Kan inte installera Vista X64

Permalänk
Medlem

Kan inte installera Vista X64

Tja
jag har ju hatt Vista Ultimate x64 hur länge som hälst utan några problem, sen nu i går så satt jag i en Raptor disk samt 2x 500gb från Samsung.
efter det så skulle jag installera om vista igen, men fick bluescreen under uppstarten....
så jag lånade Vista ultimate x32 av en kompis å det fungerade.....
sen lånade jag en annan Vista x64 skiva av en annan polare för att testa ifall det var min skiva som inte fungerade.. men fick bluescreen igen...

vad tror ni är Fel?!?!?!

(man hinner inte läsa på Bluescreenen för datorn startar om sig direkt)

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Hedersmedlem

Kan det vara den där här >3 GiB RAM buggen?
http://support.microsoft.com/kb/929777

Enklast fixat att rycka ur lite RAM tills efter du installerat Vista.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

tror samsung har lite problem med några diskar. Läste om något liknande problem, där behövde men ladda in någon fix från samsung. Vet dock inte vilka diskar det gällde.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dikkie
tror samsung har lite problem med några diskar. Läste om något liknande problem, där behövde men ladda in någon fix från samsung. Vet dock inte vilka diskar det gällde.

Det där lät intressant..
Har nämligen en Samsung 320GB S-ATA2 som vägrar fungera på mitt MSI K9VGM-V moderkort, dock fungerar den prima i andra burkar med andra moderkort t.ex Abits KN8-SLI.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

men det är så konstigt, Vista X32 fungerar prima att installera och använda medans X64 inte änns går att installera korekt

(installerar tills första Rebooten sen kommer det bara bluescreens/restart)

å min 320gb Samsung har jag hat mitt Vista x64 på innan....
--
men har plockat ut ett av mina DDR2 nu, så ska testa installera igen.
(har 2x 2gb)

EDIT: Tog ut ett av mina minnen å det gick att installera vista X64

Tack så hemskt mycket

(Looooooool villket jävla bug, kan inte installera för att 3gb ddr används - ffs microsoft!)

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Vista x64 gick utmärkt att installera för mig.
Jag kör med 4 GB minne och behövde inte ta ut ett av dem.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)