa?

Hej på er!

Jag ska resa till usa i maj och har fått för mig att elektronikprylar är billigt däröver... Vad tror ni om att handla där? Fjällan är där nu och stannar till feb nästa år. Jag ska vara där en månad. Kan ju testa kameran på plats och kolla ev döda pixlar. Garanti kanske inte gäller i sverige, men en kamera bör ju hålla ändå.

Spånar på en canon A80, verkar prisvärd och lagom avancerad för mig som aldrig ägt en digitalkamera innan, har iofs använt digitalkameror en del.

Nån som vet om det kan bli problem med tex laddare o sånt. dom har 110v i sina "2 hål i väggen", laddare kan man iofs köpa här i sverige.

Övrigt: Köpa Cpu där borde va billigt?

(edit: stava)

Visa signatur

Oj, sparad signatur sedan början på 2000-talet, nostalgi, den får vara kvar =):
www.vw-vr6.cjb.net
Puter: Athlon 1200, Abit KT7A-RAID-extreme, V3 3500, 200gb o 19"

Permalänk
Medlem

Laddare kan variera. Vissa är switchade och klarar allt från 90VAC upp till 240VAC, medan andra har ett rätt snävt inspänningsområde. Kolla när du köper eller köp i sverige. På en laddare finns ju inte SÅ mycket pengar att spara om det inte är riktigt dyra fina laddare man är ute efter.

Vad gäller garanti på kameran så tror jag inte att Canon har världsgaranti, så vid garantiärende måste du troligen vända dig till butiken i USA.

Permalänk
Medlem

De enda som erbjuder varldsgaranti ar samsung, canons garanti galler inte i Sverige...

Jag har kopt en Samsung V3 har, och eftersom den gar pa standar AA funkar det fint..
annars kan man alltid kopa transformatorer finns pa Claes Ohlson eller pa Radioshack har..

Det ar daremot sant att elektronik ar skitbilligt.. www.newegg.com ar nog basta sidan for billiga data prylar kolla ocksa www.shopping.com

Permalänk
Medlem

Motorola har också värlsgaranti. Säljs samma Canon-modell i Sverige så ska det inte vara problem med garatin, det är bara att du får betala frakten till närmaste serviceställe själv. Ring Canon och fråga om garantin innan du köper.

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Medlem

Att skicka mindre grejer till USA är inte särskilt dyrt ändå

Permalänk
Medlem

går inte a80 på AA baterier som sina billigare syskon?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Canon har inte världsgaranti på kamerahus och kompaktkameran men på objektiv. Så har det iaf. alltid varit då jag köpt saker från staterna. Fråga mig inte varför det är så.

Akta dig annars från att köpa för billiga saker. Verkar något vara för billigt för att vara sant så är det antagligen inte det. Kolla in http://www.bhphoto.com. Nog världens bästa kamerabutik. Har megastor butik i NY, men skickar du från NY till någon annan stat så blir det tom. billigare då du slipper skatt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur mkt billigare blir det att köpa en A80 i USA så. De ligger ju kring 3000kr om man köper de på postorder här så om det skulle bli fel på den så tror jag att frakten till & från USA skulle bli dyrare än mellanskillnaden.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Hur mkt billigare blir det att köpa en A80 i USA så. De ligger ju kring 3000kr om man köper de på postorder här så om det skulle bli fel på den så tror jag att frakten till & från USA skulle bli dyrare än mellanskillnaden.

Jag tänkte köpa en A80 i USA men jämförde priserna och det var ca 600 kr billigare och då räknande jag inte med skatt och eventuell tull/moms. Dessutom är ju dollarn på väg upp nu så det blir ännu mindre skillnad. Så jag köpte en här i Sverige istället så man får svensk manual samt slipper krångel när man behöver använda garantin.

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem

Är det sådan liten prisskillnad så är det ingen mening att köpa där.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

www.newegg.com

kolla priserna där, så förstår ni varför alla vill köpa saker från USA

Permalänk
Medlem

Så mkt billigare är det ju inte på Newegg. Canon A80 är ca 100kr billigare än att köpa den på postorder här. Sedan har man ju svårt med garantin här och beställer man via nätet skall man betala tull, moms & frakt på priserna så billigt blir det ju inte för oss.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Oj!, oops :D, sorry

Permalänk
Medlem

haha! jo det blev en A80 o den har fungerat skitbra i fler år nu :D, köpte massa små tillbehör till den med när jag va där

hade näste glömt att man höll på med datorer innan juh

peace out!

Visa signatur

Oj, sparad signatur sedan början på 2000-talet, nostalgi, den får vara kvar =):
www.vw-vr6.cjb.net
Puter: Athlon 1200, Abit KT7A-RAID-extreme, V3 3500, 200gb o 19"

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Kul att du återkommer med uppföljning. Men tråden är rätt inaktuell nu. Plus att det finns en hel del mer aktuella trådar om utlandsköp :).