Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Uppgraderings packet vägra starta

Jag köpte detta packetet

http://www.scandisc.se/product_info.php?cPath=21_270&products...

* CPU AMD Athlon X2 6400+ Black Edition
* Minne 3GB DDR2 800MHz
* Moderkort ASUS M2N-E SLI ATX
* Grafikkort GeForce 8800GT 512MB DDR3
* Nätagg 600W ATX 120 mm fan.

Man tycker det borde vara ganska väl valda komponenter.

....

Iaf jag byggde ihop det och fungerade. Visade sig att jag hade satt hårddisken till slave så jag stängde av datorn igen och skulle sätta den till master.

När jag återigen ska starta datorn så får den ingen signal till skärmen.

Jag har testat att reseta Cmos, ta bort batteri.. plocka isär datorn igen.. starta den utan hdd/cdrom...alltid samma helvetes problem att den vägrar få någon kontakt med skärmen.

testat att flytta runt minnerna i olika kombinationer. Grafikkortet är det som jag inte har kunna byta ut..men tvivlar stark på att det skulle kunna gått sönder..o borde det inte pipa mycket också då.

Är det moderkortet som är blåst eller ?

Permalänk
Medlem

du behöver alltså ingen hårddisk för att köra en dator så det är nåt annat som är fel.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

Jag har varit med om att en IDE kabel hindrat datorn från att starta, kabeln var troligen kortsluten för det funkade med andra kablar.

Permalänk
Hedersmedlem

De grafikkorten har visat sig ha en del problem med kompabiliteten, så om du kan testa i en annan burk, eller annat graffekort, skulle det hjälpa en del

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, har skickat tillbaka moderkortet nu och är ganska säker på att det är det som är felet.

// oxx

Permalänk
Medlem

Kopplat in jumprarna?
Eller startar du genom knappen på kortet?

Permalänk
Avstängd

som jag tolkar det så hade du tydligen kopplat slave på hd men va hade hänt dom plockat bort hd helt , det kanske är hd som är boven i dramat. jag vet i allfall att jag hade en hd som orsakade att min dator intefunka som den skulle , jag rättade till problemet igenom att trycka fast idekablarna riktigt.

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit